مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خبرداد:

زیرساخت‌های شهر هوشمند فراهم شد|افزایش ۶۰ درصدی پوشش جاده‌ای تلفن همراه در گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان افزود: در ابتدای دولت ۹۶۲ کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه بوده که در حال حاضر این عدد با رشدی مناسب به ۱۵۴۶ کیلومتر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد توکلی به مهمترین شاخص های حوزه ICT  استان و همچنین اهم اقدامات اداره کل ارتباطات در استان اشاره نمود.

توکلی در ابتدای این نشست به شعار هفته ارتباطات سال ۲۰۱۷ با عنوان داده بزرگ برای یک تاثیر بزرگ اشاره و افزود: از سال ۲۰۱۲ در هر روز ۱۰۰۰ پتابایت دیتا در دنیا ذخیره می شود که این موضوع و همچنین اینترنت اشیاء در آینده همه چیز را در همه جا و همه کس با هم مرتبط خواهد نمود.

وی در ادامه از ایجاد زیرساخت های مناسب در استان خبر داد و به افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان از ۴۵ گیگابیت بر ثانیه به ۴۶۱ گیگابیت بر ثانیه اشاره نمود و یادآور شد: این ظرفیت با رشدی بیش از ۱۰ برابر، سرویس خوبی را برای ارتقاء ICT در استان به وجود آورده است که باید از این فرصت استفاده مناسب نمود.

توکلی گفت: تعداد کاربران اینترنت استان در ابتدای دولت تنها ۱۷۸ هزار نفر بوده که این عدد هم اکنون با رشدی نزدیک به ۶ برابر به ۱ میلیون و ۳۲ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان افزود: در ابتدای دولت ۹۶۲ کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه بوده که در حال حاضر این عدد با رشدی مناسب به ۱۵۴۶ کیلومتر افزایش یافته است.

وی در ادامه به راه اندازی مرکز داده استان با ظرفیت ۷۰ ترابایت اشاره و گفت: این مرکز با وزارت ارتباطات و حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

توکلی اشاره کرد: در دولت یازدهم بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به توسعه سایت های نسل سوم و چهارم در استان اشاره و افزود: با اهتمام وزارت ارتباطات و همکاری اپراتورهای تلفن همراه هم اکنون ۹۵۰ سایت نسل سوم تلفن همراه و ۴۶۳ سایت نسل چهارم در استان راه اندازی شده است.

مدیرکل ICT استان در ادامه به بهره‌مندی بیش از ۱۵۱۹ روستای استان از خدمات اینترنت پرسرعت نسل چهارم از محل طرح USO تا پایان سال ۹۵ اشاره و یادآور شد: در طرح خدمات اجباری برای روستاییان برنامه داریم که به روستاهای باقی مانده نیز، این خدمات تا پایان شهریور ماه ۹۶ ارائه گردد.

توکلی تعداد سیم‌کارت‌های موجود در استان را بیش از ۵ میلیون عدد اعلام نمود و افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار سیم‎کارت تلفن همراه در استان فعال می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در پایان گفت: زیرساخت‌های شهر هوشمند در استان فراهم شده، همچنین اینترنت نسل سوم در تمامی شهرهای استان و نسل چهارم در ۱۱ شهرستان ارائه شده که در آینده نزدیک این سرویس در تمامی شهرستانها قابل ارائه می باشد.

Share