جعفرزاده در مراسم افتتاح ستاد مرکزی روحانی در رشت

دوران عوام فریبی گذشته است | گناه ما این بود که هشت سال واقعیت‌ها را زودتر گفتیم

جعفرزاده گفت: گناه ما و گناه بسیاری دیگر در این جمع این است که هشت سال زودتر بصیرت پیدا کردیم. فقط گناه ما این بود که هشت سال واقعیت ها را زودتر گفتیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در رشت طی مراسمی با سخنرانی علی رضا علوی تبار روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی و مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس افتتاح شد.

در این مراسم در ابتدا  غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت با تبریک ایام شعبانیه و تشکیل ستاد مرکزی رشت با  بیان این که ما اعتقاد داریم که آقای روحانی کاندیدای اصلح است در ادامه گفت:  متاسفم از بعضی  مطالبی که این روزها گفته می شود. ما  انتظار از کاندیداهای این دوره داشتیم با توجه به تجارب تلخ و شیرین گذشته  در رسانه ها ابتدا برنامه بدهند و دوم دروغ نگویند. متاسفانه همین ها که داعیه کشورداری را داشتند صحبت های این را گوش می دهیم از فساد، رشوه و مفسده های بزرگ صحبت می کنند. ولی  زمانی که فساد در حال رخ دادن بود مسئولیت داشتند و سکوت می کردند.

نماینده رشت در ادامه افزود: گاهی مطالبی می گویند  که خلاف واقع است. ما دو منابع درآمدی بزرگ داریم که یکی  منافع مالیاتی کشور است و دیگری فروش حاصل از نفت، مالیات نسبت به سال نود و پنج  ۲۷ درصد رشد داده شد ومجموع مالیات  به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. مطابق برجام اگر ما دو نیم میلیون بشکه نفت به ارزش هر بشکه ۵۵ دلار  بفروشیم، هر دلاری ۳۳۰۰ تومان ، چهارده و نیم درصد سهم وزارت نفت و چهارده و نیم درصد سهم صندوق ذخیره ملی  را کنار بگذاریم سی  میلیارد دلار بدست می آید که به پول خودمان ۱۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد شد و کل درآمد کشور از این بیشتر نخواهد رفت که  همین هم به میمنت برجام خواهد بود. حال چگونه می گویند درآمد کشور را دو نیم برابر می کنیم، این دروغ محض و عوام فریبی است.

عضو کیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین خاطرنشان کرد: قانون داریم که هدفمندی یارانه ها از طریق حامل های انرژی اتفاق می افتد یعنی حق ندارند یارانه را از طریق منابع عمومی دولت پرداخت کنند. پس بگوئید اگر می خواهیم یارانه را چند برابر کنیم از طریق حامل های انرژی این کار را انجام دهیم. وی ادامه داد:  در هشت سال دولت قبلی بنزین بیشتر از هزار درصد رشد داشت تا هدفمندی صورت گرفت. در این دولت تنها پنج درصد رشد داشت. قیمت نان تا انتهایش هشتصد درصد رشد داشت و در این دولت نهایتا سی درصد بود. مردم دیگر چیزی را به نام دروغ نمی‌پذیرند و دوران عوام فریبی گذشته است.

جعفرزاده همچنین تاکید کرد: متاسفانه تعریف درستی از رجل سیاسی در کشور نیست، مشخص نیست رجل در کشور به چه معنا است که یکی یک دوره تایید صلاحیت و یک دوره نمی شود. ولی واقعیت این است که نمی شود کشور را سلیقه ای اداره کرد و باید مبنا و قانونی در این راستا مشخص شود.

وی در ادامه گفت:  گناه ما و گناه بسیاری دیگر در این جمع این است که هشت سال زودتر بصیرت پیدا کردیم. فقط گناه ما این بود که هشت سال واقعیت ها را زودتر گفتیم. اتفاقی که افتاد همین بود. اگر همان موقع حرف ما را گوش می دادند و تهمت های خروج دین و بی بصیرت نمی زدند امروز شاهد پرداخت این همه هزینه برای کشور نبودیم.

نماینده رشت در پایان گفت:  امروز راه خودمان را پیدا کردیم و امیدواریم چهار سال دوم دولت روحانی بعد از دوره آواربرداری ادامه توسعه و ساخت کشور باشد و من مطمئنم در این انتخابات  اگر روال به همین شکل باشد رای آقای روحانی یک رای تاریخی خواهد بود.

 

 

Share