در مراسم رونمایی از سردیس زنده یاد اکبر رادی و استاد ناصر مسعودی

رادی به خوبی ویژگی یک رشتوند را توصیف کرد | با افتخار می‎توان به بزرگان گیلان نازید

مراسم رونمایی از سردیس مفاخر گیلان زنده یاد اکبر رادی و استاد ناصر مسعودی با حضور جمعی از فرهیختگان کشوری در سبزه میدان رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  عطالله کوپال در این مراسم با تشکر از شهردار منطقه دو رشت و شهردار رشت گفت : اکبر رادی به هنر ایران و رشت خدمت زیادی کرد. یکی از زیباترین توصیف ها در مورد رشت را در آثار اکبر رادی میتوان دید.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی که چاپ کتاب در کشور به ۲۰۰ نسخه رسیده است، اظهار کرد: اکبر رادی کسی است که در چنین شرایطی و با موضوع نمایشنامه که کم‌شمارترین موضوع در چاپ است کتابهایش به چاپ پنجم رسید.

محقق، مدرس و منتقد تئاتر در ادامه اظهار کرد: من به عنوان یک رشتی ایستاده ام تا به فخر ایران اکبر رادی افتخار کنم و ای کاش در زمان حیاتش از او تجلیل می‌شد و همچنین افتخار می‌کنم به صدای گرم و پر آوازه ناصر مسعودی که حیاتش مستدام باد.

رادی به خوبی ویژگی یک رشتوند را توصیف کرد

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: از شهردار کلانشهر رشت و شهردار منطقه دو بابت برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این روزها بیش از هر زمان دیگرینیازمند زنده نگهداشتن چهره‌های هنری هستیم چرا که کشورهای همسایه به دنبال مصادره چهره های فرهنگی هستند و حتما باید با چنین ابتکاراتی یاد و خاطره و اثارشان را زنده نگهداریم.

شفیعی با بیان اینکه بسیار علاقمند بودم که این سردیس بر درگاه یک تماشاخانه و تئاتر نصب میشد، افزود: خیلی از کشورها اگر مثل اکبر رادی داشتند از همه ابزار ها و ظرفیتهایش برای نسل آینده استفاده می‎کردند تا آثارش را ترویج دهند و امیدوارم روزی در کتاب درسی نمایشنامه ای از رادی باشد تا جوانان ما با این چهره بزرگ فرهنگی آشنا شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در پایان اظهار کرد: آثار اکبر رادی میتوان در ویژگی‎های یک انسان ایرانی با درام ایرانی دید و در واقع در بیشتر آثارش توانسته ویژگی یک رشتوند را به خوبی توصیف کند.

با افتخار می‎توان به بزرگان گیلان نازید

در ادامه این برنامه همسر زنده یاد رادی با بیان اینکه ای‎کاش رادی زنده بود و این مراسم را بود می‎دید، یادآور شد: از دکتر ثابت قدم شهردار رشت و شهردار منطقه دو دارم  سپاسگزارم که این مهم با همت ایشان سامان یافت و بی‎گمان پیامدهای ارزشمندی خواهد داشت.

حمیده بانو عنقا تصریح کرد: گیلان بخت بلندی از داشتن بزرگانی چون پروفسور سمیعی، پروفسور رضا، دکتر بهزاد و اکبر رادی داشت و با غرور میتوان به این بزرگان نازید و مفتخر بود در ایران و جهان.

وی گفت: همگان بخصوص جوانان با این الگوهای آشنا شوند و این با همت و برنامه ریزی موفق خواهد بود.

پاسداشت هنرمندان کار بزرگی است

سیدرضا موسوی روزان رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این برنامه گفت: فردا روز پاسدار است و یادی باید کرد از کسانی که هنرمندانه در جبهه‌های جنگ از مرز و کشورمان دفاع کردند تا امروز ما با امنیت کامل یاد و خاطره بزرگان و مشاهیر شهر و کشورمان را جشن بگیریم.

این عضو شورا گفت: از ثابت قدم شهردار رشت و عاطفی شهردار منطقه دو برای برپایی چنین پاسداشتی تشکر میکنم زیرا پاسداشت از هنرمندی که با سرودهایش بسیاری از ما بزرگ شدیم و همچنین هنرمند بزرگ کشور و شهر ما اکبر رادی که از افتخارات رشت هستند کار بزرگی است.

خیلی حرفها برای گفتن داشتم اما فقط اشاره کردم

استاد ناصر مسعودی نیز در این مراسم با بیان اینکه همیشه سعی کردم مستمع باشم و مدعی نباشم، افزود: خوشحالم از این که در خدمت شما هستم.

وی افزود: در این مراسم هنرمندانی چون جهان‎دار که از عاشقان موسیقی و در مکتب استاد اواز شجریان هستند حضور دارند.

مسعودی به حضور بزگان دیگری نظیر استاد علی اکبر پور و جعفر مهرداد اشاره کرد و گفت: همه ما یک روزی بلاخره نفسمان قطع خواهد شد اما یک اثر همیشه ماندگار است.

استاد مسعودی گفت: باید این هنر را به جوانان منتقل کنیم همان طور که ما از گذشتگانمان به بادگار گرفتیم.

استاد برجسته موسیقی و آواز در پایان گفت: از آقایان عاطفی و ثابت قدم سپاسگزارم و امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد و برای بقیه هنرمندان ی که در قید حیات هستند چنین مراسمی برگزار شود. خیلی حرفها داشتم بزنم اما فقط اشاره کردم.

سخنان ثابت قدم و عاطفی را در اینجا و همچنین گزارش تصویری این مراسم را در اینجا ببینید.

Share