معاون خدمات شهری:

تبلیغات محیطی کاندیداها فقط در جایگاههای تعبیه شده مقدور است

معاون خدمات شهری گفت: نوشتن هرگونه متن تبلیغات انتخاباتی روی دیوارهای شهر یا پایه های پلها و تقاطع های غیر همسطح و …مصداق کامل تخریب اموال عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی بهارمست با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: شهرداری رشت همچون دوره های مختلف، در کنار دیگر نهادهای شهرستان و دستگاههای مجری امر انتخابات، اقدامات لازم جهت شناسایی فضاهای تبلیغاتی، فراهم سازی امکانات لازم جهت تبلیغات و امحاء و پاکسازی فضاهای بصری شهر بعد از انتخابات را انجام خواهد داد.

بهارمست تبلیغات محیطی، مجازی و شهری را از عوامل شناخت کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: شهرداری رشت در راستای فراهم کردن بستر حضور پرشور مردم اقدام به تعبیه جایگاه های ویژه تبلیغات انتخاباتی به منظور نصب اقلام تبلیغاتی نظیر پوستر، تراکت و.. در مناطق پنج گانه شهری کرده است.

معاون خدمات شهری همچنین از افزایش تعداد این جایگاه ها در سطح شهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه های زیادی از عوارض شهروندان و بودجه های سازمانی در طول سال صرف تعمیر و نگهدای از فضاهای شهری که جزو اموال عمومی به شمار آمده، می شود امسال نیز شهرداری با توجه به حساسیت این امر بر تعداد این جایگاهها افزوده تا علاوه بر فراهم کردن بستر حضور حداکثری مردم، از تخریب اموال عمومی نیز جلوگیری نماید.

وی با تاکید براینکه اموال عمومی متعلق به همه شهروندان بوده و آسیب به آنها تجاوز به حقوق شهروندان محسوب می شود، تصریح کرد: امیدواریم همه شهروندان خود را مالک اموال عمومی بدانند و نسبت به حفظ و نگهداری آن حساس باشند.

بهارمست از کلیه افرادی که در تبلیغات برای انتخابات پیش رو فعالیت می نمایند درخواست نمود از هرگونه شعارنویسی و دیوار نویسی جهت تعرفه کاندیدای مورد نظر اکیداً خودداری نمایند و گفت: این عمل ضمن مغایرت کامل با مفاد قانون شهرداریها و تخریب و آسیب رساندن به سیمای بصری شهر، هزینه های بسیار زیادی را بعد از انتخابات جهت پاکسازی و امحای آن از بیت المال به همراه خواهد گذاشت و مصداق کامل تخریب اموال عمومی محسوب می گردد.

Share