جزئیاتی از دیدار رهامی و منتجب نیا با رهبر انقلاب:

رهبری با گشاده‌رویی به صحبت‌های ما گوش دادند| قرار شد گزارش‌های کتبی ارسال کنیم

دبیرکل سابق انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به تشریح جزییات دیدار خود و حجت‌الاسلام منتجب‌نیا با رهبر انقلاب پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص دیدار اخیر خود و حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا با مقام معظم رهبری گفت: دیداری که من و آقای منتجب‌نیا با رهبر انقلاب داشتیم، در ادامه جلساتی بود که من در طول سال‌های اخیر، خصوصا دو، سه سال گذشته و قبل از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، در سال ۹۲ و انتخابات مجلس در سال ۹۴، با مشاوران ارشد رهبری در تهران و همچنین تعدادی از مراجع، علما و برخی فقهای محترم شورای نگهبان در قم داشته‌ام.

حوادث تلخ انتخابات ۸۸ به سود نظام و کشور نبود

او با تأکید بر این امر که در فرصت مناسب دیگری در آینده ممکن است مشروح مذاکرات به اطلاع عموم برسد، درخصوص انگیزه‌اش برای انجام این دیدارها اظهار داشت: پس از حوادث تلخ انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، احساس می‌شد که میان طبقات سیاسی و اجتماعی از یکسو و همچنین جریان‌های اصلاح‌طلب و مسئولان عالی‌رتبه نظام از سوی دیگر اختلافات و سوءتفاهماتی شکل گرفته است که به سود نظام و کشور نبود.

برای رفع حصر و ممنوع‌التصویری خاتمی رایزنی‌هایی را انجام دادیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در این راستا لازم بود که برای کاهش اختلافات، از بین بردن سوءتفاهمات، تلطیف فضای سیاسی کشور و افزایش انسجام و همبستگی در میان جریان‌ها و نیروهای وفادار به نظام و انقلاب و امام (ره) و رهبری، همچنین پیدا کردن راه‌حل مسائل رخ‌داده پس از انتخابات سال ۸۸، از جمله رفع حصر و همچنین رفع محدودیت ممنوع‌التصویری آقای خاتمی، رئیس دولت اصلاحات این دیدارها را در یکی دوسال اخیر، انجام دهیم.

دیدار با رهبری در ادامه همان دیدارهای متعدد ذکر شده، بود

رهامی با بیان اینکه دیدار با مقام معظم رهبری در ادامه همان دیدارهای متعدد ذکر شده، بوده است، تصریح کرد: قصد داشتیم نتیجه ملاقات‌های مذکور و نقطه نظرات خود را در مورد مسائل فیمابین، به استحضار ایشان برسانیم.

منتجب‌نیا علاقه‌مند به طرح مسائلی نزد رهبری بود

او درخصوص حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در این دیدار، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایشان نیز علاقه‌مند به طرح مسائلی در این دیدار بودند، در این ملاقات حضور یافتند.

با بزرگان اصلاحات برای دیدار با رهبری مشورت کرده‌ام

این عضو شورای عالی سیاستگذاری در پاسخ به این سوال که برای انجام این دیدار و همچنین دیدارهای پیشین چه رایزنی‌ها و هماهنگی‌هایی انجام داده است، ابراز داشت: بنده با مجموعه و بدنه جریان اصلاح‌طلبی از جمله کسانی که نقش پررنگ تری، در جریان اصلاحات،دارند، مانند آقایان سیدمحمد خاتمی، سیدهادی خامنه‌ای، دبیران کل تعدادی از احزاب، نمایندگان کنونی مجلس، نمایندگان ادوار مجلس، علما و فضلای حوزه علمیه و همچنین بعضی از مراجع مانند حضرات آیات صانعی و موسوی اردبیلی(ره)، مشورت‌ها و رایزنی‌هایی در گذشته داشته‌ام و جمع‌بندی‌ و حاصل این مشورت‌ها و رایزنی‌ها را به اطلاع رهبر انقلاب رساندم.

دیدارمان با رهبری حدود یک ساعت به طول کشید

رهامی درخصوص فضای حاکم بر دیدار با مقام معظم رهبری هم بیان کرد: این دیدار حدود یک ساعت در فضایی بسیار مناسب و صمیمی و توام با تفاهم به طول کشید. رهبر انقلاب با حوصله و گشاده‌رویی مسائل مطرح شده از سوی ما را گوش کردند. امید است در آینده‌ و در فرصت مناسبی، بخش‌های بیشتری از این دیدار منتشر شود.

رهبری از تداوم دیدار با ایشان استقبال کردند

او افزود: ما از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم که دیدارها با ایشان تداوم پیدا کند که ایشان نسبت به این مسئله استقبال کردند و با آن موافقت کردند و ابراز علاقه‌مندی کردند که این دیدارها در فرصت‌های کوتاه‌تری انجام شود و در این مدت نیز گزارش‌هایی به صورت کتبی برای ایشان ارسال کنیم.

مشکلات استانی را به اطلاع رهبری رساندم

رئیس بنیاد بین‌المللی صلح همچنین یادآور شد: با توجه به سفرهایی که من در یکی، دو سال اخیر به حدود ۲۲ استان مختلف کشور داشته‌ام، در این دیدار گزارش‌هایی از مشکلات و مسائل این استان‌ها که در طول این سفرها خصوصا در استان‌های مرزی غرب، جنوب‌غرب و جنوب‌شرق مشاهده کردم و نگرانی‌هایی که از سوی علما به ویژه علمای اهل سنت و مسئولان محلی، بیان شده بود را به مقام معظم رهبری تقدیم کردم.

Share