میرسلیم در گفتگوی ویژه خبری بیان کرد:

در دولت ما پاک دامنی اصل اساسی است | برای سهم خواهی نیامده ام

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من با رسیدگی به محرومان آشنا هستم و باید جدی تر رسیدگی شود، گفت: کاستی های موجود به دلیل مدیریت اشتباه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید مصطفی آقا میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص هزینه‌های انتخاباتی خودش، گفت: اصل هزینه ها برعهده مردم است اما در حزب موتلفه براساس قوانین حزب مخارج تامین می شود و آن براساس کمک اعضای حزب است.

وی در خصوص رسیدگی به محرومان ادامه داد: این موضوع از مسائل مهم مورد نظر امام خمینی (ره) بود. من با رسیدگی به محرومان آشنا هستم اما باید جدی تر رسیدگی شود، در کشور ما محرومان بسیاری وجود دارند که باید به آنها توجه شود.

میر سلیم برنامه های خود را مبتنی برشایسته سالاری دانست و گفت: شرط اساسی شایسته سالاری پاک دستی است تا برنامه ها به توجه مطلوب برسد، کسانی که وارد دولت می شوند نباید به فکر مال اندوزی باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اعضای کابینه اش، افزود: دولت برای خدمت به مردم آمده و از صدر تا ذیل آن باید با نیت خدمت به مردم آمده باشند و اگر شغل دیگر داشته باشند نمی توانند منافع مردم را تامین کنند، کارمندان دولت اطلاعات خود را برای خدمت به مردم ارائه کنند نه منافع شخصی؛ باید به این موضوع اهمیت داد.

وی ریشه مفاسد اقتصادی را در دستگاههای اجرایی دانست و گفت: این فساد ممکن است به دستگاه قضایی نفوذ کند. ما باید توجه کنیم که فساد دستگاه های اجرایی وارد دیگر عرصه ها نشود. در این مورد با فساد شبکه ای مواجه می شویم و باید به طور قاطع با فساد برخورد کرد. دستگاه قضایی نباید هیچ گونه ملاحظه سیاسی مد نظر داشته باشد. دستگاه ها هم باید هرگونه زدوبند را به رئیس دستگاه اجرایی ارائه دهند تا با آن مقابله شود.

میرسلیم در خصوص اجازه دولتش به رسانه ها برای انتقاد، تصریح کرد: اساس دموکراسی آزادی است و من نه تنها اجازه نقد می دهم بلکه از آنها می خواهم اشکالات را بگویند، مشتاقانه انتقادات صادقانه را می پذیرم.

میرسلیم در خصوص اختلاف نظر با قوای دیگر بیان داشت: اگر مسئولان بر نفس خود غلبه کنند اختلافی پیش نمی آید و با تعامل، اختلافات قابل حل است و در قانون اساسی مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به برنامه خود برای ریز گردها در غرب و مرکز کشور، گفت: این مسئله به تازگی به وجود نیامده و باید سالیان دراز برای رفع آن تلاش کرد. من از دولت یازدهم گله دارم که چرا برای مقابله با این مشکل دیر دست به کار شده و فرصت را از دست داده اند. برخی از سدها و اقدامات بدون کارشناسی بوده البته برخی دلایل خارجی است مانند سدی که در کشور افغانستان بر روی رودخانه هیرمند زده شده که موجب از بین رفتن کشاورزی در سیستان و بلوچستان و خشکسالی در این منطقه شده است.

وی ادامه داد: در غرب کشور هم همینطور است، به تازگی مطلع شده ام که ترکیه قصد ساخت سد را دارد که موجب گسترش بیابان در عراق می شود. باید با مذاکرات با همسایگان چاره ای برای آن پیدا کرد.

میرسلیم در باره آلودگی هوای کلان شهرها گفت: کلان شهر های ما هر کدام ظرفیت زیستی دارد و می توانند پذیرای تعدادی از مردم باشد. متاسفانه در تهران به این ظرفیت ها توجه نشده، البته آلودگی دلایل دیگری دارد، کیفیت سوخت که البته در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه شده اما کیفیت خودرو های ما پایین است. نباید اجازه تولید به هر خودرویی را داد و البته باید به ترابری عمومی توجه شود، تاکید من بر گسترش راه آهن و استفاده مردم از وسایل عمومی است، اینکه دولت مشکل حمل و نقل را به دوش شهرداری بیندازد و شهرداری بر دوش دولت کار شایسته ای  نیست.

وی در خصوص پایبندی خود و دولتش به قانون، گفت: همگان باید به قانون پایبند باشند و قانون باید در همه حال انجام شود؛ وظیفه اصلاح قانون هم با مجمع تشخیص مصلحت نظام است نه قوه مجریه.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : ما با تلاش جانانه به دنبال تحقق آرمانهای انقلاب هستیم و این از اصول دولت ماست.

میرسلیم با بیان اینکه انقلابی گری به شعار دادن نیست ،گفت:کسی که همه تلاش خود را در پیروی از رهبری و حفظ انقلاب و اعتلای فرهنگ کرده، را نمی توان انقلابی ندانست من ادعا می کنم انقلابی هستم و بوده ام.

وی در خصوص برخورد دولتش در مقابله با گزافه گویی های آمریکا، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ انقلاب باید تلاش خود را بکند. ایران اسلامی تجاوزگر نیست اما مورد تجاوز بوده است؛ بنابراین باید بر تقویت خود به لحاظ بنیه دفاعی بسیار اهمیت قائل شود. در درون و برون مرزها باید مقتدر بود و از عزت ایرانیان دفاع کرد.

میرسلیم تاکید کرد: دولتی که صداقت و درستی را پیش گرفته می تواند یاری مردم را جلب کند و از حمایت مردم برخوردار شود، مطلبی که ما در این چند سال از آن غافل بوده ایم نظارت مردمی ست، باید مردم نظارت خود را برای حفظ سلامت نظام بکار گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: من برای سهم خواهی نیامده ام بلکه آمده ام تا حقوقی که از مردم معطل مانده را بگیرم و حقوقی مانند بهداشت، تامین اجتماعی و مسکن را بگیریم و به مردم اعطا کنم. ما معتقدیم حق گرفتنی است. در دولت ما پاک دامنی اصل اساسی ست و نیروهایی دارای اخلاق پاک را برای خدمت به مردم به کار می گیریم. کاستی های موجود به دلیل مدیریت اشتباه بوده، من از مردم می خواهم که با شناخت درست فرد اصلح را انتخاب کنند.

Share