مظفر نیکومنش نودهی:

شورای شهر چهارم رشت “همبستگی” نداشت | حرکتی برای “گردشگری” از شورا ندیدم

کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر رشت با بیان اینکه عدم همبستگی و ورود به حاشیه مهم‌ترین ضعف شورای چهارم شهر رشت بود گفت: تاکنون از فضای گردشگری و ظرفیت‌های منحصر به فرد شهر رشت در راستای توسعه اقتصادی شهر به‌درستی بهره برداری نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مظفر نیکومنش نودهی با اشاره به اینکه اولویت اقدامات شورای پنجم باید در سه محور اساسی توسعه جریان داشته باشد اظهار داشت: توسعه ساخت و ساز همراه با بازنگری شهر رشت یکی از اقدامات مذکور است.

کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر رشت، تقویت توسعه ساخت و ساز را به همراه بازنگری طرح تفضیلی شهر رشت یک اقدام مهم در توسعه شهری عنوان کرد و افزود: تقویت صنعت گردشگری می‌تواند شهر رشت را از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی خارج کند.

نیکومنش نودهی توسعه اقدامات جذب مسافر و ماندگاری گردشگران در شهر رشت را عاملی مهم در توسعه شهری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در شهر رشت از سطح پایینی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تلاش است در توسعه صنعت گردشگری شهر رشت طرح بازآفرینی رشت اجرایی شود افزود: طرح باز آفرینی شهر رشت از آستان مقدس  فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت آغاز شده و مکان‌های تاریخی، مذهبی، تجاری، فرهنگی و گردشگری رشت را پوشش می‌دهد.

 کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر رشت توسعه اقدامات در جذب سرمایه‌گذار را یکی از اولویت‌های کاری خود در شورای آینده عنوان و خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال و تولید، نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند و این امر باید به‌طور ویژه در شهر رشت مورد توجه قرار گیرید.

نیکومنش نودهی با تاکید بر اینکه شورای چهارم شهر رشت محاسن و معایب زیادی داشته است افزود: در زمان شروع به کار شورای چهارم، مردم شهر رشت به‌دلیل اقدامات پیشین به شورا خوشبین نبودند اما در مدت چهار سال، اعضای شورا اقدامات سالمی را در عملکرد شورا ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای از سوی شورای اسلامی دوره چهارم در شهر رشت انجام شد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معایب شورای چهارم شهر رشت عدم همراهی و همبستگی و ورود به حاشیه‌ها از سوی اعضای بود.

کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه ورود به حاشیه‌ها موجب شد تا اعضا به‌درستی نتوانند در اجرای پروژه‌ها موفق عمل کنند افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل عقب ماندگی اقدامات شورا انتخابات هیئت رئیسه در هر سال از عمر شورا است که‌به طور میانگین ۳ ماه از وقت شورا را می‌گیرد.

نیکومنش نودهی با اشاره به اقدامات مطلوب و تاثیرگذار شورای چهارم رشت و با بیان اینکه سرانه فضای سبز رشت در این دوره از شورا افزایش یافت تصریح کرد: ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی در محلات و حاشیه رودخانه‌های شهر رشت از اقدامات مهم شورای چهارم بوده است.

وی همسو بودن و هم فکر بودن اعضای شورا را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این حوزه عنوان کرد و گفت: ورود افراد با تجربه، مدیر و کارآمد، موجب افزایش عملکرد مطلوب در شورا شده و اقدامات متاثر از تجربه و خرد جمعی موجب رسیدن به نتایج مطلوب می‌شود.

نیکومنش با بیان اینکه شهر رشت یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی و تفریحی استان است گفت: تاکنون از فضای گردشگری و ظرفیت‌های منحصر به فرد شهر رشت در راستای توسعه اقتصادی شهر به‌درستی بهره‌برداری نشده است و این امر نیازمند هبستگی و ورود افراد با تجربه به شورا است.

Share