این لیست مجموعه ای از افراد کارامد و توانمند است

واکنش راستی به انتقاد از ائتلاف اصلاح طلبان شورای شهر رشت: سیاه نمایی نکنید

راستی گفت: من از دوستان می خواهم که از سیاه نمایی خودداری شود. .من از ائتلاف های مختلف خواهش می کنم با عقل و تدبیر بگذاریم شفاف سازی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قائم مقام شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان گیلان لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر رشت را مجموعه ای توانمند برای انتخابات معرفی کرد.

اسحاق راستی با اشاره به ارائه لیست یازده نفره شورای شهر رشت از سوی اصلاح طلبان ابراز داشت: در این انتخابات باتوجه به فرصت مناسبتری که نسبت به دوره های قبلی ایجاد شده بود و تعدد کاندیداهای اصلاح طلب، ما بر اساس تجربیات موفقی که در گذشته داشتیم از دو ماه پیش با شیوه نامه ای که از تهران ارسال شده بود عمل کردیم در ان شیوه نامه ها برای هر کاندیدا آیتم هایی در نظر گرفته شده بود که ما بر اساس آن امتیازبندی می کردیم. وی افزود: همه کاندیداهای ما باید فرم میثاق نامه ما را امضاء می کردند که در آن بر اصلاح طلبی خودشان تاکید می کردند و در آن میثاق نامه تصریح شده بود که در صورتیکه که در لیست نباشند انصراف خودشان را اعلام کنند.

قائم مقام شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان گیلان تاکید کرد: بر اساس آن شیوه نامه در نظر داشتیم افراد را انتخاب کنیم و بتوانیم سهمیه های مختلفی از زنان، جوانان، افراد متخصص شهری و محیط زیستی و … را در لیست انتخاب کنیم. اما حساسیتی ایجاد شد که چرا بعضی احزاب و تشکل ها نیستند و در نهایت به این رسیدیم که همه کسانی که فرم را امضاء کردند در مصاحبه شرکت کنند. این چهل و هشت نفر همه مصاحبه کردند تا بعد اینکه شائبه ها برطرف شود دوستان شورا بنشینند و رای بدهند.
وی در مورد اینکه لیست مورد نظر به دلیل نبود زنان و بعضی افراد دیگر مورد انتقاد واقع شده است ابراز داشت: آن چه انجام گرفته نتیجه یک خرد جمعی است که شکل گرفته است. اگر می خواهیم آرمانی نگاه کنیم. شاید می شد بهتر لیست را انتخاب کرد. اما وقتی چیزی را رای دادیم باید گردن بگذاریم.در مورد زنان خانم ها مدارایی و خاتمی در لیستمان قرار داشتند و بدون شک ما نیز معتقد به حضور زنان در پارلمان شهری هستیم. اما ردصلاحیت دقیقه نودی آن ها دست ما را بست و به نظرم باید در درجه اول آن هایی که چنین تصمیمی گرفتند پاسخگو باشند.

راستی ادامه داد: اما اکنون همین لیست انتخابی مجموعه از افراد کارامد و توانمندی است که تجربیات موفق خود را پس داده اند. قبلا صحبت از آن می شد که ممکن است جوانان در لیست اصلاح طلبان قرار نگیرند که دیدیم با انتخاب آقایان زاهد، ابراهیمی، ذاکری و ولی زاده، جوانان حضور بسیار قدرتمندی در لیست دارند و همه آن ها نیز از جوانان توانمند و متخصص و تحصیل کرده این شهر هستند. در میان افراد دیگر امثال آقای رمضانپور را داریم که با سابقه نمایندگی مجلس و شهرداری رشت کاملا آگاه بر امور مدیریت شهری است. آقای عبداللهی از مدیران باتجربه هستند که سابقه۲۰ سال فرمانداری دارند، آقای بی آزار سابقه فرمانداری و معاونت استانداری را بر عهده داشتند و کاملا آشنا به امور اجرایی و مدیریتی هستند. اسماعیل حاجی پور نیز با توجه به سابقه معاونت فرمانداری و بخشداری و شهردار بودن در حوزه مدیریت شهری سال ها سابقه داشته و دو دوره نیز عضو شورا بوده و همگان با ایشان آشنایی دارند. آقای صیادی، رجیون و کهنسال نیز از افراد خوشنام و متخصص شهری هستند که مجموع این ها می تواند شورایی قدرتمند و توانمند را ایجاد کند.
عضو شورای اصلاحطلبان و هیات بررسی لیست انتخاباتی اصلاح طلبان رشت ادامه داد: من از دوستان می خواهم که از سیاه نمایی خودداری شود. .من از ائتلاف های مختلف خواهش می کنم با عقل و تدبیر بگذاریم شفاف سازی صورت گیرد. ما با خرد جمعی به این لیست رسیدیم، در انتخاب این لیست از افراد حزب اعتدال و توسعه نیز جهت انتخاب افراد دعوت کردیم. همچنین دوستان عزیزی چون آقای جعفرزاده که ما به ایشان افتخار میکنیم همکاری کردند و قول دادند که از آن حمایت کنند.

وی در انتها گفت: باید بگویم که این لیست تنها لیست مورد انتخاب اصلاح طلبان استان گیلان است و لیست های دیگر رسمیت ندارد و اگر هم کسی گله ای دارد نباید تفرقه و حساسیتی ایجاد شود.

Share