رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس:

مرگ سالانه ۵ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا | روند نوسازی خودروهای فرسوده کند است

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با انتقاد از مرگ سالانه ۵ هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا از تردد ۲ هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای ۳۰ سال در کلانشهر تهران خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی، با انتقاد از اینکه خودروهای فرسوده عامل ۸۳ درصد آلودگی هوا پایتخت هستند، از تردد ۲ هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای ۳۰ سال در این کلانشهر خبر داد و گفت: خروج خودروهای فرسوده نیازمند اراده و عزم جدی دستگاه های ذی ربط است.

هیچ گونه انسجامی در جهت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه هیچ گونه انسجامی در جهت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود ندارد، گفت: واقعیت آن است که هیچ گونه اقدام موثری در این رابطه انجام نشده و در حقیقت برنامه منسجم و منظمی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود نداشته و روند خروج این خودروها به کندی پیش می رود.

لاهوتی با یادآوری تکلیف برنامه ششم توسعه برای خودروهای فرسوده، با بیان اینکه در این لایحه نمایندگان دولت را مکلف کردند از سال دوم لایحه برنامه ششم توسعه سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده را جایگزین کند، افزود: البته نوسازی خودروهای فرسوده تنها با تدوین و تصویب لایحه و قانون محقق نمی شود و باید دستگاه ها را ملزم به اجرای طرح ها و قوانین نوسازی کرد.

تاکید بر لزوم جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده در پایتخت

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید با قاطعیت از تردد این خودروها در پایتخت جلوگیری کند زیرا تردد این خودروها سلامت شهروندان را در معرض تهدید قرار می دهد.

مرگ سالانه ۵ هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سالانه ۵ هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: تردد خودروهای فرسوده نقش زیادی در آلودگی هوای  کلانشهرها ایفا می کند.

نبود متولی واحد دلیل مغفول ماندن موضوع نوسازی خودروهای فرسوده وجود متولیان متعدد روند نوسازی را کند کرده است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع نوسازی خودروهای فرسوده به دلیل نبود متولی واحد در کشور مغفول مانده است، تصریح کرد: واقعیت آن است که وجود متولیان متعدد روند نوسازی را کند کرده است.

 

Share