در کافه کتاب «رشت من» برگزار شد:

جلسه شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» با حضور ۹ کاندیدای منتخب این ائتلاف

جلسه شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» با حضور ۹ کاندیدای منتخب این ائتلاف روز سه شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه در کافه کتاب «رشت من» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این جلسه هلن حقدوست، حسن کریمی کرنق، مهندس بهزاد پارسا، ابراهیم محبی، احمد ملک فرنود، محمد حسن عاقل منش به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتتند.

در ابتدای این جلسه دکتر خسرو پایندانی با بیان اینکه ۹ کاندیدای منتخب این ائتلاف به حق دارای شایستگی های بسیارند، اذعان داشت: در آینده ای نزدیک بعد از انتخابات این ائتلاف تبدیل به یک تشکیلات مردم نهاد خواهد شد که به صورت تشکیلاتی و قانون مند به فعالیت های خود ادامه می دهد و چشم و گوش کاندیدا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر ارتباط تنگاتنگ اعضای شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» با کاندیدا بیشتر باشد نتیجه بهتری حاصل میگردد، ادامه داد: در همین راستا به منظور هم افزایی آرا و تشریک مساعی در صندوق ها، اعضای شورای راهبردی و کاندیدای منتخب باید با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ برقرار کنند.

در ادامه رئیس شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» جهت آشنایی بیشتر از میهمانان ویژه جلسه دعوت نمود که به ارائه سوابق و برنامه های خود بپردازند.

هلن حقدوست در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام شعبانیه، از انتخاب خود در ائتلاف عقلایی، پر تلاش و خردمند «رشت من» ابراز خرسندی کرد و گفت: مفتخرم که عضو جامعه فرهنگیان هستم و به مدت ۲۷ سال علاوه بر ریاضی، منطق زندگی و حقوق شهروندی را آموزش داده ام و به شما اطمینان می دهم که مردانه کنارتان هستم و فراتر از نگاه های جنسیتی به عنوان نماینده بانوان خدمت رسان آنان خواهم بود.

وی با اشاره به نبود خرد جمعی و هم افزایی اندیشه ها در شورا اظهار داشت: بزرگترین رسالت ما با وجود کمیسیون فرهنگی در شورا این است که گفتمان شورایی را برقرار کنیم و امیدوارم بتوانیم این نگاه را رقم بزنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که آنچه از اقتصاد و کشاورزی از دست دادیم به کمک صنعت سفید به بدنه این شهر برگردانیم.

هلن حقدوست در پایان سخنان خود با بیان اینکه آنچه از مایملک داشته در اختیار رسانه ها قرار داد، گفت: میبایست شهرداری و شورایی شفاف داشته باشیم و برای رسیدن به این شفافیت باید ارتباطی تنگاتنگ بین مردم و شوراییان برقرار شود.

حسن کریمی کرنق عضو علی البدل دوره چهارم شورای شهر رشت دیگر میهمان ویژه این جلسه مشکل اساسی موجود را اختلاف بین اعضای شورا خواند و گفت: وجود این مشکل منجر شده است که مشکلات اصلی شهر از جمله ترافیک، زباله، آسفالت ها و… مغفول واقع شوند.

وی با مبارک خواندن این ائتلاف ابراز امیدواری کرد که با راه یابی جمعی هم فکر به شورا بتوانیم مشکلات شهرمان را حل کنیم.

مهندس بهزاد پارسا سومین میهمان ویژه ی جلسه شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» در کافه کتاب به ایراد سخن پرداخت.

وی علت اصلی ورود خود به عرصه انتخابات را مشکلات موجود در موضوع ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز به دلیل ورود عجولانه طرح تفصیلی و همچنین خدمات نامطلوبی که از سوی شهرداری به سرمایه گذاران ارائه می شود آزرده خاطر هستند.

مهندس بهزاد پارسا بی مسئولیتی و عدم نظارت در این بخش را تاسف آور دانست و گفت: نه در بحث ارائه خدمات مطلوب به کارفرمایان نظارتی وجود دارد و نه در بحث اجرا.

وی برون سپاری پروانه های ساختمانی از شهرداری و واگذاری آنها به بخش خصوصی را موثر خواند و اذعان داشت با تحقق این امر ضمن ارائه مطلوب خدمات به سرمایه گذاران، ایجاد اشتغال نیز خواهیم داشت.

مهندس بهزاد پارسا در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم این اتحاد و انسجام را حفظ کرده و یک گروه منسجم را وارد شورای شهر کنیم و پس از انتخابات نیز این جلسات را به صورت ماهانه و فصلی داشته باشیم.

ابراهیم محبی با حضور در این جلسه به اختلافات اعضای شورا در بدو ورود اشاره کرد و گفت: از همان روز اول ورود به شورا در خصوص موضوعاتی از قبیل انتخاب رئیس شورا و شهردار اختلافات شروع می شود و این اختلافات در ابتدای راه منجر به ایجاد دو دستگی و چند دستگی می گردد.

وی با اشتباه خواندن تصور بسیاری که شورای شهر را شورای شهرداری می دانند، افزود: اختیارات شورا بسیار فراتر است و بر اساس قانون اساسی شورا اختیارات بسیاری در بحث مدیریت شهری دارد.

ابراهیم محبی یکی از حوزه ها جهت ورود به مدیریت شهری را طرح مدیریت واحد شهری دانست و گفت: اگر دوستان خوب و توانمند به شورای شهر راه یابند، بسیاری از مشکلات موجود با بهره گیری از طرح مدیریت واحد شهری قابل حل است و لازمه ی این مهم ثبات مدیریتی و آرامش و امنیت شغلی مجموعه شهرداری است.

وی با اشاره به تجارب خود در دومین سطح پارلمان کشوری اذعان داشت: امیدوارم با راه یابی یک تیم کاملا تخصصی و با استفاده از راهکارهای مشاورین و همچنین تجاربی که بنده در بالاترین درجه شورایی داشتم، بتوانیم در جهت خدمت رسانی به شهروندان گام برداریم.

احمد ملک فرنود کاندیدای منتخب «رشت من» دیگر میهمان ویژه جلسه شورای راهبردی ائتلاف رشت من بود که به ارائه بیانات خود پرداخت.

وی با بیان اینکه کم و کاستی های موجود در شهر برای همه ما به عنوان یک شهروند و فارغ از هر شغل، بیشه و حرفه ای که در آن هستیم موجبات آزردگی را فراهم کرده است، افزود: از این رو به عنوان یک فرد از جامعه صنفی تصمیم به ورود به این عرصه گرفتم.

ملک فرنود با بیان اینکه دو مفهوم حق و تکلیف در جوامع مترقی روتین و جا افتاده هستند، گفت: در جامعه ما این دو مفهوم نهادینه نشده است و مردم در رابطه با حقوق خود مطالبه گر نیستند بنابراین در جامعه ما باید زیرساخت های فرهنگی لازم در این خصوص فراهم شود.

وی رویارویی با واقعیت های ملموس جامعه و دوری از وعده و وعیدها را مهم خواند و در ادامه گفت: این گروه به سبب سطح علمی و جایگاه شخصیتی اعضای آن توانسته در این مدت کوتاه اعتماد افراد بسیاری را به خود جلب کند و مایه مباهات بنده است که در این ائتلاف پذیرفته شدم.

احمد ملک فرنود در پایان ابراز امیدواری کرد که در سایه اتحاد این جمع، با وفاق و همدلی این تعاملات و ارتباطات را حتی پس از انتخابات ادامه دهیم.

محمد حسن عاقل منش عضو دوره دوم و سوم شورای شهر رشت نیز در جلسه شورای راهبردی ائتلاف «رشت من» به عنوان میهمان ویژه به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به عنوان ائتلاف «رشت من» اظهار داشت: عنوان «رشت من» بار مسئولیتی ما را سنگین تر می کند چرا که با این عنوان در واقع این شهر و تعلقات آن را به خود نسبت می دهیم و باید برای این تعلقات و برای اعتلاء، اقتدار، سرافرازی و پیشرفت آن برنامه ریزی کنیم.

محمد حسن عاقل منش در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری در طول دوران یکصد و ده ساله خود شهرداران و انجمن های بسیاری را به خود دیده است بنابراین آنچه که از ما خواهد ماند، عملکرد و خروجی این ائتلاف خواهد بود.

وی  مشکلات زیست محیطی، ترافیک، لندفیل سراوان و رودخانه ها را معضلاتی دردناک برای شهر رشت عنوان کرد و گفت: به شورای سیاستگذاری «رشت من» که پس از انتخابات شورا به شورای مشورتی تبدیل خواهد شد پیشنهاد می کنم برنامه های میان مدت چهارساله تنظیم کنیم و با توجه به برنامه های شهرداری اقدام به الویت بندی و مشخص نمودن خروجی ها نماییم چرا که به این ترتیب پس از گذشت چهار سال حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

محمد حسن عاقل منش ابراز امیدواری کرد که در قالب یک جمع همگرا، همراه و کارآمد بتوانیم اهداف ائتلاف را که همان توسعه و پیشرفت شهر است محقق کنیم.

وی در پایان سخنان خود به نبود نگاه شورایی در دوره های گذشته شورای شهر  اشاره کرد و گفت: امیدوارم جمع حاضر و جمعی که مردم در نهایت به آن ها اعتماد می کنند و به شورا راه خواهند یافت، از این خصیصه برخوردار بوده و بتوانند با الویت بندی درست برنامه ها و اقدامات، شهر را به جایگاهی درخور و شایسته برسانند.

گفتنی است، رونمایی از  آهنگ «رشت من» با صدای مسلم مهدی پور و اجرای زنده موسیقی از دیگر برنامه هایی بود که در کافه کتاب «رشت من» برگزار شد.

Share