مجید رجبی ویسرودی؛

می دانم چه کسانی بنرهای من را در سطح رشت تخریب می کنند

رجبی گفت: من می دانم چرا بعضی از دوستان بنرهای من را در سطح شهر رشت تخریب می کنند، بعضی از دوستان، تمایل ندارند من به دلیل انتقاداتی که در رابطه با عملکرد شهرداری رشت مطرح کردم دوباره در این پارلمان حضور داشته باشم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجید رجبی ویسرودی عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در ستاد انتخاباتی مرکزی خود اظهار کرد: بعضی از دوستان همزمان در دو ائتلاف حضور دارند، مگر میشود دو اندیشه موافق و مخالف با شهردار همزمان در یک ائتلاف حضور داشته باشند.

وی افزود: من می دانم چرا بعضی از دوستان بنرهای من را در سطح شهر رشت تخریب می کنند، بعضی از دوستان، تمایل ندارند من به دلیل انتقاداتی که در رابطه با عملکرد شهرداری رشت مطرح کردم دوباره در این پارلمان حضور داشته باشم.

 رجبی ویسرودی در چهارمین برنامه انتخاباتی اش در ستاد مرکزی خود به بررسی ابهامات پروژه پیاده راه فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: کیفیت اجرای پروژه به حدی ضعیف است که گویا هیچ نظارت فنی بر آن نشده است و همچنین ابهاماتی در قراردادها و پرداختی های شهرداری به پیمانکاران این پروژه وجود داشته، که من همیشه در شورا به آن انتقاد داشتم و از شهردار رشت میخواستم که پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه گفت: زمانی که دکتر ثابت قدم، طرح اولیه اجرای پروژه پیاده راه را در صحن شورا ارائه داد، با وجود مخالفت ها و عدم پیش بینی آن در کد بودجه، اعضای شورای شهر، برای توسعه فرهنگی و فضای گردشگری شهر با آن موافقت کردند، با این حال پروژه ای که اجرا شده بسیار متفاوت تر و پایین تر از طرحی است که شهردار وعده داده بود.

وی افزود: بررسی های میدانی و بازدید دبیر کمیسیون از این پروژه نشان می دهد، نواقص زیادی در طرح وجود دارد و بسیار تاسف بار است که قلب شهر رشت و مرکز استان، چنین پروژه بی کیفیتی اجرا شده است.

رجبی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد ابهامات زیادی در قراردادهای این پروژه و همچنین پرداخت های مالی آن وجود دارد، تصریح کرد: بارها طی نامه ای از شهردار درخواست شد ریز هزینه ها، قراردادها، پرداختی های مالی و همچنین صورت وضعیت و کدهایی بودجه ای که جابجا شده تا این پروژه اجرا شود، به شورا گزارش دهد با این وجود هیچ وقت پاسخ شفافی از سوی شهردار مکاتبه نشده است و این نشان می دهد شهردار به جایگاه قانونی و نظارتی شورا بی توجه است.

عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت یادآور شد: بررسی اسناد مناقصه نیز ابهاماتی را نشان می دهد چرا که شرکت هایی با شهرداری قرارداد منعقد نموده اند، که اغلب ضمانت اجرایی نداشتند.

رجبی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی نیز ضمن نمایش اسلایدهایی از هزینه کردها، شرکتهای طرف قرارداد به مبالغ ریالی که تاکنون پرداخت شده، اشاره نمود و گفت: متاسفانه در شهرداری اسناد درستی در مورد صورت وضعیت های مالی این پروژه وجود ندارد.

وی ضمن انتقاد از کیفیت پایین اجرای پروژه و همچنین کاهش فضای سبز قبلی تاکید کرد: طبق قانون در هر طرح شهری می باید مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین در دستور کار قرار گیرد ولی در این پروژه شاهد قطع مکرر خط زرد رنگ عبور نابینایان و کم بینایان هستیم.

این عضو شورای شهر رشت ضمن نمایش تصاویری از پروژه علم الهدی و پروژه جدید، به لحاظ فنی هر دو پروژه را مقایسه نموده و تاکید کرد: در پروژه علم الهدی، علاوه بر نظم و زیبایی بصری و کیفیت سنگفرش، دریچه های آبهای سطحی کاملا همسطح کف پیاده راه احداث شده، در حالی که در محور جدید در بسیاری از موارد شاهد ناهمسطحی و حتی فرورفتگی این دریچه ها هستیم.

رجبی تصریح کرد: من به ساخت پیاده راه بدین نحو و اجرای آن هم در مرکز شهر انتقاد دارم. چون این پروژه ارتباط شمال به جنوب و غرب به شرق را قطع کرده است و در این میان بازاریان زیادی متضرر شده اند اینکه پیاده راهی بسازیم که شهروندان و گردشگران بتوانند درطول سال ساعات مفرحی را در آن سپری کنند نیازمند فضایی است که فضای مکثی با شرایط ایده آل از نظر مکانی داشته باشد.

وی افزود: پیاده راه مرکزی شهر رشت در گذشته شاهراه ارتباطی چهار نقطه شهر رشت با یکدیگر بود با نام میدان شهرداری که پس از ساخت پیاده راه عملا این شاهراه قیچی شد و ارتباط نقاط مختلف شهر قطع گردید، بدون آنکه برای ترافیک منتقل شده به خیابانهای اطراف کاری کنیم و یا مسیری بازگشایی شود و این از عمده دلایل مخالفت من با این پروژه است از سوی دیگر ایجاد پیاده راه مصوب شورای دوره سوم بود که بخشی از آن در پروژه علم الهدی اجرایی شد و مورد پسند شهروندان قرار گرفت. در زمینه احداث پیاده راه و قطع ارتباط خیابان های منتهی به آن اعضای شورای چهارم رای و نظرات مخالف و موافق خود را بارها بیان کردند و همواره تاکید شهردار محترم بر این بود که مسیرها برای کاهش بار ترافیکی خیابانهای اطراف بازگشایی می شود اما تا کنون این مقوله آنگونه که باید مورد توجه شهرداری قرار نگرفته است و همچنان شهروندان ساعات زیادی از روز را در ترافیک سپری می کنند.

رجبی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل مخالف من با این پروژه نامرغوب بودن کیفیت مصالح به کار رفته در پیاده راه مرکزی است که مشکلات آن را بیشتر نمایان می کند. مصالحی که در پیاده راه رشت به کار رفته بسیار متفاوت با آن چیزی است که در پیاده راه فرهنگی علم الهدی استفاده شده بود و این نقطه ضعفی برای این پروژه محسوب می شود. برخی معتقدند که اعضای شورای شهر در کمیسیون های تخصصی در این مورد کوتاهی کردند و نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا نکردند اما این موضوع حقیقت ندارد. این مباحث در شورای چهارم رشت بارها و بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما متاسفانه جواب قانع کننده ای از سوی شهردار برای این موارد ارایه نشد.

Share