در مراسم افتتاحیه پروژه محوطه سازی و بهسازی محیطی خواهر امام رضا (ع)

خواهر امام محور توسعه در شهر رشت باشد | لزوم بازگشایی مسیرهای دسترسی به حرم

عادلی گفت: درخواست ما این بود که خواهر امام محور توسعه در شهر رشت باشد که این نگاه در مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر وجود دارد و جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت السلام والمسلمین عادلی در مراسم افتتاحیه پروژه محوطه سازی و بهسازی محیطی محله ی خواهر امام رضا (ع) امام ضمن تبریک نیمه شعبان و قدر دانی از شهردار رشت گفت: بخشی از کار انجام شده و بخش های زیادی هم باقی مانده که هیئت امنای محترم و مدیریت بقعه خواسته ها و موضوعات مورد نظر را بیان کردند و همه اینها انتظارات مردمی بوده که انتظار می رود عنایات مورد نظر در خصوص خواهر امام صورت بگیرد.

مدیر کل اوقاف استان گیلان افزود: متاسفانه با توجه به قدمت خواهر امام، در گذشته توجه ای به این بقعه نمی شد اما در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به این بقعه شد و ما با بسیاری از مسئولین استان، جلساتی که گذاشتیم خواسته ها و انتظارات مردم را عرض میکردیم و درخواست ما این بود که خواهر امام محور توسعه در شهر رشت باشد که این نگاه در مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر وجود دارد و جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت السلام و المسلمین عادلی بیان کرد: بحث مغازه های اطراف بقعه که اموال بقعه هستند مقدماتی فراهم شده که به توسعه و فضای مجموعه اضافه شوند و جایگزینی صورت بگیرد که بخشی از کارها انجام شده است.

وی به بحث بازگشایی از پل زرجوب تا پشت پارکینگ حرم اشاره کرد و اظهار داشت: قول هایی در این زمینه داده شده و در طرح هایی قرار گرفته که امیدواریم بزودی به بهره برداری برسد.

مدیر کل اوقاف عنوان کرد: در تلاش هستیم ساختمان بقعه را بر اساس معماری اسلامی آغاز به کار کنیم که مایه خوشحالی و خرسندی است.

وی تصریح کرد: از عملکرد شهرداری رشت بسیار راضی هستیم چرا که همیشه با ما همکاری داشتند و در کنار ما بوده اند.

سرویس بهداشتی در شان حرم نیست

 علی درجزی مدیریت بقعه و مسجد خواهر امام رشت در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: تشکر ویژه دارم از شهردار رشت و اعضای شورای شهر رشت که در این راه همراه ما بودند و ما را یاری کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص امام زادگان بیان داشت: رهبر انقلاب می فرمایند امام زادگان و بقای متبرکه باید به قطب فرهنگ تبدیل شوند که ما وظیفه داریم در این راه کوشا باشیم.

درجزی  اظهار داشت: تنها خواسته ای که از روزهای ورود بنده در اینجا از سوی زائرین و مردم این محله مطرح می شد این بود که با توجه به حرم مطهر خواهر امام در مرکز استان گیلان، این بقعه نباید اینگونه در مظلومیت باشد و اندک زائرینی که ناامید شدند همه ابراز نارضایتی و نگرانی داشتند.

مدیریت بقعه خواهر امام اذعان داشت: از روزی که شهردار رشت به این بقعه تشریف آوردند فضای داخل آستان تغییر کرد و مردم بسیار امیدوارتر شدند، اما هنوز هم انتظار است به فضای بیرون از حرم توجه بیشتری شود.

درجزی افزود : بحث دیگر تغییر مشاغل محله خواهر امام و خیابان های اطراف است و شرایط به گونه ای باشد که فضای ورودی اینجا حال خوش معنوی را برای زائران به ارمغان بیاورد

وی خاطرنشان کرد: آزاد سازی خیابانهای اطراف و بازگشایی مسیرهای دسترسی به حرم از خیابان های اصلی شهر از دیگر خواست های مردم است که امیدواریم از شهریور سال جاری آغاز شود.

درجزی در انتها به سرویس بهداشتی نامناسب حرم اشاره کرد و گفت: سرویس بهداشتی در شان حرم نیست و در شرایط نامناسبی قرار دارد که امیدواریم توجه بیشتری به آن شود.

Share