وزیر سابق وزارت اطلاعات:

تهدید حربه جدید دشمن است | انقلاب اسلامی منشأ فروپاشی آمریکا است

وزیر سابق وزارت اطلاعات با بیان اینکه تهدید حربه جدید دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: به گفته اندیشمندان امریکایی انقلاب اسلامی منشأ اصلی فروپاشی آمریکا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت الاسلام حیدر مصلحی در مراسم یادواره ۳۹ شهید انجمن اسلامی شهید مطهری و شهدای مسجد جعفری که شامگاه سه شنبه در مصلای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی شهید مطهری، اظهار کرد: درک کردن اسلام ناب محمدی (ص) به تمام معنا یکی از ویژگی های بازر این شهید بزرگوار بود.

وی با بیان اینکه پایبندی شهید مطهری به اسلام سبب ترور این روحانی مبارز شد، افزود: نوع بیان، تفکر و اندیشه شهید مطهری می تواند پاسخگوی بسیاری از شبهات و مسائلی باشد که توسط دشمن در سطح جامعه ترویج داده می شود.

وزیر سابق وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه به رغم گذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی موضوعی جدید در شبهاتی که از سوی دشمنان درباره انقلاب و اسلام بیان شده، دیده نمی شود، گفت: تمامی این شبهات در دوران شهید مطهری نیز بیان و توسط ایشان پاسخ داده شده است.

القای تناقض میان جمهوریت و اسلامیت از ترفندهای دشمنان است

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم ترین مسائل روز ایران برگزاری انتخابات است، خاطرنشان کرد: القای تناقض جمهوریت و اسلامیت یکی از ترفندهایی است که در انتخابات های دوران شهید مطهری همانند انتخابات های امروز کشور از سوی دشمنان مورد استفاده قرار می گرفت.

حجت الاسلام مصلحی انقلاب اسلامی ایران را یک نمونه کامل از ارتباط بین اسلامیت و جمهوریت در سطح جهان عنوان و تصریح کرد: این موضوع سبب شده تا امروز شاهد گسترش اسلام در شرق، غرب آمریکا و کشورهای اروپا باشیم.

وی با اشاره به مقوله ترویج اسلام هراسی توسط برخی از کشورها در سطح جامعه جهانی، یادآورشد: این هراس از اسلام به این دلیل بوده که این کشورها گسترش اسلام را سبب نابودی منافع خود می دانند.

وزیر سابق وزارت اطلاعات با بیان اینکه امروز استکبار به ویژه آمریکا در حال فروپاشی است، تأکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و درگیری دو نامزد این پست و برملا شدن بسیاری از اسرار آمریکا در حوزه های مختلف دلیل بر این ادعا است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ میلیون مقاله در فضای مجازی و اینترنت از سوی اندیشمندان و دانشمندان دانشگاهی آمریکا درباره فروپاشی این کشور، افزود: اکثر آنها در این مقالات منشأ  فروپاشی این کشور را انقلاب اسلامی نام برده اند.

مصلحی در ادامه این قدرت را نتیجه حضور همیشگی و همه جانبه ملت ایران در عرصه های مختلف برشمرد و گفت: این قدرت از تجمیع اسلام و جمهوریت به دست می آید که به همین علت دشمن با ترفندهای مختلف تلاش کرده تا جمهوری اسلامی را از میدان خارج کند.

وی با بیان اینکه با تمام این توطئه ها انقلاب اسلامی مسیر خود را طی می کند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به سخن برخی از مسئولان مبنی براینکه حضور آنها سبب پیشگیری از وقوع جنگ شده است فرمودند چرا مردم را که همیشه در صحنه بوده فراموش کرده اید.

وزیر سابق وزارت اطلاعات اختلاف سلیقه و نوع پوشش را دلیل بر مخالفت با نظام اسلامی ندانست و تصریح کرد: در زمان فتنه سال ۸۸ مقامات آمریکایی بعداز حضور مردم در برابر فتنه گران گفتند یکی از دلایل عدم موفقیت در اجرای توطئه های آنها علیه انقلاب اسلامی ایران نداشتن شناخت کافی از مردم است.

خدشه وارد کردن به ولایت مداری مردم ایران هدف اصلی دشمن

به گفته این مسئول اگر بخواهیم پایبندی به نظام و اسلام در ما ماندگار و جاودانه شود باید به دنبال این بوده که افکار شهید مطهری و سیره مطالعاتی آثار او را در هر پُست و مقامی که هستیم حاکم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ولایت مداری ملت ایران یکی از مسائل مهمی بوده که در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی وجود داشته است، افزود: برخی به دنبال این هستند تا این ولایت مداری را دچار چالش و مشکل کنند.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف دشمنان که برای رسیدن به آن سرمایه گذاری فراوانی انجام داده اند خدشه وارد کردن به ولایت مداری ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای حفظ این نظام و انقلاب ساختارهای مناسب بسیاری همانند شورای نگهبان، ولایت فقیه ایجاد کرد، یادآورشد: امروز ضربه زدن به مقوله ولایت فقیه به یکی از اهداف اصلی دشمنان انقلاب و اسلام تبدیل شده است.

وزیر سابق وزارت اطلاعات با اشاره به وجود دو دیدگاه در مقوله ولایت مداری، خاطرنشان کرد: خدواند متعال نیز در قرآن کریم به این موضوع فراوان پرداخته که برخی افراد مومن در مقوله ولایت مداری خود با مشکل مواجه هستند.

وی به برخی از انقلابیون که در طول سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی مسیر خود را تغییر داده اند اشاره و تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که برخی در مواجه با مشکلات به دنبال این بوده که کشورهای دیگری همانند آمریکا و کشورهای اروپایی مسائل و مشکلات را حل کنند.

دشمن امروز با تهدید به دنبال رسیدن به منافع خود است

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه امروز یکی از ترفندهای دشمنان با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری این بوده که مردم در انتخاب خود دچار اشتباه شوند، اظهار کرد: تهدید کردن ملت ایران یکی از توطئه هایی است که دشمنان با نزدیک شدن به زمان انتخابات از طریق شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

وی به مذاکرات هسته ای به عنوان نمونه ای از این تهدیدات اشاره کرد و افزود: هرگاه که مسئولان ما برای مذاکرات خود را حاضر می کردند یک شب قبل رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی صحبت از گزینه نظامی کرده تا مسئول ایرانی ترسیده و در تصمیم گیری خود دچار اشتباه شود.

وزیر سابق وزارت اطلاعات در ادامه به کمک بیش از ۷۰ میلیادر دلاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآورشد: در این میان عربستان به تنهایی ۴۰ میلیارد دلار به این رژیم کمک کرده است.

وی با بیان اینکه به رغم تمام این کمک ها نتیجه جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد، افزود: وجود امنیت یکی از مهم ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس با وجود پرداخت هزینه های سنگین همانند شهید شدن هزاران نفر از بهترین مردم کشور ما بود.

مصلحی با اشاره به اینکه امروز اروپا و آمریکا  آرزوی وجود چنین امنیتی را دارند، خاطرنشان کرد: با وجود همین امنیت و اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان وکشور های استکبار جرأت تجاوز به خاک ایران را ندارند.

وی به حضور نیروهای جوان ایران اسلامی در کشور سوریه به عنوان مدافعان حرم، تصریح کرد: امروز دشمن از همین حضور نیز به عنوان ترفندی برای ایجاد شبهه در ذهن آحاد جامعه به ویژه نسل جوان بهره برده است.

Share