استاندار گیلان در بازدید از سد مخزنی شفارود

سد شفارود کمتر از سه سال دیگر افتتاح می‎شود|هزینه اجرای پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان است

استاندار گیلان در بازدید از سد مخزنی شفارود گفت : ساخت این سد با توجه به مسائل زیست محیطی شتاب می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی پس از بازدید از روند اجرای پروژه سد شفارود گفت: سد مخزنی شفارود تنها پروژه ای در کشور بود که در سال ۹۲ از اعتبارات فاینانس چین بهره برد و عملیات اجرای سد و سازه های جانبی آن با استفاده از این اعتبارات از اوایل سال ۹۳ شروع شد.

وی هزینه اجرای این پروژه را بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، شرایط تامین آب مطمئن برای ۱۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی شهرهای غرب گیلان فراهم می شود.

استاندار گیلان تأمین آب شرب شهرهای منطقه،صنعتی و شرکت‌های بزرگ همانند چوکا و تولید برق و انرژی را از اهداف دیگر این پروژه مهم برشمرد.

وی از پیشرفت ۳۶ درصدی ساخت سد خبر داد و اظهار داشت: همه به دنبال آن بودیم تا در اجرای آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و الحمدا… توافقات خوبی در این بخش حاصل شد و مقرر گردید با پایین آمدن قسمت ارتفاع تاج، اجرای این طرح شتاب گیرد.

دکتر نجفی افزود: این پروژه کمتر از سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و ثمره آن را مردم عزیزمان خواهند دید.

وی با بیان اینکه ساخت سد شفارود از خواسته های دیرینه مردم غرب گیلان بوده است اظهار داشت: متأسفانه در طی سال‌هایی که درآمدهای نفتی فراوان بود این اتفاق شکل نگرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سخن امروز خود در رضوانشهر و افتتاح پروژه آبرسانی در این شهر گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که دولت یازدهم علاوه بر بحث رفاه و معیشت مردم در بخش آبادانی روستا و شهرها نیز مصمم است.

نجفی با بیان اینکه اساس کار باید خدت هر چه بیشتر به مردم باشد افزود: خدمت به نظام و دولت در حقیقت خدمت به مردم بوده و باید رضایت مردم را طلب کنیم.

سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری غرب شهر رشت بر روی رودخانه شفارود درحال ساخت است.

Share