مهدوی، فرماندار شهرستان تالش:

دولت روحانی در شرایطی ویژه کشور را تحویل گرفت| احداث دانشگاه سلامت در تالش

مهدوی با اشاره آغاز مذاکرات ایران و اعضای ۱+۵ گفت: کشور در شرایط تحریم های ناجوانمردانه ای قرار داشت و دولت مذاکرات را با پشتیبانی مقام معظم رهبری و حمایت مردم با اقتدار به پیش برد که منجر به اثبات حق هسته ای در این مذاکرات شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایطی ویژه کشور را تحویل گرفت، تصریح کرد: ایران هراسی در جهان و حتی کشورهای اسلامی و خاورمیانه رشد کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: ایران هراسی یک پروژه صهیونیستی بود تا جای استکبار ستیزی را در میان مسلمانان بگیرد.

مهدوی با اشاره آغاز مذاکرات ایران و اعضای ۱+۵ گفت: کشور در شرایط تحریم های ناجوانمردانه ای قرار داشت و دولت مذاکرات را با پشتیبانی مقام معظم رهبری و حمایت مردم با اقتدار به پیش برد که منجر به اثبات حق هسته ای در این مذاکرات شد.

وی همچنین گفت: دستاورد دولت در محیط بین المللی تصویب برجام و برداشته شدن تحریم ها بود که در سیاست خارجی کشور یک موفقیت محسوب می شود.

فرماندار تالش افزود: مهار تورم افسار گسیخته، کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن، امنیت شرایط سرمایه گذاری از ابعاد داخلی کار دولت تدبیر و امید است.

وی ایران را کشوری با وجود بحران در کشورهای همسایه، کشوری باثبات در خاورمیانه خواند و تصریح کرد: جهموری اسلامی ایران خواستار ثبات امنیت در سراسر دنیا و به خصوص کشورهای منطقه است زیرا نا امنی در این کشورها به سود هیچ کس نیست.

این مقام دولتی همچنین ادامه داد: ایران کشوری تاثیر گزار در روابط منطقه و بین الملل است.

وی حرکت در جهت سیاست های ابلاغی در مورد اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: کارخانجات مشکل دار در راستای همین سیاست شناسایی شدند و برداشتن موانع تولید از جمله اقدامات کابینه در جهت احیای تولید بود.

 مهدوی خودکفایی در تولید گندم و خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچون چای و برنج، پرداخت دیون کشاورزان را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد کشور در تولید سایر محصولات نیز به خودکفایی برسد.

فرماندار تالش در ادامه گفت: فرآوری محصولات بخش کشاورزی در طی ۴ سال گذشته از ۱.۷ میلیون تن به ۲.۳ افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: ۳ هزار هکتار از باغات چای استان در طول این مدت احیا شد و طرح یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی از ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتار به بیشاز ۷۷ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

مهدوی گریزی به فعالیتهای دولت در استان گیلان زد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در شروع کار دولت در گیلان  ۱۵.۶درصد بود که هم اکنون این میزان به ۱۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده است و رتبه نخست فضای کسب و کار کشور مربوط به این استان است.

این مقام دولتی از رشد سرمایه گذاری خارجی را متذکر شد و گفت: این میزان از ۱۵ هزار میلیارد به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که در استان گیلان یک رکورد محسوب می شود.

مهدوی تکمیل پروژه آزادراه رشت _قزوین و افتتاح راه آهن را از اقدامات زیر ساختی دولت بیان کرد که حمل و نقل شمال کشور را دگرگون خواهد کرد.

وی افزایش تعداد و سرعت پروژه ها با وجود کمبود منابع اعتباری را از اقدامات خوب دولت بیان کرد که در گیلان رخ داده است.

وی تکمیل ۴۰ هزار واحد مسکن مهر، افزایش ۹۵ درصدی خانوارهای روستایی از گاز، رتبه یک پزشک خانواده، توجه به راه های روستایی و افزایش آسفالت از ۳۹ درصد به ۵۲ درصد، رشد ۳۱ درصدی موسسات مردم نهاد و ثبت ۵۲ شرکت دانش بنیان را گامهای مهم دولت تدبیر و امید در استان برشمرد.

فرماندار شهرستان تالش با بیان فرصتهای موجود در این شهرستان به خصوص وجود توامان ۹۳ کیلومتر ساحل، جنگل، کوهستان و همزیستی و تنوع قومیتها و مذاهب در کنار یکدیگر گفت: بیشتر جمعیت این شهرستان روستانشین هستند که تولید کننده بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: سیاست افزایش خدمات رسانی به روستاییان از اقدامات دولت در طول مدت فعالیت بوده و تنها روستاهای ییلاقی تالش که در منطقه کوهستانی قرار دارند تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار ندارند.

مهدوی نقش شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها را در توسعه روستایی مهم برشمرد و رشد ۲۰ درصدی راه های روستایی را در افزایش خدمات رسانی به جمعیت ساکن ارزشمند ارزیابی کرد.

وی توسعه صنعت شیلات توسط بخش خصوصی را متذکر شد که کلنگ زنی شهرک ماهیان خاویاری در همین راستا صورت گرفته است که زمینه اشتغال در نواحی ساحلی و روستایی را فراهم کرده است.

مهدوی ساماندهی اراضی، پیگیری طرح مکانیزاسیون، ساماندهی روشهای آبیاری با توجه روشهای سنتی موجود را از گامهای مهم برای بخش کشاورزی این شهرستان برشمرد که چند رشته آب بندان جدید در همین راستا احداث خواهد شد.

این مقام دولتی از مکان نمایی سد لاستیکی در روستای تنگاب خبر داد و گفت: قرار است اعتبار اجرای آن از محل سفر ریاست جمهوری تامین شود.

فرماندار تالش رشد گردشگری را در منطقه چشمگیر خواند و افزود: بنا بر تاکید استاندار اشتغال و درآمد را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

مهدوی همچنین از اجرای طرح روستای بدون بیکار در روستای کیش دیبی، مرکز دهستان کوهستانی بخش مرکزی سخن گفت که الگویی برای سایر روستاها خواهد بود.

فرماندار تالش این شهرستان آبرسانی روستایی را از نقاط ضعف بیان کرد و گفت: اصلاح وضع موجود و برخورداری روستاییان از جمله اقدامات در این زمینه خواهد بود.

وی تشکیل شورای عشایری در تالش را یک رخداد ارزنده خواند که مشکلات این خانوارها در بعد راه، فضاهای آموزشی، اقتصاد و تولیدات دامی و صنایع دستی بررسی و رفع می شود.

مهدوی افزایش سهمیه آرد مورد نیاز و تحویل در مناطق اسکان را اقدامی خواند که پس از انقلاب اسلامی برای نخستین بار در تالش روی داده است.

وی در ادامه از تصویب احداث دانشگاه سلامت خبر داد که فرایند اخذ مجوزها از دانشگاه علوم پزشکی طی شده و رشته های مربوط به بهداشت و درمان برای تحصیل علاقمندان فراهم خواهد شد.

فرماندار تالش احداث اسکله تفریحی در سواحل این شهرستان را یکی از طرح های مورد نیاز برای توسعه گردشگری بیان کرد که مطالعات آن انجام شده و محل اجرا و ساخت آن به عنوان یک خبر خوب برای مردم اعلام خواهد شد.

مهدوی تقویت ساحل دریا با ورود شهرداریها و حفظ محیط زیست یک اولویت کاری برشمرد که می تواند به گردشگری ساحلی کمک کند.

 

Share