رییس اتاق اصناف مرکز گیلان خبر داد:

مجتمع‌های صنفی در رشت ایجاد می‌شود

خوشبختانه اتاق اصناف ایران که سابقه عضویت در آن را دارا هستم ظرف چند سال اخیر قراردادی با شرکت شهرکهای صنعتی استان منعقد کرده مبنی بر اینکه از ظرفیت شهرکهای صنعتی در ساماندهی صنوف استفاده کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلاالدین محمد شکریه نایب رییس اتاق اصناف مرکز گیلان از ساماندهی صنوف مختلف با ایجاد مجتمع های صنفی در رشت خبر داد.

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران گفت: یکی از معضلات اصلی شهر ما ساماندهی اصناف است. اصناف ما با مشکلاتی درجهت گسترش شهرمواجه هستند. این مشکلات ترافیکی و آلایندهای زیست محیطی و صوتی هستند. در این خصوص نیازمند هستیم که این دسته از صنوف را در مجتمع های صنفی مستقر کنیم. خوشبختانه اتاق اصناف ایران که سابقه عضویت در آن را دارا هستم ظرف چند سال اخیر قراردادی با شرکت شهرکهای صنعتی استان منعقد کرده مبنی بر اینکه از ظرفیت شهرکهای صنعتی در ساماندهی صنوف استفاده کنیم. اگر شهرداری نیز زمینهای اینچنینی در اختیار دارد این زمین‌ها را در اختیار ما قرار بدهد چون اگر صنوف ما در آنجا مستقر شوند بسیاری از واحدهای اجاره دار می توانند مالکیت داشته باشند و زمین‌ها برای آنها بعنوان زمین های دولتی محاسبه شده و سیستم بانکی نیز برای ساخت و ساز در آنجا پشتیبانی میکند.

 شکریه  ادامه داد: خوشبختانه یکی از نمایندگان وزیر در هیات رییسه اتاق اصناف ایران مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کشور است و در اولین گام با هماهنگی ایشان و مدیر عامل شهرکهای صنعتی گیلان مقدمات ساماندهی صنوف بنگاههای اتومبیل در گیلان شروع شده و قصد داریم شهرک اتومبیل در رشت ایجاد کنیم. شهرکی که برندهای دیگر نیز می توانند در آنجا مستقر شوند و بر اساس مطالعات مشاور بسیاری از بنگاههای اتومیبل رشت در حدود ۳۷۰ بنگاه اتومبیل در رشت در مکانهای صنفی اجاره ای قرار دارند و به این منظور هیات مدیره در جلسات متعدد به نتایجی رسیدند مقرر شده و یکسری اصلاحات در آن صورت می گیرد که در آینده نزدیک اجرایی میشود.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان به ساماندهی شرکتهای پخش نیز اشاره کرد و افزود: برای شرکتهای پخش نیز در یک فضای بسیار مناسبت با برخورداری از فضای رفاهی و بهداشتی پیش بینی شده و این آمادگی وجود دارد که شرکتهای پخش در آنجا مستقر شوند.

وی همچنین از ساماندهی میدان میوه و تره بار نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی میدان میوه و تره بار نیز از دو سال قبل در دستور کار قرار گرفته و جلساتی با اتحادیه و رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت داشتیم وهمچنان پیگیر موضوع هستیم.

نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به احداث نمایشگاه بین المللی و ورود سرمایه گذار و ارایه پروپوزال طرح تصریح کرد: اگر زمین در اختیار ما قرار بگیرد می‌توانیم ساخت شهرکهای مختلف برای صنوف را در دستور کار و اجرا دشته باشیم. بدون اینکه هر ساله نگرانی از افزایش اجاره مکان داشته باشند. بعضا واحدهای صنفی ما در عصر و حرج قرار دارند و با توجه به اینکه شهر گردشگر پذیر و علاقمند به سرمایه گذاری هستیم لذا دغدغه واحدهای صنفی برای ادامه فعالیت خیلی مهم است و امیدوارم این اتفاق به زودی رخ بدهد و جا نمایی مکان شهرکها در رشت انجام شود.

 

Share