معاون اجتماعی بهزیستی کشور در آستارا:

عرضه یک وعده غذایی به کودکان در روستامهدها از سالجاری آغاز می شود

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: عرضه یک وعده غذایی به کودکان در روستامهدها از سالجاری آغاز می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، «دکتر حبیب الله مسعودی فرید» در آیین بهره برداری رسمی از اورژانس اجتماعی شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: تا پایان سال ۱۳۹۵، در سطح کشور ۱۹۷ مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی شده بود.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته از سوی هیأت دولت، سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی، برای سالجاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار درون بودجه ای جهت توسعه این بخش مصوب شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود بالغ بر ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور نیز در سالجاری از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شوند.

دکتر مسعودی فرید از بهره برداری ۲۵ اورژانس اجتماعی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان و گیلان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه، شرایط مساعدی را در ارائه خدمات منسجم اورژانس اجتماعی دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بهره مندی شهرستان های محروم کشور از خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: از ۳۰ شهرستان محروم کشور، ۱۵ شهرستان تحت پوشش خدمات جامع بهزیستی قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور، ساماندهی روستامهدها را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و توضیح داد: از یک هزار و ۷۰۰ مهدکودک کشور، حدود ۷ هزار و ۴۰۰ روستامهد هستند.

وی خاطر نشان کرد: با هدف آینده نگری و تضمین سلامت فرزندان این مرز و بوم و آینده سازان کشور، عرضه یک وعده غذایی به کودکان در روستامهدها از سالجاری آغاز می شود.

فرید یادآور شد: در راستای اجرای این طرح، یک هزار و ۲۰۰ کیلو کالری به بچه ها داده می شود.

دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته است

به گزارش دیارمیرزا یونس رنجکش در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی آستارا با حضور معاون بهزیستی کشور افزود: حضور به موقع و کارشناسانه این دولت در مداخلات بحران‌های اجتماعی و اتخاذ تصمیمات حیاتی در این زمینه موجب شد تا حمایت های اجتماعی نیز در بین مسئولان و مردم بیشتر احساس شود.

وی اضافه کرد:دولت توانسته است دراین سال هابا ورود به مباحث اجتماعی و اختصاص اعتبارات لازم در شناسایی، کاهش و فعالیت های پیشگیرانه اقدامات خوبی داشته باشدکه تشکیل اورژانس اجتماعی یکی از اقدامات موثر در این زمینه است.

وی گفت: نگاه به حوزه اجتماعی و اثرات آن بر سایر ابعاد و حوزه های زندگی مردم به صورت تخصصی در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته و در برنامه ششم توسعه کشور نیز شاهد تصمیمات خوبی در این زمینه هستیم.

رنجکش بی توجهی ها در حوزه های اجتماعی در گذشته را موجب انباشته شدن مطالبات و چالش های بسیاری در جامعه دانست که سرریز شدن این مشکلات برای دولت فعلی هزینه بسیاری را داشته است اما دولت با تدبیر خاص خود در این زمینه تلاش کردتا امید به زندگی به عنوان یک سرمایه اجتماعی در جامعه از بین نرود.

وی همچنین در دیدار با دکتر فرید معاون اجتماعی بهزیستی کشورو هیات همراه ضمن تشکر از اقدامات بهزیستی در برنامه ریزی های جامع در حوزه آسیب ها و اقدامات پیشگیرانه و مداخله در این زمینه خواستار توجه جدی به مشکلات اجتماعی آستارا ضروریت تکمیل نیازهای این حوزه شد.

فرماندار آستارا آموزش را محوری ترین اقدام برای برنامه ریزی های پیشگیرانه و مداخلات اجتماعی عنوان کرد و خواستار اجرای طرح های مشترک با بهزیستی و پشتیبانی های فرمانداری در این زمینه شد.

Share