سرمایه های اجتماعی یکی از ارکان اجرای هر پروژه است

تفاهم‌نامه همکاری مسئولین آستانه اشرفیه و آبفای گیلان جهت اجرای پروژه فاضلاب مبادله شد

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب آستانه از سال ۱۳۸۲ کد اجرایی گرفت افزود: با استفاده از اعتبارات دولتی زمین تصفیه خانه فاضلاب آستانه اشرفیه خریداری و محصور شده و بخشی از خط انتقال نیز اجرا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تفاهم نامه همکاری مسئولین شهرستان آستانه اشرفیه و مسئولین آبفای گیلان جهت اجرای پروژه فاضلاب شهر آستانه اشرفیه منعقد و مبادله شد.

در نشست روسای ادارات شهرستان آستانه اشرفیه و مسئولین آبفای گیلان در محل فرمانداری این شهرستان سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تشریح ابعاد پروژه ، نحوه دریافت وام و ضرورت اجرا، الزامات قانونی و مستندات لازم برای دریافت وام را برشمرد.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب آستانه از سال ۱۳۸۲ کد اجرایی گرفت افزود: با استفاده از اعتبارات دولتی زمین تصفیه خانه فاضلاب آستانه اشرفیه خریداری و محصور شده و بخشی از خط انتقال نیز اجرا شد و همچنین برای احداث ایستگاههای پمپاژ نیز زمین خریداری گردید.

وی کمبود اعتبارات دولتی را عامل اصلی در طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها عنوان کرد و گفت: برای تسریع در روند اجرا باید به فکر منابع دیگر بود و با توجه به اهمیت پروژه های زیست محیطی، بهره مندی از وام بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا فرصت مناسبی است.

حسینی در ادامه افزود: بازدید نمایندگان بانک از شهر آستانه اشرفیه و مشاهده ورود فاضلاب به انهار منجر به تأئید لزوم اجرای طرح جمع آوری فاضلاب بهداشتی آستانه شد و دریافتند فاضلاب این شهر زندگی شهروندان را با مخاطره مواجه نموده است.

وی با تأکید بر اینکه باید متعهد گردیم تا این پروژه با همکاری دستگاههای مرتبط شهرستان در موعد مقرر به بهره برداری برسد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تحت هیچ شرایطی نباید متوقف گردد و با توجه به ابعاد اجتماعی و زیست محیطی باید در کوتاهترین زمان ممکن اجرا گردد.

سپس مهندس حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه دفع غیراصولی فاضلاب یکی از معضلات کنونی شهرستان است افزود: بدلیل عدم زیرساختهای مناسب ، فاضلاب به انهار و رودخانه هدایت می گردد و موجب تخریب محیط زیست می شود.

وی ضمن تقدیر از مسئولین آبفای گیلان و وزارت نیرو جهت تخصیص وام به پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب آستانه اشرفیه تصریح کرد: همکاری روسای ادارات این شهرستان بیش از سایر شهرها در اجرای پروژه خواهد بود و امید است پروژه برکاتی برای حفظ محیط زیست این شهر داشته باشد.

سرمایه های اجتماعی یکی از ارکان اجرای هر پروژه است

 در نشست مسئولین این شرکت و روسای ادارات شهرستان آستانه اشرفیه با شهروندان این شهر ، ضمن تشریح روند اجرای پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، ضرورت اجرای آن از نگاه مردمی مورد بررسی قرار گرفت.
سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان مردم را سرمایه های اجتماعی دانست و گفت : سرمایه های اجتماعی یکی از ارکان اجرای هر پروژه است و به آن تداوم می بخشد .
وی هدف از برگزاری این برنامه را تعهد به همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت مردمی به منظور جذب اعتبارات از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا و تسریع در روند اجرای پروژه اعلام کرد و گفت: از اقدامات دولت تدبیر و امید برای سرعت بخشیدن به پروژه ها روی آوردن به سرمایه گذاری خارجی است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به ساختار پروژه های بین المللی اظهار داشت: اطلاع ذینفعان از روند اجرای پروژه و آگاهی شهروندان از اثرات پروژه در بخش های مختلف از اصول این ساختار است و بهترین نحوه اطلاع رسانی ، گروههای مردم نهاد بعنوان گروههای غیردولتی می باشند.

سپس دکتر قربانی نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای دولت برای مردم اظهار داشت: شاهد تحولات خوبی در حوزه وزارت نیرو هستیم و رسانه و مطبوعات باید این موارد را اطلاع رسانی نمایند.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه اخذ مجوز دولت جهت استفاده از سرمایه گذاری بانک توسعه آسیا را از توانمندی دولت دانست و گفت: خدا را شاکریم فرصتی مهیا شد در سرمایه گذاری که دولت ترسیم کرده طرح فاضلاب دیده شد و درصدی به آستانه تخصیص یافت.

وی شرایط خاص مناطق شرق گیلان به جهت بالاتربودن سطح آبهای زیرزمینی را موثر در تخصیص این اعتبارات دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت جمعی سرمایه گرانسنگی است برای مجموعه وزارت نیرو و حاکی از حس مسئولیت پذیری مردم می باشد.

در ادامه دکتر ساجدی امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه ضمن توصیه به همه دستگاههای اجرایی مرتبط با پروژه جهت همکاری و تعامل با آبفای گیلان خواستار مراقبت جدی مسئولین در اجرای ضوابط و مفاد قرارداد از سوی پیمانکاران اجرای پروژه شد تا شهروندان دچار زحمات کمتری شده و پروژه های دیگر دچار فرسایش نگردند.

وی همچنین بر تبلیغات گسترده و مستمر تأکید نمود و یادآورشد: آثار و ارزشهای اجتماعی این پروژه برای شهروندان باید تبیین گردد تا هر چه بیشتر از اهمیت اجرای این پروژه ارزشمند مطلع گردند.

مهندس حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز با اشاره به اینکه برخی از طرحها یک هدف را دنبال می کنند تصریح کرد: طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب آستانه اهداف جامعی را بدنبال دارد و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا مقدمات اجرای آن را فراهم نموده است.

وی با اعلام اینکه شهرستان آستانه اشرفیه تجربه خوبی در همدلی و وفاق دارد افزود: با هم افزایی بین ادارات شهرستان متعهد خواهیم شد به منظور جذب اعتبارات تخصیصی، روند اجرای این پروژه سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد.

در پایان مسئولین آبفای گیلان، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار آستانه با حضور در پنل ، پاسخگوی سئوالات شهروندان آستانه اشرفیه درخصوص چگونگی اجرای پروژه، نحوه دریافت اعتبارات و تضمین مدت زمان اجرا بودند.

Share