نگاهی به بسامد تخصص در ائتلاف های انتخابات شورای شهر:

وزن سنگین تخصص شهری در لیست گفتمان عقلانیت و توسعه

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در حالی ۲ روز دیگر برگزار می شود که تعداد ائتلاف های شکل گرفته در این دوره چشمگیر است.

عقلانیت و توسعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در حالی ۲ روز دیگر برگزار می شود که تعداد ائتلاف های شکل گرفته در این دوره چشمگیر است. یکی از نکات جالب توجه در این ائتلاف ها تلاش برای گنجاندن افرادی با تخصص های مرتبط با مدیریت شهری در لیست ائتلاف ها یک پیام مثبت دارد، اینکه حالا همه متوجه شده اند که کار را باید به کاردان سپرد و شورای شهر جای کسانی است که در زمینه های مرتبط با امور شهرداری تخصص دارند و البته زمینه های شهری محدود به مهندس عمران و شهرسازی نیست و شورای جای کسانی هم هست که در امور اجتماعی و فرهنگی هم متخصص هستند.علی ایحال به دور از نگاه عوام گرایانه ای که باعث شده یکی از کاندیداها در مقابل تخصص خود بنویسد: مهندس عمران (آسفالت) ، ارزیابی ائتلاف های تشکیل شده نشان می دهد که لیست حامیان مردمی گفتمان عقلانیت و توسعه چند چهره ای را در خود جای داده که متخصص ترین ها در رشته خود هستند.

دکتر رضا رسولی یکی از متخصص ترین کاندیداهای این دوره شورای شهر است. او دانشجوی دکترای شهرسازی است و در مقطع فوق لیسانس در رشته ترافیک تحصیل کرده است.رسولی در دو حوزه تخصصی شهری صاحب نظر است و این باعث شده او یکی از صاحبنظران و افراد واجد شرایط برای حضور در شورای شهر می باشد.شاید کمتر چهره ای را می توان در بین کاندیداها یافت که به اندازه رسولی در امور عمرانی شهری صاحب نظر باشد.توجه ویژه او به مقوله فرهنگ و هنر که مصادیقش را در شورای چهارم نیز بارها دیدیم او را به گزینه ای قابل نوجه برای شورای شهر تبدیل کرده است.

اسماعیل حاجی پور با سالها تجربه مدیریت شهری نیز یکی از دیگر از چهره های متخصص رشتی و قدیمی حاضر در لیست حامیان گفتمان عقلانیت و توسعه است.حاجی پور در طول ۳۷ سال خدمت، شهردار ۶ شهر گیلان بوده ، معاون فرماندار بوده و ۲ بار تجربه حضور در شورای شهر را داشته است.این سابقه گنجینه گرانبهایی برای شهر است که امروز یقینا در شورای شهر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مهندس مازیار سماکچی، از نخبگان علمی است که با رتبه ۶۲ کنکور سراسری وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی در رشته عمران و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ژئوپلتیک و زلزله تحصیل کرده است.

سماکچی که یکی از خانواده های ریشه دار کاندیدای متخصص واجد شرایطی است که در لیست عقلانیت و توسعه قرار گرفته است.

دیگر چهره های حاضر در لیست عقلانیت و توسعه نیز در زمینه های مختلف صاحب تخصص هستند.برای مثال جلال الدین محمد شکریه، یک رشتی با هویت رئیس اتاق اصناف گیلان و نایب رئیس  اتاق اصناف کشور شاید بیش از شهروند دیگری می تواند نماینده صنوف در شورای شهر باشد. او که در شش دوره متوالی از زمان تاسیس ریاست اتاق اصناف گیلان را بر عهده داشته در میان جامعه اصناف رشت از مقبولیت بالایی برخوردار است.

محمد حسین واثق کارگرنیا، یک رشتی اصیل با سالها سابقه انتظامی در سطح بالای مدیریتی می تواند اهرم ارزشمندی در زمینه پیشگیری از جرائم و همچنین مسائل ترافیکی باشد.

مهرداد ورزل دوست از جوانان فعال و برای نسل امروزی نام آشنا در زمینه ورزش است که بواسطه خوشرویی و روابط حسنه با مردم دارای محاسن زیادی می باشد.

 خانم فاطمه شیرزاد چهره نام آشنای صدا و سیما در سال های قبل که برای کودکان آن دوران چهره نام آشناست، از خانواده معظم شهدا و از فعالین در حوزه های رسانه ای،فرهنگی،آسیب های اجتماعی و اقشار کم برخوردار است.

دیگر افراد حاضر در لیست عقلانیت و توسعه نیز هز یک به نحوی در زمینه هایی که در آن فعالیت می کنند، صاحب تخصص هستند و این وزانت خوبی به لیستی داده که برخلاف بسیاری از لیست های ائتلافی رویکرد سیاسی ندارد، بلکه براساس دغدغه های شهری، اجتماعی و فرهنگی بسته شده است.

با این ترکیب شاید بتوان لیست عقلانیت و توسعه را بهترین لیست انتخاباتی دانست که در آن به تخصص و تجربه افراد در امور شهری توجه ویژه ای شده است.

Share