رجبی ویسرودی مطرح کرد

تاکید بر وحدت اقوام در جهت توسعه و پیشرفت کلانشهر رشت

رجبی گفت: از همه مردم شریف شهر رشت تقاضا میکنم که فارغ از هرگونه قومیت گرایی با رویکرد صحیح به این قضیه، به منظور پیشرفت و توسعه شهر رشت، فردی متخصص و حرفه ای را انتخاب کرده، که با ورود به پارلمان محلی شورا مدافع حقوق مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در سومین مراسم هم اندیشی مهندس مجیدرجبی ویسرودی در ستاد انتخاباتی مرکزی اش در جمع هواداران وی و حضور چهره های شاخص از مدیران و مسولین شهری، تاکید بر وحدت اقوام برای توسعه و پیشرفت کلانشهر رشت مطرح شد.

مجید رجبی ویسرودی، عضو شورای شهر رشت، کارشناس ارشد عمران از دانشگاه گیلان،مدرس دانشگاه و عضو جامعه انبوه سازان گیلان در سومین مراسم هم اندیشی در جمع مردم شریف شهر رشت در ستاد انتخاباتی مرکزی خود اظهار کرد؛ همواره در حال تلاش در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی بوده ام و در طول فعالیتم در شورا به عنوان ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری، عضو کمیسیون های -عمران و توسعه شهری – برنامه و بودجه -ترافیک و حمل و نقل و محیط زیست در زمینه مصوبات و اجرای پروژه های عمرانی برای ارتقای شهر رشت تلاش کرده ام.

رجبی ویسرودی تصریح کرد: عمده فعالیت شورای شهر نظارت بر پروژه های عمرانی و توجه به مسایل درآمدی و بودجه است.

وی گفت :شورای شهر نقش نظارتی دارد و شهرداری بازوی اجرایی این نهاد است و تعامل این دو راهگشای عملکردها در مدیریت شهری است.

مهندس رجبی تصریح کرد ؛ شوراها می توانند با فراهم کردن بستری مناسب از طریق مصوب کردن طرح ها و لوایح فرصت های مناسب در زمینه کارآفرینی و تقویت زیرساخت های شهری فراهم کنند.

وی افزود: در دوره چهارم اقدامات خوبی در جهت توسعه رشت صورت گرفت، اما هنوز راه زیادی در پیش رو است و یکی از دلایل حضور مجدد من درپنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، تلاش در جهت به ثمر رسیدن مصوبات و پروژه های نیمه تمامی است که در دوره چهارم شورا به تصویب رسید.

عضو فعلی شورای اسلامی شهر رشت بااشاره به اینکه در عمر چهار ساله ی شورای چهارم پروژه های بسیار مهمی به سرانجام رسید، افزود: از مهمترین پروژه هایی که در شورای چهارم به آن پرداخته شد،ساماندهی لندفیل سراوان، رودخانه های زرجوب و گوهر رود بود.

 عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با توجه به ضرورت و اهمیت ساماندهی وضعیت لندفیل سراوان تاکید کرد: خطر شیرابه های ناشی از این زباله ها تنها به محدوده لندفیل محدود نشده و رودخانه‌های شهر رشت را نیز درگیر کرده است، تا جایی که رودخانه‌هایی مثل گوهر رود و زرجوب به صورت ۲ بحران زیست‌محیطی این شهر در آمده‌اند.

وی افزود: زرجوب و گوهررود که زمانی به عنوان شریان‌های حیاتی مرکز گیلان شناخته می‌شدند امروز دیگر اثری از حیات را در خود نمی‌بینند. این ۲ رودخانه که در سال‌های نه چندان دور، تفرجگاه گردشگران و تردد قایق‌ها بودند، امروز لقب آلوده‌ترین رودخانه‌ها را یدک کشیده و نه‌تنها بر سیمای شهری و گردشگری رشت چیزی نمی‌افزایند بلکه خود به شریان‌های مرگ در شهر تبدیل شده‌اند.

وی گفت: ورود فاضلاب‌های شهرک صنعتی سفیدرود، فاضلاب‌های بیمارستان‌های رشت، شیرابه‌های سراوان و همچنین فاضلاب‌های شهری از عوامل آلوده‌کننده ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود هستند. یعنی به عبارتی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود که باید شریان‌های حیاتی شهر گردشگرپذیر رشت باشند و در عین حال طراوات و شادابی را به شهر هدیه کنند، بستر انواع فاضلاب‌های صنعتی، سمی، خانگی و عفونی شده‌اند. بنابراین یکی از الویت های شورا اسلامی کلانشهر رشت باید ساماندهی وضعیت لندفیل سراوان باشد.

مهندس رجبی ویسرودی در ادامه تصریح کرد: شهر رشت از دیرباز محلی برای سکونت اقوام مختلف گیلک، تالش، آذری زبان و… بوده است و اقوام بزرگ ایرانی در حافظه تاریخی این شهر، با وحدت و همدلی حماسه های بزرگی از جنس ایثار و مقاومت را در راه اسلام و مبارزه با ظلم و فساد طاغوت آفریدند، تا جایی که همین همدلی نقش مهمی در به ثمرنشینی انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است.

کاندیدای شورای پنجم رشت در پایان افزود: در عرصه ی انتخابات هم به خصوص در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، حضور اقوام از ابتدای آغاز به کاراین پارلمان محلی بسیار پر رنگ بوده است. بنابراین از همه مردم شریف شهر رشت تقاضا میکنم که فارغ از هرگونه قومیت گرایی با رویکرد صحیح به این قضیه، به منظور پیشرفت و توسعه شهر رشت، فردی متخصص و حرفه ای را انتخاب کرده، که با ورود به پارلمان محلی شورا مدافع حقوق مردم باشد.

Share