مختار جباری کاندیدای شورای شهر رشت

محور توسعه رشت باید مبتنی بر گردشگری باشد | باید رشت را تبدیل به شهر جشنواره‎ها کنیم

جباری گفت: رشت برای توسعه و برای خروج از این بن بست هیچ راهی ندارد مگر آنکه که محور توسعه اش مبتنی بر گردشگری باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مختار جباری در ستاد مرکزی حامیان مردمی گفتمان عقلانیت و توسعه در ابتدای سخنان خود گفت: از همه مردم میخواهم که در ۲۹ اردبیهشت ماه به پای صندوق رای بروند تا تصمیم بزرگی برای شهرمان بگیرند. زیرا مشکلات امروز ما محصول تصمیم گیری های گذشته است.

جباری با اشاره به پیشینه شهر رشت اظهار کرد: در هر کجای ایران که مردمان شهر رشت میروند با روی گشاده از آنها استقبال میشوند و این بخاطر این است که مردم رشت به با فرهنگی و مهربانی مشهور هستند اما وقتی رشتی‎ها از شهرهایی مثل تبریز یا اصفهان برمیگردند و با شهر خودشان مقایسه میکنند بسیار تاسف میخورند. در حالی که زمانی بود شهر رشت از نظر تمیزی و توسعه برابر با اصفهان و تبریز بود. رشت در ایران همیشه جز اولین ها بود تمام فعلایتهای مدنی اولین هایش در رشت بوجود امد. اما اکنون در آسیبهای اجتماعی در ردیف اول و دوم هستیم. علت آن اشتباهاتی است که انجام شده و سیاستهایی است که باید برای شهر اعمال میشد اما انجام ندادند.

وی افزود: باید کسانی را برای شورا بفرستیم که برای شهر درست تصمیم بگیرند. زیرا این شهر برای توسعه و برای خروج از این بن بست هیچ راهی ندارد مگر آنکه که محور توسعه اش مبتنی بر گردشگری باشد.

کاندیدای شورای پنجم رشت با اشاره به اینکه شهر رشت شهر فرهنگ و هنر است گفت: رشت را به شهر زندگی می‌شناسند. در هیج شهری پیدا نمیشود که نیمه شب رستورانها و غذا خوریهای آن باز باشد و خانواده ها برای گردش در چنین ساعتی به خیابان بیایند. این شهر، شهریست که شبهایش بیدار است.

جباری ادامه داد: رشت باید گردشگر پذیر باشد. اما گردشگر با چه  دلیلی میخواهد به این شهر سفر کند؟ و رشت را چطور باید برای گردشگری آماده کرد ؟!باید برای ایرانی ها رشت را موضوع کنیم. امروز رشت برای مسافران موضوع ندارد زیرا رشت مکانهای دیدنی ندارد.

کاندیدای شورای شهر رشت اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهر را از سال ۹۴ آغاز کردیم اما تاکنون  فقط ۳۰ درصد انجام شده است. مطمئن باشید با اتمام این پروژه هر مسافر که به رشت می آید دو الی سه روز در رشت می ماند. این شهر برای خارج شدن از این بن بست به ۷هزار میلیارد تومان نیاز دارد. فقط برای رودخانه ها ۳ هزار میلیارد نیاز داریم.

این استاد دانشگاه به تعویض شهردار در سالهای گذشته اشاره کرد گفت: در طول ۱۶ سال رشت ۱۸ شهردار عوض کرده است. سرمایه گذار ۴ هزار میلیارد برای رودخانه های شهر قرار بود سرمایه گذاری کند اما زمانی بود که شهردار را می‎خواستند استیضاح کنند . وقتی دعوای شورا و شهردار را دید تصمیم گرفت که در چنین کاریسرمایه گذاری نکند. شورایی که برای متهم کردن و زیز سوال بردن کارهای شهردار سند پزشکی زنش را در صحنه علنی اعلام میکند آیا انگیزه ای برای سرمایه گذار باقی میگذارد ؟

جباری یادآور شد: در شورای چهارم در ردیف بودجه و کمک به موسسات خصوصی و  اشخاص ۲هزار درصد انحراف داشت و در پروژه های عمرانی کاهش بودجه داشتند.

وی افزود: مهم من نیستم. آدمهایی به شورا بفرستید که با پول نیامده است. کسی که یکم یلیارد خرج کرده است حتما میخواهد در چهارسال ۴ میلیارد بدست بیاورد.

جباری به برگزاری روز رشت در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: ما در سال ۹۴ جشن روز رشت گرفتیم اما انقدر شورا ما را اذیت کرد که دیگر در سال ۹۵ انرا برگزار نکردیم.

مشاور عالی شهردار رشت متذکر شد: سال گذشته ۵۴ جشنواره در رشت برگزار شد که با همین هم موافقت نکردیم. باید شهر رشت را به شهر  جشنواره ها تبدیل کنیم. شهر کن به خاطر فیلمش معروف شده است و بسیاری به همین دلیل به آن شهر میروند.

وی در مورد شهر خلاق خوراک و ثبت رشت در یونسکو گفت: شورای چهارم رشت نمی‎گذاشت شهردار در جلسات مرتبط با یونسکو شرکت کند.

جباری در پایان گفت : مهم نیست که چه کسی  انتخاب شود و وارد شورا بشود مهم این است که مهم اندیشه درست در شورا حاکم شود.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share