رئیس ستاد روحانی در گیلان در جمع خبرنگاران

مردم جواب دروغ‌ها را می‌دهند | قهر از انتخابات یعنی بازگشت ایران به دوران ورشکستگی

حسین گفت: آنها فکر می‌کنند که مردم نادان هستند. به مردم ایران توهین می‌کنند و انتظار دارند که دروغهایشان که بدون پایه و اساس و تحقیق است را قبول کنند

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس ستاد روحانی در گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد با شااره به مناظرات اظهار کرد: در دو مناظره گذشته افرادی که در حیطه انتقاد برآمدند از حیطه اخلاق خارج شدند و با کینه توزی به رقیب خود هجمه بردند.

سیداحمد حسینی با بیان اینکه نقد باید سازنده باشد نه اینکه با توسل به رفتارهای پوپولیستی و دروغ و اتهام زدن طرف مقابل را دچار چالش کرد یادآور شد: به نقد میتوان پاسخ داد اما پاسخ بی اخلاقی را نمی‌توان با بی اخلاقی داد. چون درست مثل خودشان خواهیم شد در چنین روشی کسی بازنده است که خواستند روحانی را وارد بد اخلاقی کنند.

وی در مورد برجام گفت: ایران در سراشیبی وحشتانکی بود و این برجام بود که کشور را نجات داد. دکتر روحانی ایرانی را در دولت یازدهم زمانی تحویل گرفت که در مخاصمه بود و رابطه سازنده ای نداشت و کاملا قطع ارتباط بود. سیمایی که از ایران در جهان منتشر شده بود ستیزه گری بود.

رئیس ستاد روحانی در گیلان افزود: تحریم های اقتصادی، کاهش فروش نفت به یک میلیون بشکه و دریافت کالاهای بنجل چینی و هند به جای دریافت پول در کنار ریخته شدن پول نفت به جیب بابک زنجانی ها از دیگر مسائل بود.

حسین تصریح کرد: آنهایی که فکر می‎کنند ۵ قطعنامه علیه ایران یک ورق پاره است باید جوابگو باشند. یکی از دستاوردهای برجام یان است که اقتصاد کشور از سقوط نجات پیدا کند.

مردم جواب شعارهای بدون پشتوانه را می دهند

وی به شعار های غیر واقعی برخی از کاندیداها در مورد پرداخت یارانه اشاره کرد و افزود: شعارهایی مانند افزایش یارانه ها و چند برابری کردن تولید ملی و ایجاد اشتغال ممکن است شنونده هایی داشته باشد اما اینها متوجه نیستند که جمع بزرگی از جمعیت ایران تحصیل کرده هستند و اهل تحقیق اند و بررسی می کنند که منابع و درامد ما چقدر است. اینها که شعار میدهند بدون اینکه منابع را تعریف کنند می گویند چند برابر خواهیم کرد مگر این کار تنها دست قوه مجریه است؟ آیا قوه مقننه نداریم، تصمیم به تنهایی نباید گرفت وعده سرخرمن نبابد به مردم داد. آنها فکر می‌کنند که مردم نادان هستند. به مردم ایران توهین می‌کنند و انتظار دارند که دروغهایشان که بدون پایه و اساس و تحقیق است را قبول کنند. در روز ۲۹ اردیبهشت مردم جواب اینها را خواهند داد.

حسینی افزود: ما منکر وجود مشکل در اقتصاد کشور نیستیم و یکی از ویژگی های آقای روحانی این است که با مردم صادقانه رفتار میکند و اهل دروغ گفتن نیست. من دولت روحانی را دولت راستگویان میدانم و اگر جایی هم اشتباه کرده باشد به مردم خیلی شفاف و صادقه میگوید که اشتباه کردم و کسی که به هرچند کم اشتباه کرده باشد اما می تواند آنرا بازگو کند شانش بالاتر میرود. ما در مساله اقتصاد هم همین صورت هستیم ایران از سقوط نجات پیدا کرده است و در یک فرازی قرار گرفته است و امکان رشد و توسعه پیدا کرده است و اقتصاد منفی ۶ درصد را به بالای ۸ درصد اوردیم. تورم بالای ۴۰ درصد را به منفی ۸ درصد برساند.

رئیس ستاد روحانی در گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما به تعامل و داد و ستد خارجی نیاز داریم افزود: با پول نفت نمیتوان ایران را اداره کرد و با مالیات نمیتوان کشور داری کرد. وجود سرمایه گذار خارجی دارای چند ویژگی است و باعث توانمندی اقتصاد، رشد تولید، و کاهش بیکاری میشود و در نهایت امنیت مارا تضمین خواهد کرد.

یک آقایی املاک وسیعی را به دوستانش داده اما هیچگاه عذرخواهی نکرد

حسینی در ادامه با بیان اینکه منشاء حقوق های نجومی دولت روحانی نبود یادآور شد: البته این کار در دولت یازدهم امتداد پیدا کرد اما وقتی اقای روحانی متوجه شد جلوگیری کرد و از مردم هم برای این اتقاق عذرخواهی کر . کاری که کمتر دولتمردی در ایران این کار را انجام داده است و مردم ایران نیز این را پذیرفتند.

وی افزود: بنده اعتقادی به حقوق های نجومی ندارم و نباید چنبن فاصله ای باشد اما کسانی که این را بزرگ می‌کنند خودشان باید عملکردشان را نمی‌بینند. یکی از همین رقبای انتخاباتی زمانی که تصدی گری شهرداری را داشت چندین املاک وسیع و بزرگی را به دوستان و خویشاوندان خود داده است و کسانی که به حقوق های نجومی معترض هستند هیچگاه به این واگذاری ها در شهرداری معترض نشدند و پیگیری نکردند و آن آقا هم هیچگاه از پیشگاه مردم عذرخواهی نکرد.

رئیس ستاد روحانی در گیلان با بیان اینکه فساد اقتصادی رخ داده در دولت نهم و دهم را نباید فراموش کنیم یادآور شد: چون مخالفان با روحانی سر ناسازگاری دارندباید تا این اندازه بی‌رحمانه قضاوت کنند؟! اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در دولت چه کسی بود؟ اختلاس ۱۳ میلیاردی چطور؟ آیا بابک زنجانی در دولت روحانی بود که پول نفت را به جیبش ریختند و یک ریالش را بازنگرداند و در زندان هنوز هم مشغول رجز خوانی است.

حسینی افزود: باید ببینیم که در گذشته فساد در ایران در چه نقطه ای بوده و الان در چه نقطه ای است. امروز افتخار دولت روحانی این است که میزان فساد در این دولت را به پایین ترین رقم ممکن رسانده است.باید بدانیم که هبچ تردبدی وجود ندارد که دولت روحانی با فساد مبارزه میکند. کسانی که به اختلاس ها دامن میزنند آدرس اشتباه به مردم میدهند.

اراده دولت این است که اجازه ندهد امریکا از تعهداتش در برجام عدول کند

وی به بدعهدی های امریکا در برجام اشاره کرد و گفت: در همه قراردادهای بین المللی آنها فرصت پیدا کنند آن را نقض کنند اما مهم این است که اراده دولت روحانی است که اجازه ندهد امریکا از تعهداتش در برجام عدول کند.

رئیس ستاد روحانی در گیلان افزود: اگر نبود قدرت دیپلماسی ایران و دولت روحانی تا الان ترامپ ریس جمهور امریکا برجام را پاره کرده و دور می انداخت. این را مخالفان نمی‎بینند و نمی‌گویند. نکته اساسی اینجاست باید رییس جمهور امریکا وقتی تا این اندازه مخالف برجام است نشان از این دارد که در این توافق چیزهای هست که به نفع ایران است. دوستان مخالف ما میگویند برجام منافع ایران را از بین برده است اگر منافع ایران از بین میرود اولین کسی که حمایت میکند امریکا است. وقتی امریکا میگوید بدترین تفاهم نامه ای بوده که امریکا بسته است پس حتما منافع زیادی ایران در این تفاهم نامه بدست آورده است.

زنان جایگاه ویژه ای در دولت روحانی دارند

این فعال سیاسی به نقش زن و جایگاه زن در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: دولت روحانی تا کنون جایگاه ویژه ای برای زنان قایل بوده است و تلاش کردند که نسبت به کذشته سهم بیشتری را از جغرافیای مدیریتی را به زنان واگذار کنند. و معتقدیم این کافی نیست اما روند رو به رشد بوده است. آنچه که می گویم از باورها و اندیشه های اقای روحانی است در مورد زنان اگر کشور بخواهد توسعه پیدا کند بدون اینکه عرصه های سیاسی و اقتصادی اجتماعی در سطوح بالا ببریم باید از زنان بهره بگیریم. چون نیمی از پیکر جامعه زنان هستند و زنانی که از نظر دانش و سطح سواد خیلی رشد پیدا کردند. البته موانعی از نظر فرهنگی و اجتماعی داریم که باید به تدریج مرتفع کنیم.

حسینی با بیان اینکه مردسالاری در جامعه ایران فقط به مردها مربوط نمیشود گفت: خیلی از زنان هم اینگونه هستند. در انتخابات چند درصد از زنان وارد عرصه های سیاسی میشوند و چقدر مورد انتخاب قرار میگیرند؟ ما نمی‌توانیم بگوییم همه آرای که به یک مرد داده شده است به عنوان نماینده فقط مردها بودند بی شک زنان نیز در این انتخاب سهیم بودند.

وی در مود تهمت هایی که به دولت روحانی در مورد استفاده ابزاری از زنان در ستادها زده اند گفت: معنای این حرف این است که زنها بروند در خانه بنشینند و اجازه بدهند مردها در مورد انتخابات نظر بدهند. میگویند چرا زنان باید در ستاد روحانی فعال باشند ؟چرا دختران جوان حضور پرشور و با نشاطی در ستادها داشته باشند ؟موتورحرکت ستاد آقای روحانی با حضور جوانان به حرکت در میاید. در دولت روحانی مشخص شده است که زنان جایگاه ویژه ای دارند از معاونت ریاست جمهوری تا دهیار یک منطقه در دست زنان بوده است.

قهر از انتخابات ایران را به دوران ورشکستگی برمی گرداند

رئیس ستاد روحانی در گیلان بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات آزاد است و کسانی که میگویند رای هم ندهیم فلانی ریس جمهور است. خودش یک یاس را بوجود می آورد. مردم باید همه به صحنه بیایند تا روحانی رای بیاورد. کسانی که قهر میکنند ایران را به دوران ورشکستگی برمی‌گردانند. مردم اگر میخواهند بذر امیدی را که روحانی در جامعه کاشته است به درختی تنومند تبدیل شود باید مشارکت گسترده ای داشته باشند. هرگز در مورد مشارکت مردم شک نکردم و میدانم که خواهند آمد و برای سرنوشت کشورشان برگ زرینی را رقم می زنند.

رسانه ملی حقایق را بگوید

حسینی در بخش دیگی از اظهارات خود گفت: رسانه ملی تاحدی میخواهد بگوید که دولت روحانی کاری نکرده است و همیشه نیمه خالی لیوان را نشان میدهند. دولت روحانی انتظار بزرگنمایی و آمارسازی ندارد، چون نیازی نمی‌بیند و همه چیز را شفاف به مردم میگوید اما فقط انتظارش از رسانه ملی گفتن حقایق است.

وی افزود: در دوران سید محمد خاتمی گفتمانی شکل گرفت با این عنوان که باید دولت در برابر مردم پاسخگو باشد. این روند در دولت روحانی نیز ادامه دار شد و از افتخارتش همین است که همیشه پاسخگوی مردم بوده است. ما اغتقاد به این نداریم که باید مخالف حذف شود چون همیشه هست اما باید منتقد باشیم نه دشمن، چون دشمنان در پی حذف هم هستند.

Share