سماکچی در گفتگو با دیارمیرزا تاکید کرد:

رشت نیازمند احداث پارکینگ‌های طبقاتی است | ضرورت نظارت مستمر بر پروژه‎های عمرانی

سماکچی گفت: در رشت نیازمند احداث پارکینگ‌های طبقاتی هستیم و می توان با بهره گیری از تکنولوژی حتی پروژه پارکینگ طبقاتی هوشمند را اجرایی کرد.

مازیار سماکچی

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با دیارمیرزا بر ضرورت نظارت بر پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: بر پروژه‌های انجام شده در شهر چه از نظر کیفی و کمی و چه هزینه ای می‌بایست نظارت مستمر صورت گیرد تا پروژه های اجرایی با طرح اولیه خودشان یکسان باشند.

حسین(مازیار) سماکچی به اجرای بازآفرینی در رشت و احداث پیاده راه فرهنگی اشاره کرد و گفت: اما باید توجه داشت که بازار سنتی رشت یکی از جاذبه های توریستی این شهر است و با اجرای پیاده راه سه خیابان اصلی سعدی، شریعتی و امام خمینی ارتباطشان قطع شده و این مساله روی بازار هم اثر گذاشته است.

وی به انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: می توان با ایجاد طرح هایی در راستای رونق بازار گام برداشت.

مشاور عمرانی ریاست سال سوم شورای شهر رشت در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم مطالعات کافی قبل از اجرای هر پروژه عمرانی تاکید کرد و گفت: به طور مثال در پل صابرین، آیا واقعا کار مطالعه ترافیکی این پل درست بود؟ بیش از ۷۰ درصد خودروهایی که از قلی‌پور می آیند یا می‎خواهند به سمت خمسه بازار بروند یا گلسار و یا پل بوسار.

سماکچی تصریح کرد: باید ببینیم که این هزینه میلیاردی آیا کمکی به ترافیک منطقه کرده است یا خیر. آیا امکان نداشت که با هزینه کمتر و با اصلاح طرح هندسی تقاطع‌ها مقداری تعریض و ایجاد راست گردها در فاصله دورتر و یا چراغ های راهنمایی هوشمند به روان سازی ترافیک برسیم.

وی افزود: این پل میتوانست خروجی هایی به سمت خمسه بازار به سمت پل بوسار داشته باشد. نه اینکه به طور مستقیم از یک طرف برویم بالا و از طرف دیگر پایین برویم و همچنان شاهد ترافیک هم باشیم!

سماکچی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت ساخت پارکینک های طبقاتی در رشت اشاره کرد و گفت: بنده سرپرست دستگاه نظارت و ناظر مقیم پروژه پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری صادقیه بوده ام و با توجه به ترافیک رشت نیازمند احداث پارکینگ‌های طبقاتی هستیم و می توان با بهره گیری از تکنولوژی حتی پروژه پارکینگ طبقاتی هوشمند را اجرایی کرد.

وی افزود: پارکینگ‌های طبقاتی اگر به صورت مکانیزه احداث شوند می‎تواند سود آوری‎های بسیاری برای شهر داشته باشد.

 

Share