در ائتلاف «رشت من»

داریوش رحمتی: در جذب سرمایه گذار ناموفق بودیم

داریوش رحمتی گفت: ما در جذب سرمایه گذار ناموفق بودیم و به همین دلیل در جلسات مختلف در دبیرخانه کلانشهر ها به تعدد افراد در این شیوه نامه اعتراض کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داریوش رحمتی، فعال اقتصادی و کارمند بازنشسته شهرداری در چهارمین جلسه پرسش و پاسخ شورای راهبردی «رشت من» ضمن ابراز خرسندی از حضور در این ائتلاف اذعان داشت: با توجه به وجود انسجام و حضور افراد صاحب نام در ائتلاف «رشت من»، معتقدم افرادی که از فیلترهای این ائتلاف با موفقیت عبور کنند باید به خود ببالند.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی خویش در شهرداری رشت و برخی از کارخانه های شهر صنعتی، گفت: در این ایام نقش هایی که توانستیم ایفا کنیم تدوین دفترچه و دستورالعمل های عوارض محلی شهرداری و همچنین فرآیندسازی کمیسیون های مختلف بالاخص کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری ها بود.

داریوش رحمتی با اشاره به اینکه در زمان تصدی مدیریت شهرداری منطقه یک جهت سالم سازی منابع انسانی هر روزه ارتباط مستقیم با ارباب رجوع داشت، افزود: به دلیل اینکه بسیاری از شهروندان از ضوابط پروانه، شهرسازی، تراکم و سایر اطلاعات راجع به ضوابط و قوانین شهرداری مطلع نیستند، تصمیم گرفتم با باز گذاشتن در اتاق به روی مراجعین، در جهت آگاه ساختن ارباب رجوع نسبت به این مسائل و در نتیجه اعتماد سازی مردم نسبت به شهرداری گامی مؤثر بردارم.

وی با اشاره به حضور خود در دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت گفت: این دفتر را شکل دادیم و بر اساس شیوه نامه سرمایه گذاری که تهیه شده بود، ساختار سازمانی دفتر سرمایه گذاری را شکل دادیم و پروژه های مختلفی را در این دفتر مورد مطالعه و بررسی قرار داده و پلان اقتصادی این پروژه ها را تدوین نمودیم.

داریوش رحمتی در ادامه گفت: ما در جذب سرمایه گذار ناموفق بودیم و به همین دلیل در جلسات مختلف در دبیرخانه کلانشهر ها به تعدد افراد در این شیوه نامه اعتراض کردیم چرا که وقتی یک فرد سرمایه گذار به مجموعه ای مراجعه می کند و مجبور است با افراد مختلف چانه زنی کند، اعتماد و اطمینان قلبی خود را نسبت به اجرای آن پروژه از دست خواهد داد ولی به حمدالله به دلیل پیگیری هایی که در آن مقطع از زمان انجام دادیم، اساسنامه سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت در دفتر سرمایه گذاری در شرف تدوین و رسیدگی است و در صورت شکل گیری این سازمان در سال های آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی به تلاش ها و فعالیت های خود در حوزه معاونت اداری مالی اشاره نمود و خاطر نشان کرد: تلاش هایی در موضوع ساختار سازی و سیستمی کردن حوزه اداری مالی انجام دادیم و همچنین اتوماسیون اداری شهرداری را شکل دادیم. راه اندازی سیستم جامع مدیریت منابع انسانی، الکترونیکی و ضابطه مند کردن بایگانی شهرداری پس از یکصد سال، راه اندازی شورای اسلامی کار در شهرداری، مکانیزه سازی ممیزی املاک به صورت پایلوت در شهرداری منطقه پنج، یکپارچه سازی سیستم مالی شهرداری در کلیه ادارات، سازمان ها و مناطق شهرداری، تشکیل مدیریت جامع امور حسابرسی، اجرای نظام تخصیص، همان سازی حقوق و دستمزد در راستای احکام سازمانی از دیگر اقداماتی بود که در دوران خدمت در شهرداری رشت به انجام رساندیم.

داریوش رحمتی در خصوص ایجاد درآمدهای پایدار گفت: درآمد پایدار باید دو مؤلفه داشته باشد. مؤلفه اول تداوم پذیری است یعنی نباید با اتکاء صرف به صدور عوارض ساختمانی باشد و مولفه دوم این است که منابع درآمدی باید سالم باشد یعنی منجر به آلودگی محیط زیست نگردد و زندگی شهری را تحت الشعاع قرار ندهد.

وی ادامه داد: قطعا منابع درآمدی ما این دو مؤلفه را ندارند. حال برای دستیابی به این منابع مالی پایدار باید ابتدا نسبت به اصلاح ساختار منابع مالی خود اقدام کنیم و بازنگریی بر نحوه هزینه کرد خود داشته باشیم و پروژه هایی تعریف کنیم که متناسب با ساختار این شهر باشند.

Share