رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان:

رفتار تمام کاندیداها رصد و با افراد متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد

دلخوش گفت: در این دوره از انتخابات، تلاش شده است تا بیشترین تایید صلاحیت ها را داشته و رد صلاحیت افراد به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای استان گیلان، با تقدیر ویژه از اصحاب رسانه که از آغاز انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نسبت به پوشش مناسب و تاثیر گذار فعالیت های مربوط به این ایام اهتمام ورزیده اند، بیان کرد: در این دوره از انتخابات، تلاش شده است تا بیشترین تایید صلاحیت ها را داشته و رد صلاحیت افراد به حداقل برسد.

سید کاظم دلخوش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت رأفت اسلامی، تاکید بر نظر مراجع چهارگانه و قانون، در روند بررسی صلاحیت افراد، عنوان داشت: تمام تلاش ما بر این بوده که آبرو، شخصیت و حیثیت افراد در این دوره از انتخابات حفظ شود، بنابراین بر اساس مستندات قانونی نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبین اعمال نظر شده است.

رییس هیات عالی نظارت استان با تاکید بر اینکه، هیات های نظارت حق دخالت در روند اجرای انتخابات را نداشته و به عنوان ناظر می بایست به محض مشاهده هرگونه تخلف، گزارش ها را به هیات های نظارت شهرستان ها و استان ارسال نماید بیان کرد: رسانه هایی که لیست افراد رد صلاحیت شده را در فضای مجازی به کذب منتشر کرده اند، خلاف شرع و قانون عمل کرده اند و اخلاق و ادب اسلامی را زیرپا گذاشته اند.

وی نقص پرونده، مستندات غیر قابل برگشت و انصراف داوطلب را از دلایل رد و یا عدم حضور افراد در این دوره از انتخابات عنوان و تصریح کرد: رفتار تمام کاندیداها حتی پس از دریافت تایید صلاحیت، از سوی هیات های نظارت رصد می شود و با افراد متخلف بر اساس قوانین، به جد برخورد خواهد شد.

محمد صادق حسنی عضو هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، گفت: منبع اطلاعات برای استناد هیات های نظارت در رد یا صلاحیت افراد، مراجع چهارگانه بوده زیرا قانون به هیچ عنوان اجازه دخالت در زندگی شخصی افراد را در انتخابات شوراهای شهر و روستا به ما نداده است و در این دوره سعی بر این بوده تا از مسایل سیاسی، جناحی و شخصی دوری جسته و بر اساس مر قانون عمل کنیم.

حسنی با تاکید بر رعایت ادب، اخلاق و صداقت از سوی تمامی کاندیداها در عرصه انتخابات، اظهار داشت: متاسفانه برخورد قانونی و قاطعی از سوی دستگاه های نظارتی با رسانه ها و فضای مجازی که با بی اخلاقی و حرمت شکنی با هدف جذب مخاطب بیشتر و ایجاد تنش در فضای انتخاباتی نسبت به درج مطالب بی پایه و کذب می پردازند، نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش ما باید بر این باشد تا مشارکت و حضور مردم در صحنه حساس انتخابات، باشکوه و حداکثری بوده تا امنیت ملی، نظام و انقلاب قاطعانه حفظ شود.

منوچهر جمالی عضو هیات عالی نظارت استان نیز در ادامه، گفت: تاکید قانون بر این است تا سرنوشت کشور به دست خود مردم تعیین شود زیرا مردم سالاری دینی و مشروعیت نظام و انقلاب با حضور مردم در تمامی صحنه ها تضمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش اعضای دبیرخانه هیات عالی نظارت بر این بوده تا عدالت، انصاف، حفظ آبروی افراد و اجرای مر قانون رعایت شود، افزود: متاسفانه نواقصی در قانون وجود دارد که باید در آینده به بحث و بازنگری گذاشته شود تا در دوره های آتی با مشکل مواجه نشویم.

جمالی در پایان با بیان اینکه در انتخابات پیش رو امیدواریم انتخاب مردم به سمتی باشد تا افرادی را روی کار آورند که رفاه اجتماعی و دغدغه جامعه، ملاک عمل آن ها قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اقدامات هیات های نظارت تا روز انتخابات و بعد از آن به صورت جدی پیگیری خواهد شد تا انتخاباتی بدون نقص، در صحت کامل و در شأن مردم و نظام برگزار شود.

Share