رییس اتاق اصناف مرکز گیلان

پیاده‌راه بافت مرکزی رشت قابلیت بازنگری و تجدیدنظر دارد

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان بافت تجاری مرکزی رشت را بافتی فرهنگی، تجاری، اقتصادی، اجتماعی و حتی یادآور دوران انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این بافت اختصاص به تمام مردم رشت دارد و اصولا قابل مصادره نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس اتاق اصناف مرکز گیلان به دیدگاه اتاق اصناف در رابطه با ساخت پیاده‌راه فرهنگی رشت اشاره کرد و صراحتا گفت: پیاده‌راه بافت مرکزی رشت از دیدگاه اصناف قابلیت بازنگری و تجدیدنظر دارد.

جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به اینکه درخصوص پیاده‌راه‌سازی در بافت مرکزی رشت نکته نظرات خود را در گذشته از طریق رسانه‌ها و حتی در جلسات متعدد که با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شده بود اعلام کردم گفت: اعتقاد داریم رای شورای اسلامی شهر؛ رای نیابتی و رای وکالتی از سوی مردم است پس بنابراین مصوبات شورا طبق قانون برای تشکیلات اتاق اصناف که بر مبنای قانون اساسی و قانون نظام صنفی فعالیت می‌کند لازم‌الاجراء است.

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در همان مقطع اجرای این پروژه نقدهایی بر نحوه اجرای آن از سوی اتاق اصناف ارایه شده است و به طور رسمی از طریق رسانه‌ها نیز اعلام کردیم به بافت سنتی بازار به عنوان یکی از شریان‌های اقتصادی مرکز گیلان پرداخت و عنوان کرد: ما می‌بایست شریان‌های اقتصادی بازار را به عنوان بافت سنتی به جریان بیندازیم و آن شادابی و نشاط همراه با روان‌سازی بعد از اجرای پروژه را که تاکنون دیده نشده است ایجاد کنیم.

وی با اعتقاد بر اینکه اگر شورای شهر رشت به مصوبه خود اصرار دارد پروژه در قالب آزمایشی با استقرار گلدان، قندیل و امثالهم می‌توانست اجرایی شود تا نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و امتیازبندی شده و مورد رفع و ارتقاء قرار گیرد.

شکریه تصریح کرد: حتی اجرای بی‌آرتی که پیش زمینه و نیاز اصلی ورود تراموا و مترو به رشت است می‌شد آن متراژ از اجرای پروژه را در کمربندی و یا بلوار عریض‌تر از بلوار امام خمینی (ره) اجرا کرد که در این شرایط هدف با فشار بیشتر همراه با روان‌سازی بتواند پروژه را از قوه به فعل تبدیل کند.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان بافت تجاری مرکزی رشت را بافتی فرهنگی، تجاری، اقتصادی، اجتماعی و حتی یادآور دوران انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این بافت اختصاص به تمام مردم رشت دارد و اصولا قابل مصادره نیست بنابراین اعتقاد داریم با استفاده از ظرفیت و مشورت بازاریان محترم رشت و کارگروه مشاوره‌ای تخصصی و فنی شهرداری با همکاری اتاق اصناف این طرح یک بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.

جلال‌الدین محمد شکریه در این رابطه به شهرداری رشت پیشنهاد داد: تملک گاراژ جفرودی ورود آژانس‌های تاکسی تلفنی همانند ورود تاکسی به داخل طرح،‌ فردکردن اتومبیل‌های شخصی از سمت صیقلان به شریعتی پس از بازگشایی گاراژ جفرودی به خیابان سعدی می‌تواند بخشی از شریان‌های بسته شده را احیاء کند.

به گفته رییس اتاق اصناف مرکز گیلان این اقدام می‌تواند پس از کسب نظر از صاحب‌نظران و پس از کسب نظر شورای آتی مدنظر و عمل قرار گیرد.

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف مرکز گیلان در همین رابطه پیرامون شایعه‌سازی‌های گذشته مبنی بر تعامل اتاق اصناف با شهرداری در اجرای پروژه پیاده‌راه سازی شهرداری رشت صراحتا گفت: هرگونه شایعه درخصوص انجام تفاهم‌نامه،‌ و یا امضاء فی‌مابین اتاق اصناف و شهرداری رشت مورد تکذیب این اتاق است چرا که با یک بررسی عاقلانه می‌توان دریافت که اصولا اتاق اصناف چنین جایگاهی برای برقراری تفاهم‌نامه با شهرداری، طبق قانون عهده‌دار نیست و وظیفه اصلی و نهایی این پروژه برعهده شورای اسلامی شهر رشت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

Share