شهردار رشت مطرح کرد

ضرورت به کارگیری جوانان و دانشگاهیان در زمینه خوب دیدن

ثابت قدم با تاکید بر ضرورت به کارگیری جوانان و دانشگاهیان در زمینه خوب دیدن خاطرنشان کرد: امید است با پرداخت به موقع عوارض شهروندی شهر را به نحو مطلوب و شایسته تحویل آیندگان نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مظفر نیکومنش نائب رئیس شورای اسلامی، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، مختار جباری مشاور عالی شهردار رشت آئین رونمایی از پروژه های زیباسازی جداره های پل های گیل، مصلی،نامجو، چمارسرا و رودبارتان برگزار شد.

سید محمدعلی ثابت قدم در این مراسم، موضوع مربوط به فضاهای عمومی شهری رایکی از مهم ترین رویکردهای دوسال اخیر شهرداری در راستای نیل به ارتقا کیفی زندگی شهروندی دانست و اظهار داشت: هر شهروند در زندگی خود سه رویکرد سکونت، فراغت و فعالیت دارد.

شهردار رشت تصریح کرد: هر خانوار  در فضای عمومی شهر می خواهد زندگی بهتری داشته باشد, لذا به دنبال اشتغال با درآمد مکفی است.

وی افزود: در بحث فعالیت که برعهده دولتها و مدیریت شهری است در شهر رشت مدیریت شهری با ساماندهی مشاغل در رویکردهای گوناگون از سال ۹۵ تا ۹۸ با نگاه خاص توسعه شهری از منظر اقتصاد گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی، مرتبط با خوراک، هنر و سلامت سعی در ارتقا کیفی زندگی شهروندان دارد.

دکتر ثابت قدم با تاکید برمشارکت عمومی شهروندان در توسعه شهری گفت: با ساماندهی مشاغل ضمن حل بسیاری از مشکلات چون موضوعات ترافیک شهری  می توان گامی بلند در  مقوله ایجاد فضاهای شغلی مناسب و رفع مهاجرت از روستاهای اطراف و… برداشت.

شهردار رشت با تاکید بر ارتقا کیفی فضاهای عینی شهر تصریح کرد: مشارکت پذیری مردم در هر محله و منطقه در راستای ارتقای کیفی فضاهای عمومی شهر سبب می شود تا مردم خوب دیدن فضاهای عمومی را تجربه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری جوانان و دانشگاهیان در زمینه خوب دیدن خاطرنشان کرد: امید است با پرداخت به موقع عوارض شهروندی شهر را به نحو مطلوب و شایسته تحویل آیندگان نماییم.

ضرورت ایجاد فرهنگسرا در محلات

فاطمه شیرزاد با تاکید بر افزایش توجه مدیریت شهری به توسعه در سال جدید اذعان داشت: براساس برنامه ریزی های شورای چهارم و مدیریت شهری در شهرداری توجه به محلات کم برخوردار و ارائه خدمات عمرانی و زیست محیطی بیش از سنوات گذشته مورد توجه قرار گرفت.

سخنگوی شورا توجه به نوسازی و بهسازی پارک کشاورز و دیگر پارک های شهر را از دیگر برنامه های شورای چهارم خواند و افزود: ارائه خدمات و توجه به اقشار آسیب پذیر نیز در دوره چهارم مورد توجه قرار گرفت و امید است در آینده هم مورد توجه اعضای شورای پنجم قرار گیرد.

وی  ایجاد فرهنگسرا در محلات را ضروری خواند و یادآور شد: تحولات خوبی در محله رودبارتان انجام شده و قرار است حاشیه رودخانه‌ به فضاهای ورزشی مبدل گردد.

فاطمه شیرزاد با ضمن تسلیت به مناسبت ضایعه اسفناک کارکنان معدن آزادشهر در استان گلستان تصریح کرد: امید است. مسئولین اهتمام ویژه ای در پروژه های عمرانی اسفالت و جمع آوری آبهای سطحی داشته باشند.

سخنگوی شورا با اشاره به دو انتخاب مهم پیشرو گفت: مردم در روزهای آخر اردیبهشت با حضور حداکثری در انتخابات، نمایندگانی اصلح در ریاست جمهوری و پارلمان محلی خواهند داشت.

گفتنی است چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال برای پروژه های زیباسازی جداره های پل های حاشیه رودخانه سطح شهر هزینه شده است.

Share