محمدحسن عاقل منش:

جایگاه زنان در ابعاد مدیرتی باید بیش از گذشته باشد

سفیر فرهنگی بهزیستی استان گیلان اشاره داشت: در هر جا حضور بانوان را فعالانه حس کردیم، نظم، احساس مسوولیت و تعهد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسن عاقل منش در نشستی که با جمعی از بانوان برگزار شد با اشاره به ظرفیت و توانمندی قابل توجه بانوان در حوزه های مختلف اظهار داشت: در ارتباط با حقوق اجتماعی، زن و مرد برابر هستند و در مدیریت شهری امروز مدیران زیادی را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه نباید از بانوان تنها در سطوح پایین استفاده شود افزود: باید از ظرفیت بانوان در سطوح مدیریتی عالی نیز استفاده شود.

نماینده ادوار مردم رشت در پارلمان شهری تصریح کرد: در گذشته و اکنون نیز بانوان گیلانی در پارلمان ملی و پارلمان محلی نماینده داشته و دارند ولی
بی گمان این جایگاه کم بوده و باید از وجود بانوان بیش از پیش در ابعاد مختلف مدیریتی و نمایندگی در پارلمان ملی و محلی بهره برد.

عاقل منش خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه زنان می فرمایند : “مردان ما مرهون شجاعت زنان شیردل هستند” و اگر زندگی بسیاری از بزرگان را مرور کنیم به این نتیجه می رسیم، اگر بانوان نبودند بسیاری از موفقیت های شخصیت های بزرگ به دست نمی آمد.

وی با بیان اینکه بانوان همواره در عرصه های مختلف پیشتاز بودند اظهار کرد: بانوان نقش بسیار مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و همچنین در دوران دفاع مقدس نیز در صف اول خدمت رسانی بودند.

نماینده ادوار مردم رشت در پارلمان شهری بیکاری را یک معضل و درد جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه خلاء اشتغال در شهر ، استان و کشور ما وجود دارد و حل این مشکلات نیازمند اتحاد و همدلی تمامی مسوولان سه قوه است ، چرا که تنها با جذب، بکارگیری و تقویت بخش های خصوصی در مدیریت کلان کشور در سراسر شهرها است که می توان با اتکا به ظرفیت‌های موجود دست به توسعه، تولید و اشتغال زایی زد.

وی انتخاب و استیضاح شهرداران، نظارت بر عملکرد برنامه های مختلف شهرداری ها و وضع قوانین و تنظیم بودجه شهرداری را از جمله وظایف شوراهای اسلامی شهرها عنوان کرد.

عاقل منش با تاکید بر اینکه شورای شهر تنها شورای شهرداری نیست، اظهار کرد: در گذشته برای اثبات این موضوع مدیران دستگاه های اجرایی مختلف را با شورا دعوت می کردیم تا ضمن همرایی آنان در راستای حل مشکلات گام برداریم.

رییس اسبق شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پارک بانوان رشت واقع در خیابان منظریه رشت در اواخر دوره اول شورا افتتاح و راه اندازی شد بیان کرد: این پارک در شورای دوره دوم تقویت و تجهیز شد و سالن سرپوشیده آن با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان در شورای دوره سوم احداث و راه اندازی گردید.

عاقل منش با بیان اینکه در دوره های گذشته شورا اجرای طرح ۱۴ زمین رو باز ورزشی را در محلات مختلف مصوب کرد، افزود: اکنون زمین های ورزشی در محلات رشت کم است و جوانان و نوجوانان با کمبود فضاهای تفریحی و ورزشی مواجه هستند و باید برای حل این مشکلات برنامه ریزی های اساسی کرد.

سفیر فرهنگی بهزیستی استان گیلان در انتهای این نشست اشاره داشت: در هر جا حضور بانوان را فعالانه حس کردیم، نظم، احساس مسوولیت و تعهد افزایش یافت.

Share