وزیر مسکن دولت اصلاحات با حضور در ستاد روحانی در رشت

تندروها برای اداره کشور برنامه ندارند| غفلت موجب پشیمانی است در انتخابات شرکت کنید

تندرو ها برای اداره کشور نه برنامه دارند و نه می‌خواهند داشته باشند. و این را ثابت کردند چون در دوران احمدی نژاد اولین سازمانی را که تعطیل کردند سازمان برنامه بودجه بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر مسکن دولت اصلاحات با حضور در ستاد روحانی در رشت اظهار کرد:در سال ۹۲ اتحاد هاشمی با خاتمی در حمایت از دکتر روحانی باعث شد مردم ایران به جریان اصلاحات بله بگویند و به آقای روحانی که شناخته شده نبود رای بدهند.

علی عبدالعلی زاده با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس هم چنین رویکردی در جامعه اتقاق افتاد گفت: در سال ۹۴ در تهران این کار دوبار تکرار شد و مردم به گمنام ترین لیست اصلاح طلبی رای دانند. لیستی که اقای خاتمی آن را تایید کرده بود و این نشان میدهد که در ایران فرهنگ حزبی شکل می‌گیرد. از آنجایی که هنوز ساختار حکومت با حزب یکی نشده است اما مردم نشان دادند که میخواهند به خرد جمعی احترام میگذارند.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو بحث آقای روحانی نیست یادآور شد: در این دوره از انتخابات بحث دو جریان است. یکی جریان تندرو و دیگری میانه رو است. و خوشبختانه مردم هر دو جریان را دیده اند. دولت هشت سال احمدی نژاد که دوران تندرویان بود و دوران دولت هاشمی، خاتمی، و روحانی که جمعا ۲۰ سال دولت میانه رو را دیدند.

استاندار سابق آذربایجان اظهار کرد: براساس آمار بعد از صفویه موفق ترین دولت، دولت خاتمی است. دولتی که تورم را تک رقمی کرد و بیکاری را کاهش داده بود و امید داشت دولت بعدی برنامه توسعه چهارم را ادامه دهند اما متاسفانه دولت تندروها نخست برنامه ۴ ساله را کنار گذاشتند و به سند ۲۰ ساله بی توجهی کردند.

عبدالعلی‎زاده به موضوع انرژی هسته ای در دولت خاتمی بود اشاره کرد گفت: دولت ایران داوطلبانه انرژی هسته ای را تعویق انداخت تا ثابت کند که ایران به دنیال انرژی صلح امیز است و در آن زمان چین و روسیه دوبار پیغام دادند که اگر پرونده به شورای امنیت برود تسلیم امریکا خواهند شد.

وی افزود: اما به محض پایان دولت خاتمی این تعلیق هم برداشته شد و سبب بحران سازی شد. و اتفاق دیگر که کشور را با چالش روبرو کرد بحث هولوکاست بود. موضوعی که هیچ ربطی به ایران نداشت و در آن ماجرا هیچ ایرانی مورد ظلم قرار نگرفت ولی نتیجه آن اتحاد رویایی امریکا با اروپا علیه ایران را رقم زد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب متذکر شد: در دولت احمدی نژاد دو بدعت بد در کشور رقم خورد. یکی گفتن دروغ و دیگری فساد مالی بود. بنده ازسال ۸۵ ارتباط خودم را با احمدی نژاد قطع کردم چون متوجه شدم دروغگو است. در کشور امروز دروغ نگفتن مورد تعحب است.

وی به فساد مالی در دوران احمدی نژاد اشاره کرد گفت: وقتی ۳هزار میلیارد اختلاس شد هیچکس ککش هم نگزید. مردم چون نمیدانند که ۳ هزار میلیارد چقدر است نمی‎دانستند چکار کنند. معادل یکماه یارانه کل کشور است و احمدی نژاد فساد را دولت نهادینه کرد.

عبدالعلی زاده گفت: بنده افتخار میکنم که وزیر دولت آقای خاتمی بودم. در دولت احمدی نژاد با نور افکن به داخل زندگی همه وزرا و معاونینش وارد شدند تا فسادی را پیدا کنند اما نتوانستند دولت خاتمی دولت پاک بود. اما همه شاهد هستید که معاون اول احمدی نژاد به اتهام فساد مالی دارای پرونده است و نفت را در این دوره به جوانی کم تجربه دادند که بفروشد چه کسی چنین دستوری داده است ؟ چرا ایشان را محاکمه نمی‎کنند؟

وی افزود: تندرو ها برای اداره کشور نه برنامه دارند و نه می‌خواهند داشته باشند. و این را ثابت کردند چون در دوران احمدی نژاد اولین سازمانی را که تعطیل کردند سازمان برنامه بودجه بود. سازمانی که مغز کشور است و اگر نباشد یعنی کشور نیازبه مغز ندارد. در این سه مناظره هم برنامه ای داده نشد اما تا میتوانند شعار میدهند. احمدی نژاد بیشتر نقش بخشدار را بازی کرد تا ریس‎جمهور!

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اما در دولت اصلاحات و اعتدال همه دارای برنامه بودند و موفق‌ترین برنامه توسعه کشور برنامه سوم توسعه بود. امروز هم دولت روحانی برنامه ششم توسعه رادارد که بر پایه منشور اقتصاد مقاومتی انجام شده است و سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی تولید خواهد کرد و این یعنی شکستن دیوار رکود.

عبدالعلی زاده افزود: در دوران تندروها در سیاست داخلی به مردم اجازه فعالیت اجتماعی و مدنی نمی‎دهند. دلیل آن هم که بسیار از سازمان های مردم نهادها بسته شده است. آرزوی تندرو ها این است که میخواهند مردم لباسهای یک دست بپوشند. برای همین است گشت ارشاد میگذارد. من با بی حجابی مخالفم اما حجاب زورکی آفت خواهد شد. آنها چون نمیتوانند فرهنگ تولید کنند میخواهند با سرتیزه کار کنند. کرامت دانشجو را حفظ نمی‎کنند در سال ۸۲ با الفاظی چون دانشجویان را لوله میکنیم با انها برخورد می‌کردند. تندرو ها هیچگونه سلیقه ای متفاوت با خود را قبول ندارند. اما دولت اصلاحات و اعتدال به تکثر نظرها اهمیت میدهد.  هنر دولت و حاکمیت این است که از این نظرها شکوفایی ایجاد کند با سرکوب نظرها جامعه بی فکر میشود. ازادی بیان و مطبوعات جز سرمایه ها است. اعتقاد به آزادی اندیشه دارند و به ان احترام میگذارند. تندروها رقبا و مخالفان خودشان را ضد دین میدانند.

وی افزود: لاریجانی را که اصول گرا بود میگویند اصلاح‎طلب است. ناطق نوری رقیب خاتمی بود اکنون در کنار اصلاحات هستند. در اطراف خود بسیاری از افراد را می‌بنید که تندرو بودند اکنون جز اعتدالیون شده اند. این سیل که دنبال روحانی اکنون است در ۸۴ به احمدی نژاد رای دادند یا در خانه بودند و قهر کرده بودند. امروز همه امدند و همراهی میکنند.

وزیر مسکن دولت اصلاحات گفت: در سیاست خارجی تندروها جهان را به دو دسته تقسیم کردند. یک گروه شیعه یک گروه کفر است. حمله به کنسولگری عین حماقت است. معتقدند که چون کفار را اصلاح نمیشود باید بجنکیم. و برای همین داوطبانه به سمت جنگ میروند. دو سال گفتگو عاقلانه ما را به جایی رساند که برای اولین بار فصل هفتم شورای امنیت را بدون خونریزی توانستیم لغو کنیم. این خرد ورزی دولت اعتدال است. سرداری لایق چون ظریف است که توانستند پشت میز مذاکره بنشیند و منافع ملی را حفظ کند ما در این مذاکرات برد برد شدیم. ما در مقابل یک جهان با مذاکره برد برد داشتیم. ما بردیم چون توانستیم سایه جنگ را و تحریم را از بین ببریم. اروپا برد چون خیالش از بابت دروغی که گفته شده بود ایران سلاح هسته ای دارد راحت شد و امریکا برد چون در انتخابات پیش روی کشورش شعار مبارزه با ایران را برداشت.

عبدالعلی زاده تصریح کرد: دولت تندروها ما را مقابل دنیا قرار داده بود. دولتی که پردرامدترین دولت بود اما به علت تندروی ها و بی برنامه‎گی هایش نتوانست از این همه منابع پولی برای ابادانی کشور استفاده کند.

وی در پایان گفت: من امروز به خاطر کسی امده ام که خانه نشین است اما ۲۹ اردبهشت به پای صندوق رای میرود. همشهری غفلت موجب پشیمانی است. پای به میدان رای بگذارید. با صندوق سرنوشت کشورمان مشخص میشود نه با جنگ. کسانی که در این ۳۹ سال گذشته با نشستن در خانه سپری کردند امروز به پای صندق بیایند اگر ضرر کردید مرا نفرین کنید.

Share