استاندار گیلان؛

مردم با رایی که می دهند حرفشان را میزنند | قهر از صندوق مشکلی را حل نمی کند

استاندار گیلان با اشاره به دو انتخابات پیش رو گفت: اگر کسی از صندوق اخذ رای قهر کند حقی را از خود سلب کرده است در حالیکه مردم با رایی که می دهند حرفشان را میزنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در برنامه معیار شبکه باران با موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه در انتخابات حضور مردم بحث اصلی است، افزود: مشارکت حداکثری همواره از تاکیدات مسئولان عالی کشور و مقام معظم رهبری بوده است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایطی که در جهان به ویژه کشورهای منطقه شاهد هستیم، همه به انتخابات ایران که چگونه اتفاق می افتد، توجه دارند تا ببینند حضور مردم ایران که همواره حداکثری و قوی بوده، در این انتخابات چگونه است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم احساس کنند رأیشان حق الناس است و ما حافظ خوبی برای رأی آنان هستیم.

نجفی یادآور شد: صندوق های رأی امانت نزد ما و سایر مسئولان اجرایی استان است و باید تلاش کنیم تا مردم در شرایط امن و آرام، انتخاب اصلح را داشته باشند و این مهم به مشارکت حداکثری مردم می انجامد.

وی در ادامه به پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و بیان کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که حدود نزدیک به ۲۰ سال حضور مدیریت مردمی را در شهر و روستا داریم.

وی انتخابات شهر و روستا را نشاندهنده این دانست که آنهایی که لایق هستند، وارد عرصه شوند و مدیریت شهری و روستایی را برعهده بگیرند

نجفی گفت: درست است به ظاهر مدیریت شهری شهرداران و یا دهیاران را در روستاها می بینیم اما عامل اصلی این انتخاب، شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
وی تصریح کرد: ما همیشه توصیه کردیم افرادی که دارای اندیشه هستند و در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی می توانند به عمران شهر و روستا کمک کنند ، وارد عرصه شوند و این فضا در کشور برایشان فراهم شده است.

نجفی با اشاره به تعداد نامزدهای شوراها گفت: خوشبختانه حضور این عزیزان خوب بوده و اکنون نوبت مردم است که با بهترین انتخاب، اصلح را برگزینند.

وی گفت: مردم انسان های پاکدست، امین و متخصص که توان انجام کار دارند و با تعامل با مدیریت استان می توانند کمک کننده باشند، انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در انتخابات شوراها دقت نکنند و فقط به مسائل قومی، بخشی و محلی توجه کنند و انتخاب اصلح را نداشته باشند، ممکن است شوراهای ایده آل شکل نگیرد.

استاندار گیلان گفت: فضایی فراهم شده که مردم بتوانند از تعدد کاندیداها با سلایق، اندیشه ها و تخصص های مختلف افراد اصلح را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم منتخبان نیز بتوانند در کنار مدیران اجرایی، سیاسی و دولتی در راستای اندیشه توسعه استان کمک و یاریگر ما باشند.

وی به بحث اهمیت مشارکت بالا و عواملی که زمینه این حضور را فراهم می کند، اشاره و تصریح کرد: با توجه به نحوه حضور تشکل های سیاسی و بویژه شرایطی که عوامل نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و عوامل اجرایی استان و شهرستان ها فراهم کردند، جریان ها و افراد مختلف در یک فضای آرام می توانند نظرات شان را ارائه دهند.

استاندار گیلان به مردم استان توصیه کرد که در پای صندوق های رأی حرف شان را بزنند.
وی تصریح کرد: هرچند که مردم ما هرگز از صندوق ها قهر نمی کنند، ولی گاهی ممکن است برخی مسائلی را مطرح کنند و گلایه هایی را داشته باشند.

نجفی گفت: اگر ما گلایه هایی به برخی مسائل داشته باشیم، قهر از صندوق مشکلی را حل نمی کند و باعث می شود حقی را که قانون برایش تعیین کرده، از دست بدهد.

وی گفت: مردم در این دوره از انتخابات با کاندیداهای متنوعی که حضور دارند ، می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به شور انتخاباتی در استان فضای انتخابات را به عوامل مختلفی متکی دانست و گفت: اگرچه انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ متفاوت بود ، در این انتخابات در فضای امن و آرامشی که فراهم شده، شور و شوقی در مردم ایجاد شده است.

وی گفت: در این دوره تعداد کاندیداها به ویژه کاندیداهای نخبه، متخصص ، فرهیخته و دانشگاهی و به ویژه بانوان بسیار بالاست که این مهم به فضای داغ انتخاباتی کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: اهتمام بر این بوده امیدی که در مردم ایجاد شده، حفظ شود؛ اگرچه بعضاً بی مهری ها و بد اخلاقی هایی صورت می گیرد و شاید هم بعضی ها ناخواسته یا خواسته بدنبال ناامیدی و مایوس کردن مردم هستند.

نجفی گفت: روی این مسئله حساسم و در همین زمینه به بخش های امنیتی و اجرایی تاکیدم این بوده که فضایی را فراهم کنید که مردم به آینده امیدوار باشند.

استاندار گیلان با اشاره به قومیت های مختلف در استان گفت: اقوام مختلف همواره به واسطه تعهدشان به نظام ، کشور ، استان و شهرستان در عرصه های مختلف حضوری چشمگیر دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه قانون وظیفه همه دستگاه ها را مشخص کرده، گفت: نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و سایر دستگاه ها با جدیت و حضور قوی در کنار مردم خواهند بود.

وی تصریح کرد: حضور این عوامل موجب خواهد شد تا مردم بتوانند با آرامش انتخاب کنند.
نجفی گفت: مردم گیلان با فرهنگ دیرینه که به مهر و محبت، در کنار هم زیستن و مهمانپذیری زبانزد است، باید حضوری پرشور داشته باشند.

Share