قالیباف در یادواره شهدای مدافع حرم ساری:

مردم از بحران اقتصادی سرخورده‌اند| در اداره کشور سوءتدبیر و مدیریت وجود دارد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز در بحران اقتصادی به‌سر می‌بریم که این چالش و بحران باعث ناراحتی و سرخوردگی مردم ما شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف کاندید انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز یکشنبه با سفر به ساری و شرکت در یادواره شهدای مدافع حرم یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت.

وی با اشاره به دلاوری‌های شهدای مدافع حرم در خان طومان گفت: این عزیزان در محاصره کامل دشمن با دلیری جنگیدند و به شهادت رسیدند، هنوز هم پیکر برخی از آنها به کشور بازنگشته است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به امنیت کشور نیز اشاره کرد و افزود: امروز و در حالی که ناامنی اغلب کشورهای منطقه را فرا گرفته است و حتی برخی کشورهای دخیل در ایجاد تروریسم درگیر تروریسم شده‌اند کشور ما دارای ثبات و امنیت است؛ در وضعیت فعلی کشورهایی که حمایت سیاسی و نظامی از تروریست‌ها کرده‌اند در آتش تروریسم می‌سوزند.

قالیباف اضافه کرد: در قلب کشورهای اروپایی مشاهده می‌کنیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و امروز آتش تروریسم دامن همان کشورها را نیز گرفته است.

وی تلاش شهدا و مجاهدت‌های آنها را در مسیر آسایش و آرامش ملت عنوان کرد و افزود: ما نباید این مجاهدت‌ها را فراموش کنیم و باید قدر آنها را بدانیم؛ ما مدیون شهدا و جانبازان هستیم. زیرا آنها آن روز مجاهدت کردند و امروز ما در آرامش زندگی می‌کنیم؛ امروز برخی از جانبازان شیمیایی به دلیل عوارض بمب‌های شیمیایی مدت‌ها نتوانستند راحت بخوابند.

قالیباف با تاکید بر اینکه اقتدار و عزت مثال‌زدنی در کشورمان ایران داریم، تصریح کرد: کشورهای استکباری دنیا و در راس آنها آمریکا نمی‌توانند هر اراده‌ای در خاورمیانه و کشورهای اسلامی دارند را دنبال کنند و این از قدرت میهن عزیزمان است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: امروز امنیت ما به تاثیرگذاری که جمهوری اسلامی ایران در روابط بین‌الملل و منطقه داراست به برکت خون شهدا و مظلومیت آنها به دست آمده است.

قالیباف در ادامه و در بیان بخش بعدی اظهارات خود با بیان اینکه غصه از زمانی شروع می‌شود که انسان وضعیت فعلی کشور را می‌بیند، خاطرنشان کرد: امروز ما این سؤال را از خود می‌پرسیم که چرا در کشوری با این تاریخ و افتخارات و سوابق درخشان از گذشته تا امروز در یک بحران اقتصادی به سر می‌بریم.

«چالش اقتصادی موجود یا بهتر بگویم بحران اقتصادی همه مردم ما را ناراحت و سرخورده کرده است؛ روزگاری مردان مردی مقابل تجاوز دشمن ایستادند و خم به ابرو نیاوردند اما امروز این مردان مرد در درون خانواده‌های خود و مقابل فرزندان می‌شکنند و فرو می‌ریزند که این سزاوار این ملت و مردم نیست».

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما کشور فقیری نیستیم و از سرمایه‌های عظیمی برخورداریم، اظهار داشت: مجموعه نفت و گاز ما روی هم سرمایه بسیار عظیمی محسوب می‌شود. در چنین شرایطی ما دارای سرزمینی ثروتمند با مردمی ضعیف هستیم.

وی به ظرفیت‌های علمی کشور اشاره کرد و افزود: ما با پشتکار و همت می‌توانیم در برخی مباحث علمی جزو ۵ کشور اول دنیا باشیم اما چرا در مسائل اقتصادی در ۵ رتبه آخر به سر می‌بریم.

قالیباف در همین زمینه خاطرنشان کرد: مشکلات امروز ما به دلیل نبود سرمایه و یا نبود منابع انسانی نیست و مشکل از نحوه مدیریت است؛ در همین استان مازندران که ما در آن به سر می‌بریم آیا نمی‌توانیم استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرد، معلوم است می‌شود این کار را انجام داد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه امروز جوانان از وضعیت اقتصادی خسته شده‌اند، خاطرنشان کرد: جوانی که احساس کرده درس می‌خواند و تلاش می‌کند و در انتها نیز پول جمع خواهد کرد تا زندگی کند به مشکل برخورده، امروز دنبال کار می‌رود اما با سد بیکاری مواجه می‌شود و این جوان امروز شکسته می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مشکلات کشور را ناشی از سوء مدیریت و سوءتدبیر عنوان کرد و افزود: ما امروز دچار مشکل شده‌ایم، زیرا مردم را از حوزه اقتصادی بیرون کردیم. در واقع به جای اینکه مانند دفاع مقدس مردم را وارد عرصه فعالیت‌های اقتصادی کنیم آنها را از این عرصه دور کردیم.

«ما امکانات را به ۴ دسته از مردم دادیم و ۹۶ درصد مابقی را از عرصه دور کردیم. در واقع ۹۶ درصد مردم پول‌هایشان را به بانک بردند و در انتها فقط ۴ درصد از مردم از ظرفیت آن پول بهره بردند».

قالیباف با اشاره به اینکه نقدینگی کشور ۸۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، این سؤالات را مطرح کرد که چه کسانی از این پول‌ها باید استفاده کنند؟ این پول‌ها امروز در اختیار چه کسانی قرار گرفته است؟

وی مجددا به گلایه‌های مردم در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین علت‌هایی که در حوزه اقتصادی موفق نیستیم این است که به عهد و پیمان‌مان در ۱۲ فروردین ۵۸ پایبند نبودیم؛ ما در آن روز گفتیم مردم باید خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند اما به مردم اجازه ندادیم در سرنوشت‌شان سهیم باشند و گویا قرار است همان ۴ درصد برای مردم تصمیم‌گیری کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انقلاب ما انقلاب مستضعفان است اما هر چه می‌گذرد ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر می‌شوند. حتی امروز کار به جایی رسیده که قشر متوسط در اداره زندگی خود دچار مشکل شده است.

قالیباف به ظرفیت کشور اشاره کرد و ادامه اظهارات خود را اینگونه بیان کرد« در شرایطی که کشور این همه ظرفیت دارند مردم را ضعیف‌تر کردیم زیرا مدیریت ما بدون توجه به آرمان‌ها شکل گرفت، مدیریت‌مان خسته بود و تفکری متعلق به گذشته کارها را به دست گرفت»

شهردار تهران بر این نکته تاکید کرد که امروز باید کشور با تفکر جهادی اداره شود و نگاهی برگرفته از نگاه نسل چهارم انقلاب به میدان بیاید.

وی بیکاری را یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز مردم توصیف کرد و گفت: رکود و بیکاری در کشور افزایش یافته و اینها در حالی است که کشور منابع وسیعی دارد، ما باید ظرفیت‌های کشور را شناخته و با توجه به آنها مسیر را هموار سازیم.

شهردار تهران تاکید کرد که با توجه به ظرفیت‌های کشور امکان ایجاد ۵ میلیون شغل در کشور وجود دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ۲۹ اردیبهشت روزی است که می‌خواهیم مدیریت قوه مجریه را به کسانی بسپاریم که بتوانند از ظرفیت عظیم کشور استفاده کنند و با استفاده از مردم و اقتصاد مردمی امور را به پیش ببرند.

قالیباف اضافه کرد: روزی است که ما می‌توانیم به گونه‌ای تصمیم بگیریم که اراده ملت به این تعلق بگیرد که کار جایگزین شعار و حرف جایگزین عمل شود. البته این نگاه و این تغییرات توسط شما مردم رقم می‌خورد تا در انتها بتوانید افتخار را به میهن عزیزمان برگردانید.

وی با اشاره مجدد به بیکاری کشور گفت:‌این بیکاری محصول ضعف مدیریت و سوءتدبیر است زیرا مدیریت امروز کشور با نگاه به ۵۰ سال گذشته در حال انجام فعالیت‌هاست.

پس از پایان سخنرانی قالیباف از خانواده شهید طاهر از شهدای مدافع حرم قدردانی به عمل آورد.

Share