رفیعی در همایش نقش بانوان در مشارکت حداکثری در انتخابات مطرح کرد

رتبه سوم زنان گیلانی در مشارکت اقتصادی کشور | فعالیت ۱۳۰ دهیار زن در گیلان

رفیعی از کسب رتبه‌ی سوم استان گیلان در زمینه‌ی مشارکت اقتصادی بانوان خبر داد و افزود: در انقلاب اسلامی، سعی شده است که راه های پیشرفت و ارتقای زنان در جامعه گشوده شود و امروز در نقطه ای قرار داریم که باید زنان در کنار مردان تلاش کنند تا کشور به سوی توسعه حرکت نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه رفیعی در همایش نقش بانوان در مشارکت حداکثری در انتخابات، با تاکید بر اهمیت مسئولیت پذیری در همه ی اقشار و سطوح جامعه، افزود: هر کسی در هر مسئولیتی که در جامعه برعهده دارد باید در اندیشه ی خدمتگذاری به سایر مردم باشد چرا که ما نسبت به همه ی همنوعان خود و حتی بدن خویش نیز مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه بانوان هر منطقه ای نقش و تاثیرگذاری مضاعف در جامعه خود دارند، گفت: تاثیرگذاری زنان به دلیل ایفای نقش های چند بعدی در خانواده و جامعه  بسیار قابل ملاحظه است و جامعه ای که به بانوان خود  بها دهد همواره برنده خواهد بود.

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان  با اشاره به اینکه ما هر گاه آن چه را که می گوئیم با عملمان تطابق داشت، موفق گشته ایم، اظهار داشت: امام خمینی(ره) اولین کسی است بود که همواره حرف و عملش با هم تطبیق داشته است و زمینه ی مشارکت واقعی بانوان در جامعه را فراهم آوردند.

رفیعی با اشاره به نقش آفرینی گسترده زنان طی دهه‌ی بعد از انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس، اضافه کرد: در همین راستا امروز، قریب به درصد از دانشگاه های کشور را بانوان تشکیل می دهند.

وی از کسب رتبه‌ی سوم استان گیلان در زمینه‌ی مشارکت اقتصادی بانوان خبر داد و افزود: در انقلاب اسلامی، سعی شده است که راه های پیشرفت و ارتقای زنان در جامعه گشوده شود و امروز در نقطه ای قرار داریم که باید زنان در کنار مردان تلاش کنند تا کشور به سوی توسعه حرکت نماید.

مشاور استاندار گیلان عرصه های اجتماعی همچون انتخابات را از جمله ی زمینه های مورد نیاز جهت مشارکت بانوان برشمرد و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد افزایش مشارکت بانوان در زمینه ی کاندیداتوری و شرکت در انتخابات هستیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید بر پررنگ تر شدن حضور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان در جامعه، یادآور شد: در سطح استان گیلان بالغ بر ۱۳۰ دهیار زن فعال هستند که به اذعان بسیاری از مسئولین، نقش آفرینی این دهیاران زن بسیار قوی و موفقیت آمیز بوده است.

رفیعی  با بیان اینکه حضور فعالانه و مشارکت حداکثری زنان نیازمند سیاست گذاری های همراه با تدبیر و معتدل است تصریح کرد: فرازی که جامعه ما در آن قرار گرفته نتیجه خون دلهای بسیاری است که خورده شده است و به همین لحاظ ما باید در انتخاب آینده ی خودمان بسیار دقت نمائیم.

وی پیشرفت مطابق با تفکرات دینی را یک خواسته‌ی عمومی در کشور دانست و افزود: با در نظر گرفتن سرمایه های ارزشمند طبیعی و انسانی که کشور ما از آن بهره مند است، باید به مراتب به لحاظ اقتصادی در جایگاه های برتری قرار داشته باشیم.

مشاور استاندار گیلان با تاکید بر در نظر گرفتن دیدگاه ها و تخصص کاندیداها و نقش آن در پیشرفت و توسعه ی کشور و شهر خویش، خاطر نشان کرد: اعضای منتخب شورای شهر باید دارای  تخصص های مرتبط با مسئولیت خود باشند.

رفیعی با اشاره به اهمیت انتخاب ما در پیشرفت و توسعه ی کشور و شهر، تاکید کرد: روز ۲۹ اردیبهشت، یکی از با شکوهترین صحنه هایی است که می تواند به واسطه حضور و مشارکت گسترده آحاد جامعه ایجاد شود و به تبع آن رئیس جمهور منتخب با پشتگرمی بیشتری می تواند در راستای تحقق اهداف توسعه و بهبود شرایط کشور به موفقیت دست یابد.

Share