رضا ثقتی

در سایه بی‌مهری‌ها؛ موج مثبت جامعه به جوانان

در ماراتن بزرگ سیاسی کشور برای تعیین رییس جمهور دوازدهم و اخبارهای ریز و درشت و متفاوتی که هر روز ازآن منتشر می شود

 در ماراتن بزرگ سیاسی کشور برای تعیین  رییس جمهور دوازدهم و اخبارهای ریز و درشت و متفاوتی که هر روز ازآن منتشر می شود ؛ از ثبت نام نامزدهای ناهمگون و رد و تایید صلاحیت های معنادار گرفته تا تعیین روسای ستادهای انتخاباتی و زمان های مناظره و سفرهای نامزدها و حاشیه سخنرانی لیدرهای چپ و راست گرفته تا دروغ پردازی کانالهای تلگرامی معاند که با پول ترکیه و قطر و عربستان اداره می شود و برای خود خوابهای طلایی! و البته خام می بینند دو خبر آنهم از یک جنس مرا به خود معطوف کرد: اولین خبرانتخاب مجید رحمانی بعنوان رییس شاخه جوانان جمنا(جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ) و دومی خبر انتخاب سارنگ حسن پور بعنوان رییس شاخه جوانان جبهه اصلاح طلبان گیلان. هر دو را سالیان سال می شناختم و از نزدیک رفاقت دارم اما تامل من نه این به واسطه ، بلکه به واسطه میزان بازخورد و موج آفرینی و تاثیر گذاری بودکه این خبر در افکار عمومی جامعه  ایجادنموده بود!! میزان و تنوع تیترهای متفاوتی که از این خبرکار شده بود، آمار تعداد بازدید کنندگان این خبر در سایت ها و خبرگزاری ها تفاوت قابل ملموس و فاحشی نسبت به دیگر اخبار سیاسی داشت تعداد کامنت ها و تاییدهای این خبر در فضای مجازی و حتی آمار  فورواردهایی که این خبر به خود اختصاص داده بود حاکی از یک بازخورد و بازتاب مثبت از سوی افکار عمومی جامعه را در بر داشت جالب اینجاست که خبر انتصاب روسای عالی استانی این دو جریان های سیاسی که پیش تر اتفاق افتاده بود ،آن تاثیر و موج را به اندازه و کیفیت خبر انتصاب جوانان این احزاب سیاسی نداشت!

فارغ از فضای مجازی در فضای واقعی جامعه و بقول معروف در کف میدان هم رصدها حاکی از این بود که این خبر بازتاب بسیار پر رنگی و عمیقی داشته، مباحثی که در محفل سیاسی و اجتماعی مطرح می شد اخباری که دست به دست می شد نقدها و نظرها ، تحلیل ها ، موافق ها ، مخالفان ، صحبت های رسمی و غیر رسمی در تریبونها، گعده های هیاتی و مسجدی، میتینگ های سیاسی و … همه و همه گویای یک واقعیت بارز و روشن را در پی داشت و آنهم اینکه، جریانی که جوان در راس آنها است و عامل محرکه آن است ،از اقبال بیشتر و فزون تری  برخوردار است و جامعه بیشتر پذیرای آن است و بقول کاربران اینترنت و فعالین رسانه ای، کلیک خور آن بیشتر است و افکار عمومی جامعه بیشتر موافق آن هستند.

این رخداد یک اتفاق کم نظیر نبود ! و برای اولین بار هم اتفاق نیافتاده بود ! این سیگنال مثبت جامعه به جریانی که محرک و عامل تعیین کننده آن جوان می باشد از مدتها قبل در این کشور متصاعد گردیده است.

عطش و احساس نیاز به حضور جوانان در عرصه های مختلف مدیریتی اجرایی و تصمیم سازی و تصمیم گیری از خواست بارز و مشهود افکار عمومی است، برقراری ارتباط با میزان خواست جامعه باعث می شود که نگاهمان به واقعیت ها جدی تر و روشن تر شود، استفاده دولت ها در بکارگیری این عنصر خلاق و پویا بر انرژی و پرتوان بعنوان مشاور جوان که ذاتاً مقامی تشریفاتی است نمی تواند دردی را درمان کند و به سیگنال مثبت جامعه پاسخ مثبت داد ه شود

خارج از گود بودن جوانان و یا خارج کردن جوانان از گود، اجحافی بزرگ به بدنه فعال و پویای کشور  و فرصت سوزی و سرمایه سوزی آشکار است.

بیاییم همگام و همراه با افکار عمومی جامعه قدم بزنیم و گام برداریم.

رضا ثقتی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share