جعفرزاده در واکنش به افزایش یارانه نقدی

قالیباف بجای اظهارات بی‌پشتوانه درباره افزایش یارانه‌ها، دو برگ قانون هدفمندی را بخواند

جعفرزاده به ادعای قالیباف برای پرداخت یارانه نقدی و افزایش سه‌برابری آن اشاره کرد و گفت: قالیباف درحالی می‌گوید یارانه نقدی را سه‌برابر افزایش داده و به هر شهروند، ۱۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهد که اساساً این مسئله مغایر قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وعده برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه نقدی آن را خلاف قانون مطرح کرد و گفت:‌ قالیباف بجای اظهارات بی‌پشتوانه درباره افزایش یارانه‌ها، دو برگ قانون هدفمندی را بخواند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، با انتقاد از رویکرد قالیباف در مناظره روز جمعه اعلام کرد: آقای قالیباف در مناظره‌ها نشان داد که صلاحیت اخلاقی کسب جایگاه‌های مهم این کشور را ندارد.

او گفت: اظهار مطالب خلاف، ایجاد تشنج، دروغ و تخریب رقبا که برخلاف توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند، و همچنین اظهارات دروغ و تشویش اذهان عمومی ازسوی این کاندیدای اصولگرای انتخابات که با نیت انتقام‌جویی و با علم به این‌که رای نخواهد آورد، در این انتخابات حاضر شده از جمله اقدامات نادرست او بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قالیباف مشابه رفتاری که در جریان مناظره‌ها و رقابت‌های انتخاباتی انجام می‌دهد را چندی پیش نیز در مجلس و در جریان بررسی طرح تفحص از شهرداری تهران انجام داد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم ادامه داد: اقدامات قالیباف در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، از طریق نفوذی که در میان برخی نمایندگان داشت و رانت‌هایی که احتمالاً برای آن‌ها ایجاد کرد، مانع از به ثمر رسیدن این طرح تفحص شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سوال ما از آقای قالیباف این است که احیاناً اگر کسی مداح نباشد، نباید کار کند و استخدام شود؟ آیا کسی که مثلاً ورزشکار است، خانواده ندارد. آیا زن و بچه کسانی که مداح نیستند، گرسنه نمی‌شوند و از گشنگی نمی‌میرند. اگر کسی مداح نبود، حق ندارد زندگی کند!

او همچنین به ادعای قالیباف برای پرداخت یارانه نقدی و افزایش سه‌برابری آن اشاره کرد و گفت: قالیباف درحالی می‌گوید یارانه نقدی را سه‌برابر افزایش داده و به هر شهروند، ۱۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهد که اساساً این مسئله مغایر قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هیچکس حق ندارد و مجاز نیست یارانه را افزایش بدهد. چرا که برای افزایش یارانه ناچار به افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. هیچکس حق ندارد بدون اجازه مجلس نرخ حامل‌های انرژی را افزایش دهد و مجلس این اجازه را نه‌تنها به قالیباف، بلکه به هیچکس نمی‌دهد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فقط در شرایطی می‌توان یارانه‌ها را افزایش داد که حامل‌های انرژی گران شوند و مجلس این اجازه را به هیچکس نخواهد داد. قالیباف باید بجای این اظهارات بی‌پشتوانه، ابتدا دو برگ قانون هدفمندی یارانه‌ها را بخواند و بعد به مردم وعده‌های دروغین بدهد.

وی در پایان و در پاسخ به این سوالی درباره منظور و مفهوم «انتقام‌جویی» که به‌عنوان انگیزه اصلی قالیباف از اعلام کاندیداتوری و حضور در عرصه انتخابات عنوان شد، گفت: قالیباف در سال ۹۲ و پس از آن ماجرای «گازانبری» در مناظره‌ها، کینه به دل گرفته و حال سعی دارد باحضور مجدد با شیوه «گازانبری»، اتفاق ناشی از ماجرای «گازانبری» در انتخابات قبل را جبران کند.

Share