مديرعامل شرکت سهامي برق منطقه اي گيلان خبر داد:

سرمایه گذاری ۶۰ میلیون یورویی توسط سرمایه گذار خارجی در گیلان

عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در دومین جلسه کارگروه برق و انرژی در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان گیلان به تشریح اولویت شرکت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان مهمترین اولویت شرکت در سال ۹۶ را احداث نیروگاههای تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: در سال جدید با اشاره به نام گذاری سال ۹۶ به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با تغییر رویکرد خود، وظیفه خود می داند تا در این زمینه گامهای مهم و اساسی بردارد.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات شرکت در این زمینه استفاده از پتانسیلهای استان جهت احداث نیروگاههای تجدیدپذیر است، گفت: پتانسیل انرژی بادی بیش از ۳۰۰۰ مگاوات در استان گیلان وجود دارد. از نظر انرژی خورشیدی نیز پتانسیل خوب و بالایی در استان گیلان وجود دارد.

بلبل آبادی افزود: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان مقدمات و زمینه لازم برای سرمایه گذاری را برای شرکتهای خارجی فراهم کرده است و همه چیز آماده است و تنها محدودیت موجود، وضعیت زمین است که با حل آن، ان شاءالله امیدواریم کلنگ احداث اولین نیروگاه تجدید پذیر در استان گیلان با سرمایه خارجی فراهم شود.

وی همچنین ادامه داد: این فرصت خوبی برای استان گیلان است و سرمایه گزاری توسط شرکتهای خارجی به میزان ۶۰ میلیون یورو فراهم شده که نباید این فرصت مهم را از دست بدهیم.

بلبل آبادی در پایان اظهار کرد: با این سرمایه گذاری، استان گیلان شاهد تحولی بزرگ در تولید و اشتغال خواهد بود.

Share