رئیسی در اجتماع پرشور مردم اصفهان

در دولتم از قالیباف استفاده می‌کنم|آقای روحانی می‌دانید اگر لب بگشایم کسی حریفم نیست

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از “برادر عزیز و مجاهدم” جناب دکتر محمد‌باقر قالیباف که با زمان‌شناسی عمل کردند متشکرم، ‌ما از توان مدیریتی و تجربیاتی ایشان و تیم همراشان در دولت آینده استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سخنرانی حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی لحظاتی پیش در اجتماع پرشکوه مردم اصفهان در میدان امام (ره)‌ اظهار داشت: سلام و درود بر شهدای عالی‌قدر استان اصفهان، ۲۳ هزار شهید عالی قدر بزرگوار، سلام و درود بر جانبازان و ایثارگران و خانواده مکرم آنها، دلدادگان انقلاب‌ و سلام و درود بر شما مردم سخت‌کوش استان اصفهان.

وی افزود: افتخارات بسیار‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور مردان و زنان با بصیرت در صحنه  است و آنچه سایه جنگ و تهدید را از ملت ایران کم کرده، همین حضور با بصیرت مردم است.

رئیسی بیان کرد: مردم تحمل شنیدن اخبار فساد را هر روز در روزنامه ندارند، اگر همین نقدینگی که در کشور و در این دولت ایجاد شد، بخشی از آن را در جهت تولید استفاده می‌کردند و اگر کارگاه‌ها تعطیل نمی‌شد امروز جوانان از کار بیکار نمی‌شدند؛ آیا این شرایط برای مردم قابل تحمل است؟

رئیسی با بیان اینکه ما بارها اعلام کردیم، نه بازگشت به گذشته، نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر وضع موجود، بیان کرد: کشور ما نیازمند دولت انقلابی است که چک برجام را نقد کند.

وی ادامه داد: سوال ما این است که اگر شما نمی‌خواهید در هر سال میلیونی شغل و مسکن ایجاد شود، چگونه خود را در معرض رای مردم گذاشتید، امروز مردم را با امید به آینده دعوت می‌کنید؟

رئیسی بیان کرد: مگر شما دریافتی سازمان‌های حمایتی را ۳ برابر نکردید‌، بودجه را از کجا آوردید؟

وی ادامه داد: نکته اساسی من به فرهیختگان و دلسوختگان انقلاب این است که ۳۸ سال از انقلاب می‌گذرد و دولتی می‌خواهیم در تراز انقلاب تا در جامعه کار و تلاش برای مردم اطمینان‌بخش باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ‌ادامه داد: آیا این درست است که جوانان ایرانی بیکار باشد و جلوی خانواده خود خجالت بکشند، ما می‌توانیم چهره غم را از جامعه بزداییم و بیکاری را در جامعه برطرف کنیم.

وی افزود: شما می‌گویید مگر امکان دارد این همه شغل ایجاد شود در حالی که ‌امروز ۱۸ میلیارد دلار کالا قاچاق می‌شود که اگر ۱۰ میلیارد از قاچاق کم شود یک میلیون شغل ایجاد می‌شود.

رئیسی پیرامون مسکن مهر گفت: مسکن مهر انتظار مردمی است که انتظار خانه‌دار شدن دارند، شما می‌گویید مسکن مهر نه، مسکن اجتماعی، به مردم بگویید چند واحد مسکن اجتماعی ایجاد کردید؟

وی ادامه داد: دولت مستقر ۲ راه دارد، یک راه اینکه به مردم بگوید در این دوره چه کارهایی کردم و از مردم بپرسد که در این ۴ سال به وعده‌های خود عمل کرده ‌و خود را در معرض پاسخ مردم قرار دهند.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت مستقر رقیب‌هراسی می‌کند و دیوار بلندی میان مردم ایجاد کرده‌ است، افزود: مشکل امروز مردم حقوق شهروندی نیست.

وی ادامه داد: برنامه مهم است، ما نیز برنامه داریم، اما امروز مگر ‌کمبود برنامه داریم امروز مشکل کشور نبود اقدام و عمل است زیرا دوره حرف‌درمانی گذشته است.

رئیسی تصریح کرد: مشکل امروز جامعه ما اختلاف در این نگاه است، مردم انتظار تغییر وضعیت را دارند، در برجام نیز این گونه بیان شد که آب خوردن هم به برجام بستگی دارد.

وی با اشاره به موضوع توجه به حق شهروندی و اهمیت این موضوع تصریح کرد: حق شهروندی بیکاران این است که کار داشته باشند و حق آن است که آنها از حقوق و کرامتشان برخوردار باشند.

رئیسی ادامه داد: حق هنرمند آن است که یک هنرمند در گوشه بیمارستان به خاطر مشکلات مالی، مشکل نداشته باشد؛ اگر یک فیلمنامه می‌نویسد بتواند با فرصت‌های مساوی و عادلانه تمام آنچه که از ابتکار و خلاقیت برای او وجود دارد، بروز و ظهور کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات موجود در کشور افزود: ‌در دولت کار و کرامت معتقد هستیم که همه آحاد و مدیران باید اهل کار باشند؛ ‌با اینکه وزیری هم تاجر و هم مدیر باشد، موافق نیستیم و ما با جوان، پیر، بازنشسته، ورزشکار و همه با کرامت برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: من به عنوان یک طلبه، در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، در تمام استان‌های کشور علاوه بر استاندار به عنوان مدیر عالی اجرایی یک دفتر به عنوان نظارت و بازرسی زیر نظر رئیس جمهور برای نظارت روی تمام مدیران اقدام می‌کنم که اگر کسی سخنی داشت، سخنش در تمام کشور شنیده شود.

‌رئیسی خاطرنشان کرد: مردم ایران از جهاد سازندگی خاطره خوش آبادی روستاها را دارند و ‌باید از روحیه جهادی برای آبادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاها استفاده کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه‌ بارها گفته‌ام رقیب دولت نیستم؛ رقیب دولت، چهار سال عملکردش است، افزود: من رقیب فساد اداری و ناکارآمدی هستم.

نماد دولت من کارت ملی است

رئیسی با بیان اینکه ‌معتقدیم از همه ظرفیت‌ها‌ باید استفاده ‌و خط‌کش‌ها برداشته شود، گفت: نماد ملی دولت من‌ کارت شناسایی است و همه مردم با همه سلایق می‌توانند برای کار و کرامت در کشور تلاش کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، زمانی فرمودند انسان سیاسی کسی است که خود را شناخته و در زمان مناسب اقدام مناسب کند. از برادر عزیزم دکتر محمدباقر قالیباف که با زمان شناسی در راستای دولت کرامت انصراف دادند تشکر می‌کنم.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: در دولت کار و کرامت از ظرفیت شخصی فردی اجتماعی و مدیریتی دکتر قالیباف و عزیزان دیگر استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: امروز کشور در شرایطی نیست که هرکس از خود سخن بگوید، برخی انقلابی را بد‌معنا می‌کنند، نگاه ما به منافع طولانی مدت نظام و نگاه عقلانی به کشورداری است.

‌رئیسی با بیان اینکه در جذب نیرو در ادارات مشکل داریم و به دنبال سامان دادن به وضعیت اداری کشور هستیم، گفت:‌ معتقدیم جذب نیروی انسانی و نظام پرداخت عادلانه سود از اهمیت بسیاری برخوردار است و هرگز اجازه نمی‌دهیم دولت به نام شرکت، حیات خلوت داشته باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل مشاغل و مسئولیت‌ها اطلاعاتم نسبت به دیگر کاندیداها بیشتر است، بیان کرد: با این حال، نخستین شرط کسی که می‌خواهد خود را به عنوان رئیس جمهور معرفی کند، آن است که ظرفیت داشته باشد و من هرگز امنیت ملی و منافع مردم را فدای منافع خود نمی‌کنم‌.

آقای روحانی سینه من صندوقچه اسرار است

رئیسی خطاب به حسن روحانی افزود: آقای روحانی به خوبی می‌دانی که قلب من صندوقچه اسرار است و می‌دانی اگر لب به سخن باز کنم، کسی حریفم نیست اما کسی که در کسوت کاندیداست باید ظرفیت داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز مردم ‌از جناح‌بازی و حزب‌بازی و اینکه بگویند دزد ‌خسته شده‌اند، دولت به مردم گزارش دهد که ساختار فسادزا را حل کرده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: اعلام بدون اقدام برای مردم اطمینان‌آور نیست و اگر دولتی بعد از ۴ سال بگوید این با کاندیدای دیگر چه فرقی دارد، دولت مستقر باید بگوید این کارها را انجام دادم‌‌.

Share