رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان گیلان

لیست براساس امتیازات نهائی بسته می‌شود | کاندیداها به نفع لیست اصلی کنار می‌روند

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان گیلان از انصراف احتمالی کاندیداهای اصلاح طلبی که در لیست نهائی اصلاح طلبان حضور دارند خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مطبوعاتی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان با حضور هرمز ربانی رئیس و ژاله حساسخواه نائب رئیس و سخنگوی این شورا برگزار شد.
در این نشست خبری هرمز ربانی با تشریح سیاست های انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر بیان داشت: رویکرد مناسب هیات های اجرایی و نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا در این دوره امکان فضای رقابتی و آزاد را در انتخابات بوجود آورده است که جا دارد از آن ها تشکر داشته باشیم و ما نیز به دنبال بستن لیستی بر اساس تلاش برای حل معضلات مدیریت شهری با رویکرد اصلاح طلبی هستیم.

وی افزود: بر این اساس حدود پنجاه نفر از کاندیداهای شورای شهر رشت برای حضور در لیست اصلاح طلبان اعلام آمادگی کردند که ما در هیات رئیسه بیش از ۳۰ نفر را انتخاب کرده ایم تا در نهایت یازده نفر انتخاب شوند.

ربانی ادامه داد: هنوز نام هیچ شخصی در این لیست مشخص نیست و از همه کاندیداها مصاحبه گرفته شده و برنامه های آن ها مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس امتیازات نهائی در شورای هماهنگی لیست نهائی بسته خواهد شد.

وی افزود: هیچ کدام از کاندیداهای فعلی در زمان رای گیری نهائی لیست یازده نفره حق رای دادن ندارند و اگر در شورای هماهنگی اصلاح طلبان دارای حق رای بر اساس شخصیت حقوقی نیز باشند فرد دیگری از جریان و تشکل آن ها تعیین خواهد شد.

 ربانی در ادامه ابراز داشت: در کنار شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان هم تشکیل می دهیم و یقینا از لیست خودمان بهره خواهیم برد و از همه ظرفیت خودمان برای کمک به لیست استفاده می کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر این رویکرد در جامعه نیز باشد که مردم به لیست ها اعتماد کنند فکر میکنیم اتفاقات خوبی شکل می گیرد. امیدواریم که مردم لیستی رای دهند و بدون شک من علاقه ام رای دادن به لیست اصلاح طلبان است ولی اگر مردم گرایش دیگری هم دارند، بازهم فکر می کنم رای به لیست ها نتیجه بهتری خواهد داشت.

ربانی خاطرنشان کرد: در شهرستان های دیگر اگر مشاهده کنیم که توانایی ارائه لیست را داریم این اقدام را در دستور کار قرار می دهیم و از توان حداکثری استفاده می کنیم.

وی باتوجه به ردصلاحیت ها در بعضی شهرستان ها هم افزود: در بعضی شهرستان ها از سوی هیات نظارت بعضی کاندیداها ردصلاحیت شدند که البته هنوز قطعی نیست و امیدواریم در نهایت شاهد تجدید نظر در این مساله باشیم و حضور همه جریانات را در همه شهرها مشاهده کنیم. درخواست ما از کاندیداهای اصلاح طلبی که صلاحیت آن ها تایید نشده این است که با سعه صد و سیر مراحل قانونی در این مسیر همچنان پایبند باشند. اکنون یک فضای استثنایی در انتخابات ایجاد شده و باتوجه به نوع برخوردی که وجود داشته و نوع تعاملی که بوده فرصت بسیار خوبی ایجاد شده است که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان گیلان از انصراف احتمالی کاندیداهای اصلاح طلبی که در لیست نهائی اصلاح طلبان حضور دارند خبر داد و بیان داشت:  کسانی که ما با آن ها مصاحبه کردیم میثاق نامه ای را امضاء کردند که در صورت عدم حضور در لیست یازده نفره انصراف خود را اعلام کنند. این میثاق نامه وجود دارد و ما این را تعهد اخلاقی و اجتماعی می دانیم. البته به معنای گرفتن چک و ضمانتامه نیست. ولی معتقدیم که کسانی که در این جریان اعلام آمادگی کردند افراد متعهدی هستند که به تعهد اخلاقی خود پایبند هستند.

هرمز ربانی همچنین به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری حسن روحانی در گیلان جهت  انتخابات ریاست جمهوری نیز در مورد انتقادات نسبت به لیست روسای ستاد انتخاباتی در شهرستان های مختلف گفت: تمام تلاش ما این است که از تمام ظرفیت ها برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم و بتوانیم همه را به سمت یک هدف مشخص متحد کنیم. در فرآیند حمایت از آقای روحانی مجموعه ای از اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و بعضی از اصولگرایان ابراز امادگی کردند که کمک کنند و ما باید این امکان را فراهم کنیم که این فرصت ایجاد شود. اگر عزیزانی نسبت به ترکیب های فعلی اعتراضاتی دارند می توانند آن را از مسیر قانونی و از طریق ستاد دکتر روحانی در گیلان پیگیری کنند و اگر مایل باشند می توانند با هماهنگی با ستاد درخواست تشکیل ستادهای دیگر را داشته باشند که در زمینه پیروزی دکتر روحانی اقدام شود و ما نیز در ستاد دکتر روحانی سعی می کنیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

نیازی به تایید لیست نهائی در شورای هماهنگی اصلاح طلبان کشور نیست

دکتر ژاله حساسخواه نائب رئیس دوم و سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان گیلان هم در این نشست بیان داشت: فکر میکنم با افرادی که وارد شدند که چهره های اجتماعی و شخصیت های مسئولیت پذیری هستند می‌توانیم شورای شهر قوی داشته باشیم و شورای شهر قوی در بهبود فضای استان می تواند اقدام کند.

وی افزود: حتی اگر تشکیلاتی نداشته باشند. هدف ما حضور در لیستی فراگیر است که شامل تخصص، اقشار مختلف با وجه مشترک اصلاح طلبی است. ولی جامعه نمی تواند انتظار داشته باشد که تنها افرادی که در میان تشکل های اصلاح طلب به صورت مستمر حضور دارند وارد لیست شوند. اصلاح طلبی تفکری است که می تواند افراد زیادی را جذب کند و محبوبیت خودش را در همین راستا نشان دهد.

حساسخواه همچنبن ابراز داشت: تمام سعی ما این است که درصد قابل توجهی از زنان و جوانان را در لیست داشته باشیم. البته  سهمیه بندی به معنای عدم شایستگی افراد نیست. اگر بانو و جوانی در لیست است به دلیل زن بودن و جوان بودن نیست. افراد زیادی از زنان و جوانان مصاحبه شدند و در حد یک فرد پخته و کاربلد خودشان را نشان دادند. اگر این افراد از سهمیه جوانان هم استفاده کند توانمندی های خودش را نشان داده است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در ادامه اظهار داشت: در این دوره آن چه به تایید نهائی می رسد لیست ما خواهد بود و نیازی به تایید شورای هماهنگی اصلاحات در کشور نخواهد بود. با این حال این لیست تنها لیستی خواهد بود که به امضای نهائی رئیس دولت اصلاحات خواهد رسید  و معتبر است. چون ممکن است در آینده شاهد بروز لیست های مختلف اصلاح طلبی باشیم ولی تنها یک لیست توسط شورای سیاستگذاری نهائی می شود و به امضای رئیس دولت اصلاحات خواهد رسید.

حساسخواه در پایان با تشکر از هیات های اجرایی و نظارت بیان داشت: از این که فرصت یک انتخابات رقابتی و کاملا آزاد فراهم شده بسیار خوشحال هستیم و از تلاش اعضای هیات اجرایی و نظارت تشکر می کنیم. همچنین جا دارد از آقای جعفرزاده نماینده محترم رشت نیز تشکر داشته باشیم که حمایت های همیشگی خودش را از برگزاری سالم انتخابات و همچنین حمایت از دولت داشته اند.

Share