فرزین کاظمی پور، فعال اقتصادی و فرهنگی:

حمایت از سرمایه‌گذار در پروژه های عمرانی شهری مهمترین اولویت و نیاز شهر رشت است

فرزین کاظمی پور یکی از بزرگترین الویت های خود را حمایت از سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: چندین سال به عنوان فعال اقتصادی در مسائل شهری ورود کردم و احساس می کنم تا زمانیکه سرمایه گذار وارد شهر نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و سرمایه گذار زمانی وارد شهر می شود که فضا و شرایط برای سرمایه گذار مهیا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزین کاظمی نوری، فعال اقتصادی و فرهنگی در سومین جلسه پرسش و پاسخ این ائتلاف«رشت من»، دیدگاه ها، نظرات و برنامه های خود را به اعضای شورا راهبردی ائتلاف «رشت من» ارائه داد.
وی در ابتدا به ارائه توضیحاتی در خصوص سوابق و تحصیلات خود پرداخت و گفت: از آنجا که به مدت هجده سال سابقه کار اجرایی داشته و پروژه های بسیاری را از صفر تا صد به مجموعه مدیریت شهری تحویل دادم و با عنایت به ارتباط تحصیلات بنده با مسائل و مدیریت شهری تصمیم به ورود به این عرصه گرفتم تا بتوانم به کمک ارتباطاتی که دارم و همچنین با همیاری دوستانی که در مجموعه های مختلف به من یاری خواهند رساند، باری از دوش این شهر بردارم.
کاظمینوری یکی از بزرگترین الویت های خود را حمایت از سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: چندین سال به عنوان فعال اقتصادی در مسائل شهری ورود کردم و احساس می کنم تا زمانیکه سرمایه گذار وارد شهر نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و سرمایه گذار زمانی وارد شهر می شود که فضا و شرایط برای سرمایه گذار مهیا باشد.
وی ادامه داد: با نگاه به شهر ها و استان های همجوار در خواهیم یافت که در این زمینه خیلی عقب هستیم و الویت اصلی من حمایت از سرمایه گذار در پروژه های عمرانی شهری است و با قاطعیت اعلام می کنم که دست سرمایه گذار را در چارچوب می بوسم تا چرخه اقتصاد این شهر به خوبی بچرخد.
کاظمینوری به ارائه نظر خود در خصوص شهردار پرداخت و گفت: شهردار خوب باید دارای شاخصه هایی باشد که اگر ۶۰ درصد آن شاخصه ها را در فردی یافتیم می توانیم به آن شخص به عنوان یک شهردار خوب اعتماد کنیم.
وی با بیان اینکه یک شهردار نمی تواند در زمینه های مختلف از جمله شهرسازی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و … اطلاعات جامع و کاملی داشته باشد، خاطر نشان کرد: می توانیم به فردی اتکا کنیم که با مدیریت صحیح، شرایط را برای ورود افراد متخصص و بهره گیری از نظرات آن ها فراهم کند. مهمترین خصوصیتی که یک شهردار می تواند داشته باشد مدیریت شورای شهر است اما متاسفانه این امر با لابی گری اشتباه می شود. شهردار باید مدیریت استفاده از افراد متخصص در جایگاه درست را بداند.
وی استیضاح مکرر شهرداران را فارغ از به حق یا نا حق بودن آن ها، تأسف آور خواند و گفت: این موضوع آسیب هایی بر پیکره شهر وارد می کند که ضرر آن مستقیم به شهروندان وارد می شود و سرمایه گذار با بی ثباتی در مدیریت شهری حاضر به سرمایه گذاری نخواهد بود.
کاظمی نوری گفت: ماهیت شورای شهر ایجاد اشتغال، آسفالت خیابان ها و کوچه ها و مسائل اینچنینی نیست بلکه وظیفه شورا نظارتی است. همچنین شورا با توجه به جایگاهی که دارد می تواند در جهت تسریع بسیاری از مسائل و حل معضلات تلاش کند.
وی با بیان اینکه در بحث گردشگری تا کنون نتوانسته ایم از مواهب خدادادی شهرمان استفاده کنیم، گفت: در زمینه گردشگری برنامه های خوب و مدونی داریم ولی به کمک دوستان ائتلاف و برگزاری مکرر این جلسات نیاز داریم.
ساخت و سازهای اصولی بحث دیگری بود که این فعال اقتصادی مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر اگر کسی بخواهد در رشت ساخت و ساز انجام دهد، قادر نیست به طور اصولی این کار را انجام دهد چرا که اصول شهرسازی در سالیان گذشته رعایت نشده است. و متاسفانه شهرداری هم افراد را تشویق به ساخت غیر اصولی می کند تا از طریق دریافت عوارض و تخلفات، هزینه های جاری شهرداری را تامین کند. با وجود این از طریق تعریف فضاهایی مثل شهرک ها یا شهر هایی در اطراف شهر می توانیم این مشکل را حل کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده است، افزود: دین اخلاقی به خیلی از دوستان دارد اما دین مالی به هیچ شخص و گروهی نخواهد داشت.

Share