تاکید بر راستی، درستی و عشق

همایش حضور حداکثری در انتخابات ائتلاف «رشت من» برگزار شد

همایش حضور حداکثرى در انتخابات ائتلاف «رشت من» با حضور مردم و اعضاى شوراى راهبردى ائتلاف «رشتِ من» همراه با اجراى نمایش و موسیقى شاد روز شنبه مورخ نهم اردیبهشت ماه در دفتر این ائتلاف واقع در خیابان معلم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این برنامه به همت مجمع متخصصین گیلان و با حضور جمع کثیری از مردم و منتخبین ائتلاف «رشت من» برگزار شد.

در این همایش پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود ملی و دکلمه خوانی، خسرو پایندانی، رییس شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» به ایراد سخن پرداخت.

وی باگرامیداشت ولادت آزادی خواه بشریت، حضرت امام حسین (ع) و روز شوراها اظهار داشت: این تقارن را گرامی می داریم و امیدواریم که به این مناسبت یمن و پیروزی برای همه ما محقق گردد.

خسرو پایندانی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا، اذعان داشت: از آنجا که تفاوت ما با سایر کشورها در این است که ما در پناه ایمان به اسلام با هم دوستیم بنابراین باید در ارتباط با کاندیدا رفتاری منصفانه داشته باشیم.

رییس شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» با بیان اینکه شهروندان برای احقاق حق خویش باید به رأی خود اتکا کنند، افزود: ائتلاف «رشت من» مسئولیت ایجاد ارتباط بین مردم و کاندیداها را بر عهده دارد. چرا که در عرصه انتخابات ما به یک خرد جمعی نیاز داریم و این خرد جمعی است که می تواند به کمک نخبگان جامعه توسعه شهری و کشوری را ایجاد کند. بنابراین این نخبگان جامعه هستند که موظفند آگاهی های لازم را به مردم بدهند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در طول سال های گذشته کار انتخابات در شورای شهر به صورت لیست نبوده، خاطر نشان کرد: ۱۱ نفر به شورای شهر راه خواهند یافت بنابراین هر چقدر همدلی و همراهی بین این افراد بیشتر باشد راحت تر به هدف جامعه شهری خواهیم رسید. همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند نگاه ما باید به درون باشد نه بیرون بنابراین اولین گام برای رسیدن به این مهم اتکاء و اعتماد به خود است و ائتلاف «رشت من» این افتخار را دارد که این ارتباط خوب، حسنه و منصفانه را بین مردم و کاندیدا ایجاد کند تا از تخصص، صداقت و ارتباطات ما به نفع جامعه شهری بهره ببرید.

خسرو پایندانی با اشاره به اصل صدم، صد و یکم، صد و دوم، صد و سوم، صد و چهارم، صد پنجم و صد ششم قانون اساسی در خصوص نقش شوراها و مدیریت شوراهای شهر و روستا و همچنین با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص شورا و مشورت، اذعان داشت: در همین راستا ائتلاف «رشت من» علیرغم تمامی چالش ها با سعه صدر توانست ۲۵ نفر را انتخاب کند و در نهایت هم به انتخاب ۹ نفر خواهد رسید که به اطلاع همه شما خواهد رسید.

رییس شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» در پایان سخنان خود گفت: راستی، درستی و عشق به مردم عالی ترین و غایی ترین چیزی است که به آن نیازمندیم.

در ادامه این برنامه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ائتلاف «رشت من» ویدئویی از جلسات پرسش و پاسخ شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» را به نمایش گذاشتند.

پرفسور سیمبر به عنوان سخنران بعدی این برنامه ضمن خیر مقدم  به بیان سخنانی در خصوص ضرورت مشارکت در انتخابات پرداخت.

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات یک عرصه اجتماعی و یک عرصه آموزشی است، اظهار داشت:  به این دلیل انتخابات یک عرصه اجتماعی است که چه در سطح محلی و استانی و چه در سطح ملی دارای راهکارهای اجتماعی است و زمانی می توان تغییرات را تعمیم داده و به آن عمق ببخشیم که آن تغییرات در بستر مردم شکل گیرند. چرا که تغییرات سیاسی تغییرات در رده بالا محسوب می شود در حالیکه نگاه به انتخابات و مشارکت همگانی مردم در انتخابات یک نگاه اجتماعی است. بنابراین تغییرات اجتماعی مهم تر، عمیق تر و تأثیرگذارتر از تغییرات سیاسی است.

پرفسور سیمبر با اشاره به جنبه آموزشی عرصه انتخابات، گفت:  تمرین با هم بودن و همگن بودن و تمرین همکاری برای رسیدن به نگاه و نگرشی واحد بدون اهانت، تحریم و تمسخر دیگران همان جنبه آموزشی، تعلیمی و مهارتی انتخابات است.

وی نگاه به برنامه برای حل چالش ها را بین انتخاب کنندگان و انتخاب شدگان ضروری خواند و گفت:  شناسایی مشکل ها و چالش ها، اولین قدم و اصلی ترین مسئله برای انتخاب درست است.

پرفسور سیمبر در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله با مشارکت همگانی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر همچون گذشته در تمامی عرصه ها خوش بدرخشیم.

Share