عضو هیات موسس مجموعه آموزشی پروفسور سمیعی رشت

معلمان ملت ساز هستند | باید به سمت ارتقای سطح کیفیت آموزشی رشت حرکت کنیم

سماکچی که خود تحصیلاتش را در یکی از دبیرستانهای برتر رشت گذرانده اظهار کرد: نمی توانیم منکر این قضیه شویم که معلمان نقش والایی در جامعه دارند و در واقع ملت ساز هستند.

مازیار سماکچی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو هیات موسس مجموعه آموزشی پروفسور سمیعی رشت بر ضرورت ارتقای سطح آموزش و حرکت مدارس به سمت کیفی شدن آموزش وتعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: توسعه یک شهر و کشور بدون وجود انسان های مترقی و توسعه یافته امکان پذیر نیست.

حسین(مازیار) سماکچی بر لزوم ارتقای کیفیت آموزشی مدارس تاکید کرد و افزود: معلمان همواره در خط مقدم اصلاحات آموزشی بوده اند و از این رو در سال ۱۳۸۹ جمعی از فرهنگیان برجسته و خوش نام شهر رشت با انگیزه ماندگاری و خدمت در عرصه های علمی و فرهنگی اقدام به تاسیس دبیرستان غیر دولتی پروفسور مجید سمیعی نمودند.

دبیر فیزیک دبیرستانهای رشت آموزش را کلید هر چیزی دانست و گفت: اگر میخواهیم جامعه توسعه یافته ای داشته باشیم باید به مقوله آموزش توجه زیادی داشته باشیم و این معلمان هستند که می توانند ظرفیت بلقوه دانش آموزان را بالفعل تبدیل کنند.

سماکچی با بیان اینکه تدریس و معلمی در همه جای جهان همواره یک حرفه شریف و ارزشمند محسوب می شود٬ اظهار کرد: در دین ما نیز برای حرفه معلمی ارزش بسیاری قائل شده اند.

وی هدف اصلی مجموعه آموزشی پروفسور سمیعی رشت را ارتقای کیفیت آموزشی در شهر و همچنین تربیت فرزندانی با استعداد بالا دانست و گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان این مجموعه مدارس طی این سالها با قبولی در کنکور سراسری در بهترین دانشگاه های کشور پذیرفته شده اند.

سماکچی با بیان اینکه بهترین اساتید جهت تدریس مفهومی دروس در تمامی مقاطع دبیرستان در مجموعه آموزشی پروفسور سمیعی رشت حضور دارند تصریح کرد: علاوه بر استفاده از اساتید برتر امکانات آموزشی به روز جهت فراگیری بهتر علوم نظیر آزمایشگاه و سایت مجهز فراهم آمده است.

وی در ادامه اظهارات خود به برخی چالش های پیشروی نظام های آموزشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارتقای سطح کیفیت آموزش باید در بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان خصوصا فرهنگیان بازنشسته نیز بکوشیم.

سماکچی که خود تحصیلاتش را در یکی از دبیرستانهای برتر رشت گذرانده اظهار کرد: نمی توانیم منکر این قضیه شویم که معلمان نقش والایی در جامعه دارند و در واقع ملت ساز هستند.

عضو هیات موسس مجموعه آموزشی پروفسور سمیعی رشت افزود: از همین رو قشر فرهنگی جامعه می توانند با تعامل و همیاری با مجموعه مدیریت شهری در توسعه همه جانبه شهر رشت نیز نقش ارزنده ای داشته باشند.

وی به ظرفیت بالای شورا و مدیریت شهری در ارتقای ظرفیت آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: از همین رو سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها باید به موقع پرداخت شود.

سماکچی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری و پارلمان محلی همچنین می تواند با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های غیردولتی یا سازمان های مردم نهاد مساعدت مالی و غیرمالی داشته باشند که این روند در ارتقای زندگی فرهنگیان نیز می تواند اثرگذار باشد.

Share