با حضور جانشین سازمان عقیدتی سیاسی و معاونت سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

همایش ویژه آگاه‌سازی فرماندهان و کارکنان ارتش در رشت برگزار شد

همایش ویژه آگاهسازی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان گیلان با حضور جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاونت سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امیر سرتیپ دوم دکتر اکرمی نیا در فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این مراسم امیر سرتیپ اکرمی نیا با اشاره به مفاهیم قدرت در سیاست خارجی هر کشور و نظام بین الملل گفت: ما در نظام بین الملل شاهد تحولی در مفهوم قدرت هستیم و دچار یک سیر تحولی شده است. این مفهوم از قدرت سخت به قدرت نرم تبدیل شده و هم اکنوه قدرت هوشمند در جوامع مطرح است که همان تلفیقی از مولفه های قدرت سخت و نرم بر اساس مقتضیات زمان است.

امیر سرتیپ دوم دکتر سید رضا اکرمی نیا با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خارجی ها و رسانه های بیگانه چندین ماه قبل بر اهمیت انتخابات ما تاکید کرده و آن را یکی از ۱۰ انتخابات مهم سال ۲۰۱۷ نامیدند و سعی کردند مردم را نسبت به عدم شرکت در انتخابات ترغیب کنند و با استفاده از راهبرد ایجاد فضای  دو قطبی که همواره یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان و در رأس آنها آمریکا در قبال ایران بوده است، تضعیف از درون را برای از بین بردن انقلابی گری ملت ایران بکار بندند.

وی افزود: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به وجهه انقلاب اسلامی استفاده می کند.

دکتر اکرمی نیا در ادامه یکی از مهمترین وظایف فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح را تشویق و ترغیب همه در جهت مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو بر طبق عمل به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا نام برد و افزود: انتخاب اصلح نیز یکی از وظایف همه شرکت کنندگان در انتخابات است و راه رسیدن به یک انتخاب برتر بررسی معیارها  بر اساس شاخصه های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری است.

فلسفه شرکت در انتخابات نگه داشتن اسلام در صحنه کشور است

حجت الاسلام عباس محمد حسنی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت عباس (ع)، روز جانباز و تبریک روز معلم، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را نیز گرامی داشت.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت فراوان مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو گفت: طبق فتاوای همه مراجع بویژه حضرت امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات واجب است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خداوند حق تعیین سرنوشت را به انسان داده و این فقط انسان است که چنین شرایطی دارد، لذا تعیین سرنوشت یک تلکیف است که هم احقاق حق صورت گرفته باشد و هم ادای دین صورت گیرد.

وی یکی از دلایل مهم شرکت در انتخابات را حفظ نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: ما اگر اسلام را می خواهیم باید نظام مند عمل کنیم چرا که اگر این کار صورت نگیرد دشمنان اعتقادات ما ، دین ما و شرف ملی ما را به سرقت می برند.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی افزود: اگر نظام ما اسلامی باشد اقتصاد ما، اخلاق ما و سایر دستورهای دینی ما نیز اسلامی خواهد بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فلسفه شرکت در انتخابات نگه داشتن اسلام در صحنه اجتماع و تاثیر گذاری آن در نظام اسلامی است. به همین منظور شرکت در انتخابات مقدمه حفظ نظام و حفظ نظام مقدمه حفظ اسلام است .

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برخی از شاخصه های انتخاب اصلح را صداقت و راستی، امانت دار و قوی بودن، کاربلد بودن،توان جسمی و علمی، اصالت خانوادگی ،اسلام شناس بودن و مهمترین آنها را ولایتمداری و ولایت پذیر بودن دانست.

Share