جلال الدین محمد شکریه

سرانه ورزشی رشت رضایتبخش نیست

رئیس اتاق اصناف گیلان ضمن انتقاد از کمبود سرانه ورزشی در گیلان و بویژه کلانشهر رشت اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای ورزشکاران در گیلان و سطح شهرستان رشت، امکانات ورزشی در این استان و بویژه کلانشهر رشت رضایتبخش نبوده و مسئولین با تعامل باید بسترها را برای ورزشکاران مهیا نمایند.

جلال الدین محمد شکریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف گیلان در نشستی که با حضور ورزش دوستان برگزار گردیده بود، به بیان نقطه نظرات خود در مورد ورزش و امکانات ورزشی شهرستان رشت پرداخت.

وی ابتدا ضمن تبریک بابت موفقیت های دو تیم سپیدرود رشت و داماش گیلان گفت: این دو تیم تبدیل به بخشی از هویت مردمان دیار باران شده اند و باید نگاه ویژه ای به این دو تیم داشت.

شکریه توجه به دو تیم داماش و سپیدرود در سال های اخیر را رضایت بخش ندانسته و اظهار داشت با توجه به خیل عظیم مشتاقان این دو تیم نیاز است که توجه ویژه ای به این دو باشگاه مردمی گردد.

وی با ذکر مثالی از تیمداری شهرهای بزرگ کشور نظیر تبریز و کاشان توسط شهرداری اظهار داشت که شهرداری کلانشهر رشت می تواند با استفاده از ساز و کارهای قانونی در بخش اسپانسرینگ کمک شایانی به فوتبال رشت به ویژه دو تیم بزرگ داماش و سپیدرود نماید.

شکریه ضمن تشکر از حمایت های مالی و معنوی شهرداری و شورای شهر از دو تیم داماش و سپیدرود در فصل جاری اظهار داشت: نیاز است این کمک ها با توجه به بودجه شهرداری ، افزایش یافته و در شورا مصوب گردد.

او با بیان این که کمک به فوتبال باعث کاهش بزهکاری های اجتماعی می شود، تصریح کرد: با توجه به علاقه وافر مردم رشت به فوتبال بویژه به دو تیم داماش و سپیدرود، موفقیت این دو تیم می تواند نقش بسزایی در افزایش شور و نشاط در سطح شهر و حتی استان گیلان داشته باشد.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران همچنین ورزش را تنها معطوف به فوتبال ندانسته و خواستار ورود شورا و شهرداری به سایر رشته های ورزشی شده است.

او افزود: شهرداری رشت زمین ها و سالن های بسیاری را در اختیار دارد و می تواند در بحث حمایت های لجستیکی به سایر رشته های ورزشی نیز کمک نماید.

وی کمک به ورزش همگانی را راهکاری مناسب برای حفط سلامت روحی و روانی جامعه دانسته و خواستار ورود هر چه بیشتر شهرداری و شورا به این عرصه شد.

شکریه گفت: به گفته مسئولین ، کمتر از ۱۰ درصد مردم کشور ما اهل ورزش همگانی بوده اند که در سال گذشته با کمک صداوسیما و شهرداری این رقم به ۲۰ درصد رسیده است اما این عدد نیز کافی نیست.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان ضمن ابراز خرسندی از کمک های شهرداری و شورا به ورزش بانوان در سال گذشته تاکید کرد: این کمک ها باید ادامه دار باشد زیرا بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و حق آن ها است که در کنار مردان بتوانند از امکانات ورزشی و حمایت های مالی شهرداری برخوردار گردند.

رئیس اتاق اصناف گیلان ضمن انتقاد از کمبود سرانه ورزشی در گیلان و بویژه کلانشهر رشت اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای ورزشکاران در گیلان و سطح شهرستان رشت که بیش از یکصد و چهل هزار نفر در سطح استان را شامل می شود، امکانات ورزشی در این استان و بویژه کلانشهر رشت رضایتبخش نبوده و مسئولین با تعامل باید بسترها را برای ورزشکاران مهیا نمایند.

او با بیان اینکه طبق آمار مسئولین، سرانه فضای ورزشی گیلان حدود ۶۳ یا ۶۴ سانتی‌متر است، در حالیکه سرانه ورزشی کشور حدود ۷۳ یا ۷۴ سانتی‌متر بوده یعنی حدود ۱۰ سانتی‌متر اختلاف وجود دارد ؛ بنابراین نیاز است که این عقب ماندگی جبران گردد. نکته جالب در این آمار ها این است که سرانه ورزشی سه شهرستان گیلان از قبیل صومعه سرا، انزلی و سیاهکل از میانگین کشور جلوتر و رشت آخرین سرانه را در بین شهرستان های استان دارد که جای بسی تاسف دارد.

شکریه ایجاد چادرهای بادی در حاشیه شهر توسط شهرداری را یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد سرانه ورزشی دانسته و خواستار همکاری مسئولین ذی ربط در این زمینه شده است.

وی راهکار دیگر در این زمینه را تخفیف شهرداری به بخش خصوصی برای ساخت اماکن ورزشی دانسته و ابراز داشت از این طریق می توانیم برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد نماییم تا جدی تر و با علاقمندی بیشتر در این بخش ورود نمایند.

Share