صبح امروز؛

دیدار نوبخت با روسا و ارکان ستاد روحانی در گیلان+ گزارش تصویری

نوبخت در بحث انتخابات آتی گفت: همگی باید برای حفظ اتحاد و یکپارچگی کشور و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بکوشیم. مردم باید بدانند طی ۴ سال از کجا به کجا رسیدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، علی صوفی وزیر سابق تعاون، کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان و جمعی از سیاسیون استان با روسای و ارکان ستاد حسن روحانی در گیلان دیدار کردند.

معاون رییس جمهور در این دیدار با اشاره به خدمات دولت در چهارسال گذشته گفت: دولت یازدهم توانست بر اساس قولی که داده بود طی ۹۵ روز بحث برجام را به نتیجه برساند و مارا از قید تحریم های جان فرسا نجات دهد. همان مرجعی که مارا متهم به فعالیت نظامی هسته ای نمود امروز خود اعلام می کند که فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است و با لغو ۵ قطعنامه علیه ایران امروز دیگر امریکا به تنهایی نمی تواند برجام را لغو کند.

نوبخت در بحث انتخابات آتی گفت: همگی باید برای حفظ اتحاد و یکپارچگی کشور و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بکوشیم. مردم باید بدانند طی ۴ سال از کجا به کجا رسیدیم. هفته پیش بر اساس نظر مراجع بین المللی تراز تجاری ایران پس از سالها مثبت شد و رشد کرد و صادرات غیر نفتی بر واردات فزونی گرفت و رسانه های خارجی اعلام کردند که ایران در سال ۹۶ حداقل ۵/۳ درصد رشد اقتصادی خواهد داشت.

علی نوبخت رییس کمیسون بهداشت مجلس نیز در این نشست رو به حاضرین گفت: بر سر منافع ملی کشور، دولت سربلند است و همینقدر که سایه جنگ را از سر کشور برداشته این خود حرکتی ارزشمند است.

وی با اشاره به طرح افتخار افرین تحول سلامت گفت: از معدود کشورهایی در جهان هستیم که در خصوص طرح تحول سلامت حرفی برای گفتن داریم. دکتر روحانی روی اجرایی شدن این طرح تکیه کرد در حالی که حتی دولت امریکا نتوانست این طرح را در خاک خود اجرایی کند. در کشور ۸۰۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت در اختیار بخش درمان قرار گرفته است، محور توسعه پایدار مردم اند و مردمی که باید برای این توسعه سلامت جسمی و روحی داشته باشند. مردم باید بدانند با همت دولت یازدهم در مراجعات خود به بیمارستانها برخلاف هزینه های سرسام آور گذشته پرداخت روستاییان تنها ۳ درصد و پرداخت شهرنشینان تنها ۶ درصد هزینه هاست و این تعهد دولت یازدهم در قبال مردم بود.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان گفت: اگر بخواهیم سرمایه ملی را حفظ کنیم باید سلامت محیط زیست حفظ شود و مردم باید این را بدانند.

در ادامه علی صوفی استاندار سابق گیلان و وزیر سابق تعاون اظهار کرد: با اینکه دولتی نیستم و در این دولت نقشی نیز نداشته ام اما باید گفت دولت یازدهم در بسیاری از حوزه ها در حد معجزه عمل کرده است و عملکرد آن فراتر از هر انتظاری است باید تلاش کنیم تا برای ادامه راه نیمه تمام دولت، این مسیر امتداد پیدا کند.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: می گویند برجام ملموس نیست اما نمی گویند اگر دولت برجام را اجرا نمی کرد این کشور کجای کار قرار داشت؟ دولت یازدهم طرح تحول سلامت را اجرایی کرد و املاء نانوشته غلط ندارد. اگر اقدامات دولت تدبیر نبود هم اکنون وضعیت ایران از ونزوئلا بدتر بود، حمله ناجوانمردانه منتقدین دولت همچنان ادامه دارد و مردم باید بدانند اگر این دولت نبود کشور با خاک یکسان می شد، تک تک ما موظفیم بار دیگر به دولت کمک کنیم و در این راه از همه ظرفیتها و پتانسیلهای موجود استفاده کنیم. ما نسخه دیگری از احمدی نژاد نمی خواهیم، ما دیگر کشور دروغ نمی خواهیم و دولت راستگویان باید به راه خود ادامه دهد باید باهم پیمان مجددی ببندیم که مجموعه ای که تا اینجا توانست بر هجمه ها غلبه کند بایاری خدا و ادامه همین مسیر رایی بدست آورد که در ذهن هیچ کارشناس سیاسی خطور نکند. باید ببینیم که چه کاری باید برای حضور حداکثری مردم انجام شود تا اقتدارگرایان نتوانند برای مردم تصمیم بگیرند.

Share