سخنگوی دولت در مراسم بزرگداشت در دهکده ساحلی انزلی

حرف زدن بسیار راحت و عمل کردن سخت است|با مذاکره توانستیم قطعنامه‎ها را لغو کنیم

نوبخت اظهار کرد: گفته شده که دولت تدبیر و امید دولت پولدارها است اما حرف زدن بسیار راحت است و عمل کردن سخت است و می توانید وضعیت امروز را با ۴ سال پیش مقایسه کنید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت در سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم در دهکده ساحلی انزلی گفت: هرگاه روز معلم می شود برای من این سعادت ایجاد می شود که به گیلان برگردم و در جمع همکاران قدیمی خودم باشم و در این روز احساس می کنم بدور از درجات حقوقی، خودم هستم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان بیش از آن چیزی که باید پرداخت میشد برای حقوق و پاداش فرهنگیان اختصاص یافت.

وی افزود: چندین بار به آقای دانش و فانی گفتم که به جای من بیایید و شما برای فرهنگیان تصمیم بگیرید ولی خدا را شکر عادلانه رفتار کردیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: بودجه کشور ۵۴ درصد اضافه شد و در سال ۹۲ متوسط حقوق دریافتی فرهنگیان یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود و امروز به ۲ میلیون و ۸۵۰ رسیده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نوبخت اظهار کرد: حمایت شما فرهنگیان موجب شد بنده وارد مجلس و دولت شوم و بعد از آن نیز جناب رییس جمهور عملکرد بنده را دید و به بنده اعتماد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با ایده آل فاصله داریم اظهار کرد: ولی باید وضعیت امروز را با ۹۲ مقایسه کنید. اوراق فروش، مالیات و نفت سه منبع درآمد مالی دولت بود. مالیات تحت تاثیر نفت است و چرخ اقتصاد نیز با نفت میچرخد. در گذشته قیمت هر بشکه نفت ۱۰۴ دلار بود اما اکنون به طور متوسط ۴۴ دلار است و تمام ارگان ها از ما توقع دارند و حق هم دارند. ۱ میلیون و ۳۵۰ بشکه نفت می توانستیم بفروشیم که اکنون به ۲ میلیون و ۶۰۰ رسید و در برخی ماه ها به ۳ میلیون بشکه می رسد. در سال ۹۲ ما ۶ میلیون تن گندم وارد می‎‌کردیم و با سیاست‎ اقتصاد مقاومتی امروز خودکفا شدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بودجه کشور در دو بخش صرف می شود که یکی جاری و دیگری عمرانی است و همه می دانیم که پروژه‌های عمرانی یعنی سرمایه گذاری و ما بودجه عمرانی را افزایش دادیم.

نوبخت اظهار کرد: گفته شده که دولت تدبیر و امید دولت پولدارها است اما حرف زدن بسیار راحت است و عمل کردن سخت است و می توانید وضعیت امروز را با ۴ سال پیش مقایسه کنید.

وی افزود: می گویند این دولت فقط دنبال مذاکره و سیاست خارجی است که من باید به شما بگویم بله زیرا ما تحریم شدیم و بیش از یک میلیون بشکه نمی توانستیم نفت صادرات کنیم. پنج قطعنامه علیه ما صادر شد و مدعی شدند فعالیت‎های هسته ای ایران، نظامی است و با مدرک و مذاکره توانستیم آن قطعنامه‎ها را لغو کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سرمایه گذاری خارجی ما چهار سال پیش ۱ میلیارد و چهارصد میلیون دلار بود که در سال ۹۵ به ۱۳ و نیم میلیار دلار رسید.

وی افزود: اکنون آقای لاهوتی همراه با وزیر راه هستند و ایشان وعده داد که قطار تا چند ماه آینده به رشت می رسد البته هدف ما فقط رشت نبود و شامل همدان،کرمانشاه، ارومیه و رشت بود.

نوبخت اظهار کرد: قطار تا ماه دیگر به همدان می رسد زیرا آنجا مسیر دشتی است.

 

Share