روحانی در یزد:

دوران خشونت و افراط در کشور ما پایان رسیده است | مسیر ۲۴ خرداد ۹۲ ادامه دارد

حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم یزد در مسجد حظیره این شهر تصریح کرد :دوران خشونت و افراط در کشور به پایان رسیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (شنبه) در ادامه سفر انتخاباتی خود در مسجد حظیره یزد در جمع هزاران نفری مردم این شهر اظهار کرد: اولین روزهایی که در جمع مردم یزد سخنرانی کردم سال ۵۳ بود و قبل از انقلاب آخرینش فروردین ۵۷ بود، اینجا دارالایمان و دارالعباده است.
وی اضافه کرد:این استان استان قنات و قنوت و قناعت است و بزرگان زیادی داشته است،از جمله مرحوم آیات محقق داماد و شیخ مرتضی حائری .
روحانی افزود: اینجا شهر مرحوم آیات صدوقی و خاتمی و شهر برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با بیان اینکه استان یزد استان اعتدال است یادآور شد: من چهره مرحوم آیت الله صدوقی را همواره با اعتدال دیدم چه قبل و چه بعد از انقلاب این مرد به ما اعتدال آموخت ما در خرداد ۴۲ برای آزادی،‌امنیت، آرامش و تعالی جامعه با هم پیمان بستیم و در خرداد ۹۲ باز با هم پیمان بستیم و راهی را انتخاب کردیم  که می‌ گفت می‌خواهیم در برابر خشونت و افراط ایستادگی کنیم.

وی همچنین بیان کرد: ما مردم ایران روزهای دینی و مذهبی‌مان توام با اوج معنویت است، عاشورا و تاسوعای ما که همیشه شما مردم یزد در همین مسجد حظیره بهترین مراسم را برپا کردید در اوج معنویت برگزار می‌شود،‌ روزهای انقلاب همواره برای ما روزهایی پرشور است، ۲۲ بهمن هر سال از روزهای پرشور انقلابی ماست ،  ما روزهای ملی را نیز با بزرگداشت و عزت پاس می‌داریم تا آغاز سال و نوروز جزء آن هاست.

روحانی ادامه داد: ما روز مردم سالاری داریم، ‌روزهای دموکراسی ما بسیار پرشکوه است و در همین روزهاست که شما مردم نظر و آنچه را در دل دارید با زبان آزاد در اجتماعات بیان می‌کنید ما در روز مردم سالاری باید بدانیم با اراده، ‌همت،‌اتحاد و حضورمان باید حماسه های بزرگ را بیافرینیم.

روحانی با یادآوری انتخابات سال ۹۲ خاطر نشان کرد: شما با حماسه سال ۹۲ توانستید آرامش و امنیت را به کشورتان بهتر از روزهای گذشته برگردانید و تثبیت کنید امروز در ایران احساس امنیت مردم بیشتر است یا در سال ۹۱؟ امروز آرامش ما بیشتر است یا در سال ۹۱ ؟آن زمان که ما صبح نمی‌دانستیم ساعت یازده یا دوازده قیمت دلار و سکه چند می‌شود من از شما میپرسم آیا درسال ۹۱ عزت ملی ایرانیان بیشتر بود یا امروز احساس عزت می‌کنید؟

وی در ادامه یادآور شد: آن روز که قدرت‌های بزرگ فصل هفت منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های متعدد را همانند یک شمشیر بالای سر مردم گرفته بودند روزهای با عزت‌تری بود یا امروز که همه دست به دست هم دادیم و توانستیم با قدرت ایستادگی، ‌اتحاد و دیپلماسی همه آن قطعنامه‌ها را در سازمان ملل لغو کنیم؟

روحانی اضافه کرد: ما شاهد پیشرفت و تعالی جامعه هستیم دوران خشونت و افراط در کشور ما پایان رسیده است ما راه اتحاد را ادامه می‌دهیم و باید به همه اعلام کنیم مسیر ایران مسیر آزادی امنیت و آرامش است ما نمی‌گذاریم فضای امنیتی را به کشور و دانشگاه‌ها بازگردانند ما در ۲۹ اردیبهشت اعلام می‌کنیم که مسیر ۲۴ خرداد ۹۲ ادامه دارد و این نه با شعار، بلکه با عمل است.

روحانی در پایان اظهار کرد : راه و مسیر ما رونق اقتصادی و اشتغال است و این مسیر را در مقام عمل به اثبات می‌رسانیم ما در اردیبهشت ۹۶ اعلام می‌کنیم که مسیر ما  یا خردورزی است نه  خرافه گرایی، مسیر ما عزت کشور است که توانست  سایه شوم جنگ را از کشور دور کند.

Share