رئیس ستاد انتخابات کشور خبرداد

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری گفت: بالغ بر ۴۰ میلیون در انتخابات شرکت کردند. از نظر ما آرا تا سقف ۴۰ میلیون شمارش شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعلی اصغر احمدی در ستاد انتخابات کشور گفت: مردم با آرای بالا تمام برنامه‌های تبلیغاتی سه انتخابات را پشت سر گذاشتند و با حضور بی‌نظیر خود در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ حماسه دیگری را خلق کردند و بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در پای صندوق حاضر شدند که آمار نهایی را امروز بعد از تایید هیات اجرایی مرکزی تقدیم می‌کنیم .

او افزود: از نصایح و هدایت رهبری که چراغ راه ملت بودند تشکر می‌کنم و از مراجع عظام و نامزدها و ستاد ها و طرفداران و صدا و سیما و اصحاب جراید تشکر می‌کنم

احمدی گفت:  ۲۵ میلیون و ۹۶۶ هزار و  ۷۲۹ آرای ماخوذه،  ۲۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۱۰ آرای صحیح داشتیم که از میزان  روحانی با ۱۴ میلیون و ۶۱۹ هزار  ۸۴۸ پیشتاز است.

او ادامه داد: ابراهیم رییسی ۱۰ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۵۵ رای و سید مصطفی میرسلیم با یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۳۱ رای  و مصطفی هاشمی طبا با ۲۹۷ هزار و ۲۷۶ رای در رده‌های بعدی قرار دارند.

احمدی با بیان اینکه دلیل تاخیر نتایج این ازدحام برگزاری دو انتخابات بزرگ بود، تصریح کرد: حتی بعضی عزیزان ما ساعت‌ها پشت شعب بودند اما متن قانون می‌گوید انتخابات روز جمعه برگزار می‌شود ساعت ۲۴:۰۱ می‌شود روز شنبه. از آنجایی که نمی‌خواستیم تخلفی صورت بگیرد و مر قانون رعایت شود نتوانستیم رای آنها را دریافت کنیم.

او افزود: امیدواریم تا بعد از ظهر نتایج نهایی را اعلام کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور درخصوص دیر اعلام شدن نتایج انتخابات خاطرنشان کرد: به خاطر تطیبق صورت جلسات نمایندگان فرماندار که باید هم تحویل ما و هم به نمایندگان شورای نگهبان می‌دادند تا این لحظه اعلان نتایج طول کشید. امیدواریم تا ساعت ۲ بعدازظهر نتایج نهایی را اعلام کنیم.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا این آمار شامل تهران نیز می‌شود، ابراز داشت: این آمار متعلق به کل کشور است.

اطلاعیه شماره دوم:

وزارت کشور نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری را از ۳۸۹۱۴۴۷۰ رای صحیح به این ترتیب اعلام کرد:

?روحانی: ۲۲۷۹۶۴۶۸
?رئیسی: ۱۵۴۵۲۱۹۴
?میرسلیم: ۴۵۵۲۱۱
?هاشمی‌طبا: ۲۱۰۵۹۷

Share