استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش

خدمات دولت نباید زیر سوال برود | با وعده‌های پوپولیستی به دنبال فریب مردم هستند

نجفی گفت: برخی با وعده‌های پوپولیستی هنوز به دنبال فرافکنی و فریب مردم هستند و می‌خواهند به ملت صدقه بدهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در مراسم قدردانی از معلمان نمونه گفت: دولت یازدهم در بخش های مختلف در کشور بسیار تلاش کرد بنابراین خدمات دولت نباید زیر سئوال برود.
محمدعلی نجفی در نشست شورای آموزش و پرورش استان گیلان که صبح امروز در محل سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت امام زمان (عج) و گرامیداشت هفته معلم؛ به بیان بخشی از صفات بارز معلم پرداخت و گفت: اهمیت این جایگاه بر کسی پوشیده نیست؛ همه این جایگاه را می‌شناسیم و از فضایل، کرامات و جایگاه ویژه آن سخن به زبان می‌آوریم.
وی ادامه داد: پیامبران، امامان و همه کسانی که داعیه رهبری و هدایت امت اسلامی را داشتند، از بزرگی و دانش این قشر صحبت به بیان آورده‌اند و خود نیز معلم بودند.
دکتر نجفی با بیان اینکه ارزش و جایگاه معلم در اسلام بسیار زیبا بیان شده است و همواره بر ترسیم جایگاه واقعی معلم تأکید داشتیم، خاطر نشان کرد: آنچه ضرورت دارد حفظ این جایگاه از طریق رفتار و افکار صحیح و منطقی است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان گیلان لباس معلمی را افتخاری برای خود در دوران خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه هر کشور و هر جامعه‌ای برای تحقق اهداف و موفقیت در امور مختلف نیاز مبرم به سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش دارد و باید بدانیم سرمایه‌گذاری در این حوزه هرگز هزینه به شمار نمی‌آید؛ بلکه اساس تحولات و پیشرفت ها به آموزش و پرورش بر می‌گردد.
استاندار گیلان در این راستا شورای آموزش و پرورش را مصداق بارز تحقق سیاست تمرکززدایی و توسعه مشارکت در نظام تعلیم و تربیت کشور قلمداد کرد و گفت: با بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌های علمی، بومی و منطقه‌ای با پشتوانه قوانین فرادستی می‌توانیم در راستای سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید عملکرد کیفی مدارس را ارتقاء دهیم.
وی با بیان اینکه در بحث ارتقاء سطح سوادآموزی در کشور و استان درست عمل شد، خاطر نشان کرد: این مسیر کماکان برای رسیدن به جایگاه اصلی و واقعی طی می شود.
دکتر نجفی افزود : برخی با وعده‌های پوپولیستی هنوز به دنبال فرافکنی و فریب مردم هستند و می‌خواهند به ملت صدقه بدهند.
وی عملکرد دولت در ۳سال و نیم اخیر را روشن، مثبت و قابل دفاع ارزیابی کرد و افزود: این عملکرد مثبت در مقایسه با گذشته کاملاً مشهود و ملموس است.
وی افزود : دولت یازدهم در بخش های مختلف در کشور بسیار تلاش کرد بنابراین عملکرد دولت نباید زیر سئوال برود.
استاندار گیلان با بیان این که دروغ ، اتهام زدن و قول های غیرعملی شایسته نیست، تصریح کرد: کسانی که می آیند، بایستی واقعیت ها را برای مردم بیان کنند و مردم حق انتخاب دارند.
رئیس شورای تأمین استان گیلان گفت: ما حافظ امنیت و آرامش مردم هستیم و تا آخرین روز پای کار و جدی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اکثر بدهی‌ها مربوط به دولت گذشته است، یادآور شد: بخش زیادی از مطالبات پرداختی دولت تدبیر و امید مربوط به مطالبات برجای مانده و میراث دولت گذشته است.
نجفی به موضوع مسکن مهر و آغاز ساخت آن در دولت های نهم و دهم اشاره و اضافه کرد: ۶۵ درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید ساخته و هزینه آن پرداخت شد .
وی به موقعیت استراتژیک بنادر استان و طبیعت گردشگری منطقه گیلان اشاره کرد و با بیان اینکه گردشگر به دنبال فضای آرام، امن و زیبا می‌گردد، تأکید کرد: لازمه جذب گردشگری تحقق این امر است.
نماینده عالی دولت مشارکت حداکثری در انتخابات را که مورد تأکید رهبری انقلاب است، موضوع مهمی عنوان و خاطر نشان کرد: نگاه دنیا به کشور اسلامی ما است و همه بایستی برای تقویت نظام و انقلاب حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.

Share