نایب رئیس اول اتاق اصناف کشور:

هارمونی در نظام اقتصادی قدرت چانه‌زنی را ارتقا می‌دهد

نایب رئیس اول اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه هارمونی در نظام اقتصادی قدرت چانه زنی را ارتقا می دهد گفت: نظام بانکی کشور در خدمت تولید نیست و برخی قوانین نظام صنفی باید تغییر یابد تا به تولید و اشتغال بیشتر دست یابیم.

جلال الدین محمد شکریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به نقش اصناف در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه اصناف کشور نهادینه شده که می‌توان به تولید و اشتغال بیشتر رسید مشروط بر اینکه برخی قوانین در نظام صنفی تغییر کند.

وی با بیان اینکه در نظام بانکی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیاز به تغییرات کارآمد داریم، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی موجب کاهش هزینه‌های تولید شود و این امر نیاز به حمایت دولت دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان معافیت قدر سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگری، و اختصاص یارانه تولید را در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار دانست و گفت: نظام بانکی کشور در خدمت تولید نیست و باید شاهد تغییرات شویم تا اشتغال معنا پیدا کند.

وی با بیان اینکه در جامعه صنفی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اشتغال وجود دارد، بیان کرد: ظرفیت ایجاد اشتغال یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار شغل دیگر را داریم و صنوف برای ایجاد اشتغال خود را تعریف کرده است.

محمدشکریه با اشاره به اینکه دولت باید قوانین و دستورالعمل انگیزشی بگذارند تا اشتغال تعریف شود، خاطرنشان کرد: تلاش جامعه اصناف در زمینه بازرسی و نظارت در کمک به دولت بود که در این زمینه ردیف بودجه واحدهای نظارتی مشخص شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تغییر قانون کار، تامین اجتماعی، قانون مالیاتی، نظام بانکی و کاهش تعطیلات از موارد مهمی است که باید هماهنگ با واحدهای تولیدی باشد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف کشور با تصریح بر اینکه باید هارمونی باید در نظام اقتصادی وجود داشته باشد تا قدرت چانه‌زنی را ارتقا دهد، گفت: وجود هماهنگی و هارمونی در نظام اقتصادی ضمن ارتقای فرهنگ اقتصاد، قدرت چانه‌زنی را ارتقا می‌دهد.

وی توجه دولت به بنگاه‌ها اقتصادی کوچک را ضرورت دانست و متذکر شد: دولت باید از اقتصاد دولتی جدا شود و توجه به بنگاه‌های صنعتی کوچک موتور توسعه اقتصادی بوده و دولت این بنگاه‌ها را باور کند.

محمد شکریه با اشاره به اینکه در برخی کشورها ۷۵ درصد اشتغال در اختیار بنگاه‌های کوچک است، خاطرنشان کرد: در نظام صنفی چهار شرح در زمینه توزیع، تولید، خدمات و خدمات فنی تعریف شده و واحدهای تولیدی نباید در کشور تعطیل شود و اگر واحدی تعطیل شود در واقع برای چینی‌ها در بازار ایران شغل ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم در برنامه ششم توسعه دولت حمایت بیشتری از اصناف و بخش‌ خصوصی داشته باشد و شاهد برنامه‌های توسعه‌ای باشیم.

Share