رئیس سازمان میراث فرهنگی

حمله به سفارت عربستان موجب کاهش یک میلیون گردشگر شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: بنیاد مستضعفان مالک کاخ رضاشاهی گچسر است بنابراین سازمان میراث فرهنگی نمی تواند به بحث فروش این کاخ ورود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، زهرا احمدی پور درباره این‌که بنیاد مستضعفان کاخ رضاشاهی گچسر را ۱۵ میلیارد تومان فروخته است و ادعای مالکیت بر کاخ سعدآباد و نیاوران را نیز دارد، ارزیابی شما از این مسائل چیست؟ و چه واکنشی به اقدام بنیاد نشان خواهید داد؟ عنوان کرد: درمورد این واگذاری باید گفت بنیاد مستضعفان مالکیت این ملک را داشته است و به همین دلیل نمی‌توان ورود کرد.

او خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر قدمت تاریخی این بناها است که باید حفظ و حراست شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: آنچه باعث نگرانی ما شده این است که بعد از انقلاب اسلامی اکثر این بناها تغییرکاربری داده‌اند و یا فروخته شده‌اند.

احمدی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این‌که حمله به سفارت عربستان چقدر بر میزان ورود گردشگر بر کشور تاثیر گذاشته است،گفت: عربستان یکی از کشورهای شاخص و تاثیرگذار در منطقه است که بعداز این حمله حدود یک میلیون نفر از میزان گردش‌گرانی که از مرزهای مختلف به کشور وارد می‌شدند کاسته شده است.

او افزود: شما می‌دانید با این حملات چه اشتغال‌هایی که با رکود موجه شد؟ می دانید در خراسان هتل و آژانس‌های هواپیمایی با مشکل مواجه هستند؟ متاسفانه این اقدام تاثیر بدی برفضای گردشگری کشور گذاشته است.

Share