فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رشد ۷۳۳ درصدی معاملات صورت گرفته در بورس کالای منطقه آزاد انزلی

جواد کشلی مدیر جذب سرمایه گذاری این سازمان از رشد ۷۳۳ درصدی در وزن معاملات صورت گرفته در بورس کالای منطقه در فروردین ماه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص این رشد اظهار داشت: در فروردین ماه ۹۶ میزان معاملات صورت گرفته در تالار بورس کالای منطقه به وزن ۸۰۵۳ افزایش یافت که در مقایسه با  ۹۶۶ تن معامله انجام شده در یک ماهه سال ۹۵ بیانگر افزایش بی سابقه در داد و ستد بورس کالا می باشد.

مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان با بیان اینکه ارزش ریالی معاملات انجام گرفته طی این مدت ۲۰۶۰۸ میلیون ریال بوده اضافه کرد: این رقم در فروردین سال گذشته ۱۷۵۸۹ میلیون ریال بوده که از رشد ۱۷ درصدی در ارزش کالاهای معامله شده در بورس کالای منطقه خبر می دهد.

وی در خصوص دلایل رشد بی سابقه در وزن معاملات بورسی در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال جاری تنوع کالاهای داد و ستد شده در این تالار از هفت نوع به یازده نوع مشتمل بر اسید ترفتالیک، دی اتانول آمین، سود کاستیک، بنزن، اسید استیک، اوره، زایلین مخلوط، دی اتیلن گلایکول، استایرن منومر، منواتیلن گلایکول، کریستال ملامین افزایش یافته است.

کشلی اضافه کرد: انجام معاملات بر اساس گواهی سپرده کالایی قبض انبارکه موجب کاهش هزینه های بازاریابی و فروش محصولات شده در کنار بهره برداری از انبارهای جدید در منطقه، بهره مندی بازرگانان از مزایای شفافیت در معاملات کالایی در بورس کالا و اعمال مزایا و معافیت قانونی منطقه آزاد انزلی برای تجار و بازرگانان زمینه رونق فضای کسب و کار در معاملات صورت گرفته در تالار بورس کالای منطقه را فرآهم نموده است.

گفتنی است در سال ۹۵، ارزش معاملات انجام شده در تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی ۸۶۳۲۵۵ میلیون ریال بالغ بوده است.

Share